عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نوعروس و آدرس noarous1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 141
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 11
:: بازدید ماه : 26
:: بازدید سال : 65
:: بازدید کلی : 2641

RSS

Powered By
loxblog.Com

نوعروس

ایده های جالب برای جشن نامزدی
شنبه 9 دی 1396 ساعت 10:1 | بازدید : 42 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

برگزاری مجالس نامزدی یکی از جذاب ترین مراسم هایی است که برای زوج های تازه برگزار می شود. شما می توانید با استفاده از ایده های جالب و خلاقانه بر جذابیت این جشن بیفزایید. ما در این مقاله سعی نموده ایم تا برخی از ایده های جالب را بیان کنیم تا زوج های جوان برای برگزاری مجالس نامزدی خود از آن بهره بگیرند.

 

یکی از پر کاربردترین مواردی که در بسیاری از جشن های نامزدی مورد استفاده قرار می گیرد، اهدا گیفت به میهمانان حاضر در جشن می باشد. با استفاده از موسساتی که خدمات مجالس را انجام می دهند، می توانید این امر را تسهیل بخشید. قطعا آن ها با سابقه خود در بهترین طراحی مراسم نامزدی و عروسی می توانند بهترین مراکز تولید گیفت را به شما معرفی خواهند کرد.

 

 

می توانید یکی از عکس های دو نفره خود را به صورت پازلی سفارش دهید و از میهمانانی که در جشن نامزدیتان شرکت کرده اند، بخواهید ضمن یادداشت یک جمله ی خاطره انگیز بر پشت هر یک از قطعات پازل، در تکمیل تابلوی عکس به شما کمک کنند.

 

می توانید بیسکوییت هایی را که به منظور پذیرایی از میهمانان تدارک می بینید، مرتبط با نامزدی سفارش دهید. به طور مثال شبیه انگشتر، قلب و... .

 

به منظور داشتن بهترین طراحی مراسم نامزدی و عروسی ، می توانید از تم رنگی متناسب با لباس نامزدیتان استفاده کنید. قطعا  انجام این کار بر جذابیت جشن تان خواهد افزود.

 

می توانید بادکنک های رنگی متنوعی را د رجای جای سالن قرار دهید و در هنگام خداحافظی، آن را به میهمانان و کودکان اهدا نمایید.

 

سعی کنید قسمتی از سالن را به کودکان اختصاص دهید و با تهیه ی میزی از خوراکی های خوشمزه و انواع شکلات ها، آن ها را تا آخر مجلس سرگرم نمایید.

 

در صورت امکان پذیر بودن، عکسی از مراسم نامزدی پدر و مادرهایتان تهیه نمایید و آن را بر روی میز  قرار دهید.

 

تابلویی سفید تهیه نمایید و از میهمانان بخواهید که با نوشتن جمله های عاشقانه ی زیبا، بزم شما را کامل تر کنید. می توانید این تابلو را تا آخر عمر در گوشه ای از دیوار نگه دارید و با هربار مشاهده ی آن، لبریز  از عشق و محبت شوید.

 

می توانید کیف کفش نامزدیتان پیام های عاشقانه ای بنویسید و از عکاس مراسم بخواهید که از این ایده به هنگام عکس گرفتن استفاده کند.

 

 

می توانید درون حلقه ی نامزدی، نام همسرتان یا یک جمله ی عاشقانه در وصف وی را حک نمایید.

 

می توانید دسته گل نامزدی را با چند تا از بهترین عکس های دو نفره ای که در ابعاد کوچک تهیه نموده اید، تزئین نمایید. می توانید این عکس ها را با زنجیرهای زیبا  از قسمت زیرین دسته گل آویزان کنید.

 

اگر پدر یا مادرتان از دنیا رفته است، عکس آنها را در کنار گل های زیبا و شمع های وارمری بر روی یک میز قرار دهید تا نشان دهید که یاد و خاطره ی آن ها در چنین شبی همواره همراه شماست.

 

سعی کنید در شب نامزدی، زوجی را که سابقه ی طولانی در زندگی عاشقانه دارند را به سایر میهمانان معرفی کنید و اعلام کنید که همواره در  زندگی مشترک از آن ها ایده خواهید گرفت.

 

 

دعوت از یک نقاش در شب عروسی یکی دیگر از ایده های هیجان انگیزی است که می توانید آن را اجرایی نمایید. از وی بخواهید که زیباترین صحنه ی جشن را به تصویر بکشد.  

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خصوصیات باغ عروسی خوب چیست؟
شنبه 9 دی 1396 ساعت 9:53 | بازدید : 28 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

 

سالن ها نقش موثری را در برگزاری مجالس عروسی باشکوه و تمام عیار ایفا می کنند. رزرو یک سالن متناسب با خواست و هزینه های عروس و داماد، می تواند خاطره خوشی را در ذهن آنها قرار دهد. اما همیشه انتخاب یک باغ عروسی با قیمت مناسب خوب کار راحتی نیست. بخصوص اینکه قبل از برگزاری جشن کارهای دیگری نیز از قبیل تهیه جهیزیه، تهیه خانه، تدارکات عروسی و ... باید انجام شوند. بنابراین گاهی پیدا کردن باغ عروسی با قیمت مناسب خوب به یک دغدغه تبدیل می شود. برای کاهش استرس های قبل از برگزاری جشن، معیارهای انتخاب بهترین تالارهای عروسی را در زیر شرح می دهیم.

 

 


 

1- هزینه و قیمت متناسب:

اولین معیار برای انتخاب یک باغ عروسی با قیمت مناسب و خوب، توجه به قیمت و هزینه های ورودی است. البته باید توجه داشت سطح کیفیت و همچنین میزان خدمات و امکاناتی که در یک سالن برقرار است، تاثیر زیادی بر هزینه ها دارد. در صورتی که قصد دارید در هزینه های عروسی صرفه جویی کنید، بهتر است یک سالن ارزان قیمت را انتخاب کنید.

 

2- محیط و فضای سالن:

فضای سالن باید زیبا و دلنشین باشد. به طوری که تا زمانی که مهمانان در سالن هستند احساس راحتی داشته باشند. یک فضای باز و بزرگ که جای نشستن، قدم زدن، رقص و شادی و ... را برای مهمانان فراهم کند، یکی از ویژگی های مهم یک سالن خدمات عروسی محسوب می شود.

 

3- نورپردازی سالن:

زیبایی سالن بوسیله برخی آیتم ها انجام می شود. تزئین سالن با گل های زیبا که در برخی از سالن ها از گل های طبیعی استفاده می شود و نورپردازی نقش زیادی را در شکوه جشن عروسی دارند. در سالن های مجلل، نورپردازی به شکل هنرمندانه ای انجام می شود. به طوری که تمامی قسمت های سالن را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

4- داشتن پارکینگ عمومی:

یکی از موارد ضروری برای تمامی تالارهای عروسی، داشتن پارکینگ اختصاصی است. بطوری که تمامی مهمانان بتوانند به راحتی خودروی خود را در پارکینگ قرار داده و هیچ نگرانی از بابت آسیب یا سرقت خودرو نداشته باشند. در صورتی که سالن تشریفات عروسی در وسط شهر قرار دارد، وجود پارکینگ ضرورت بیشتری پیدا می کند.

 

5- داشتن جایگاه زیبا برای عروس و داماد:

جایگاه عروس و داماد همیشه متفاوت از سایر قسمت های سالن است و این تفاوت باید به شکل هنرمندانه ای نمودار باشد. در سالن های خوب، اصولا جایگاه عروس و داماد بوسیله گل، نورپردازی، پرده های حریر و ساتن، مبلمان های لوکس، لوستر و ... تزئین می شود. همچنین جایگاه عروس و داماد در مکانی بالاتر از سطح سالن قرار می گیرد. به طوری که عروس و داماد می توانند به تمام سالن اشراف داشته باشند.

 

6- سرویس دهی منظم و دقیق پرسنل:

پذیرایی دقیق و منظم از مهمانان یکی از مهمترین ویژگی های یک سالن خوب به شمار می رود. پرسنل خدمات عروسی باید به کار خود مسلط باشند و به تمامی قسمت های سالن سر بزنند. ضمن اینکه برطرف کردن نیازهای مهمانان در اولویت است. خوشرویی و تعاملات سنجیده با مهمانان از مهمترین خصیصه های پرسنل یک سالن خوب به شمار می رود.

 

7- داشتن اتاق پرو لباس بزرگ:

وجود اتاق پرو برای سالن های خدمات باغ های عروسی تهران ضرورت دارد. مهمانان در بدو ورود به سالن قصد تعویض لباس خود را دارند. بنابراین باید مکان مجزایی وجود داشته باشد تا بتوانند براحتی خود را برای حضور در جشن حاضر کنند.

 

8- اتاق عقد تمیز و به روز:

در حالی که برخی از خدمات باغ های عروسی تهران به سفره عقد تمایل دارند، برخی دیگر به تزئین یک اتاق تمیز و مدرن می پردازند. در این اتاقها سفره عقد به صورت مجزا چیده می شود که البته جنبه نمایشی داشته و برای فیلمبرداری و عکاسی مکان مناسبی می باشد.

 

 

 

 

 

9- خوانند و دی جی:

هیجان انگیز کردن جشن عروسی با وجود خواننده و دی جی صورت می گیرد. خواننده ها با گرم کردن محفل، مهمانان را به وجد آورده و جشن را باشکوه تر می کنند.

 

10- موقعیت و دسترسی شهری:

یک سالن عروسی خوب باید به میدان های اصلی شهر دسترسی داشته باشد. در صورتی که در حومه شهر قرار گرفته، نباید فاصله آن تا مرکز زیاد باشد و یا خیلی دور افتاده باشد. در این صورت رفت و آمد را برای مهمانان و مدعوین مشکل می کند. در زمان رزرو سالن عروسی باید به موقعیت سالن نیز توجه داشت.

 

11- ظرفیت سالن پذیرایی تالار عروسی:

میزان ظرفیت تالار عروسی باید به اندازه تعداد مهمانان باشد. قبل از اینکه سالن را رزرو کنید، بهتر است ابتدا یک سرشماری از تعداد مهمانان خود داشته باشید و سپس متناسب با تعداد آنها، یک باغ های عروسی تهران مناسب را رزرو کنید.

 

12- شکل ظاهری سالن:

یک سالن پذیرایی مناسب باید از نظر شکل ظاهری و معماری ساختار زیبا و متناسبی داشته باشد. رنگ دیوارها تاثیر زیادی بر روحیات مهمانان دارد. سالن هایی که سقف کوتاه و دیوارهایی با رنگ های کدر دارند، دلگیرند و مهمانان احساس راحتی نخواهد داشت.

 

13- روکش صندلی ها و رومیزی ها:

در زمان انتخاب تالار باید به دقت روکش های صندلی ها و میز ها را بررسی کنید. روکش ها علاوه بر داشتن رنگ و طرح زیبا، باید تمیز باشند و هیچگونه پارگی در آنها نباشد.

 

14-  میز شام عروس و داماد:

میز شام عروس و داماد در بهترین سالن ها به صورت مجزا است که از نظر ظاهری بسیار زیبا و رمانتیک نیز هست.

 

15- سرویس های بهداشتی:

استفاده مهمانان از سرویس بهداشتی امری اجتناب ناپذیر است. در صورتی که سرویس بهداشتی تمیز نباشد، نمی توان سالن را در ردیف بهترین ها محسوب کرد. در زمان رزرو باید این قسمت از سالن به دقت بررسی شود.     

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
10 معیار مهم برای انتخاب تالار عروسی
شنبه 9 دی 1396 ساعت 9:48 | بازدید : 35 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

برای انتخاب تالارعروسی خوب باید حداقل شش ماه قبل از تاریخ تعیین شده اقدام کنید تا بتوانید به تمامی تالارعروسی شمال تهران ، تالارعروسی شرق تهران و سایر نقاط تهران مراجعه کنید تا تالاری متناسب با معیار های خودتون پیدا کنید.

 

موقعیت و دسترسی شهری

تالار محل برگزاری جشن عروسی شما می بایست از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری ، وضعیت مناسبی داشته باشد. شاید مهمترین موضوع در انتخاب تالار عروسی همین باشد. چرا که مهمانان شما می بایست این مسیر را طی کنند و چنانچه دسترسی به محل برگزاری عروسی شما بنا به دلایلی مثل : ترافیک و یا واقع شدن در خارج از شهر ، مشکل باشد باعث کلافه شدن و خستگی مهمانان شما خواهد شد. از طرفی سعی کنید تالار یا باغ محل برگزاری عروسی را در نزدیکی آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید چرا که خود شما هم می بایست این مسیر را طی کنید و چنانچه این اماکن دور از هم باشند ، دیر در جشن خود حاضر خواهید شد. هیچ چیز بد تر از این نیست که عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند.

 

 

 

 

ظرفیت سالن پذیرایی عروسی

وسعت تالار یا باغ محل برگزاری جشن عروسی شما ارتباط مستقیم با تعداد مهمانان شما دارد. اگر تعداد مهمانان شما کم هستند ، سالن بزرگ و وسیع برای برگزاری عروسی شما مناسب نیست چرا که مهمانان شما در آن پراکنده می شوند و عروسی شما خلوت و سرد به نظر می رسد. بنابراین در صورتی که تعداد مهمانان شما کم هستند ، یک سالن کوچکتر را برای پذیرایی در نظر بگیرید. در ضمن درهر صورت ، از مسئول تالار یا باغ سوال کنید که در صورت لزوم آیا صندلی اضافه برای پذیرایی دارند یا خیر؟

 

پارکینگ اتومبیل ها

پارکینگ یکی از مهمترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید. تالار پذیرایی یا باغی که جشن عروسی خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد. قطعا بیشتر مهمانان شما با اتومبیل شخصی خود به عروسی شما می آیند و علاقه ندارند مدت زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود باشند. خصوصا اگر ساکن شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران هستید حتما به این ویژگی توجه کنید.

 

روکش صندلی ها و رومیزی ها

در هنگام انتخاب تالار یا باغ عروسی ، به رنگ و جنس روکش ها و رومیزی ها توجه کنید. در ضمن حتما به مدیر تالار تاکید کنید که برای مهمانی شما ، روکش ها و رومیزی ها می بایست تمیز باشند و حتی الامکان روز قبل شسته شده باشند و روی این موضوع پافشاری کنید تا متوجه حساسیت شما بشوند. در غیر این صورت ممکن است در روز عروسی شما ، برخی از مهمانان شاهد روکش های صندلی و رومیزی هایی باشند که با انواع و اقسام نوشیدنی ها ، لک شده اند.

 

 

میز شام عروس و داماد

معمولا تالار های پذیرایی ، یک میز جداگانه را برای صرف شام عروس و داماد در نظر می گیرند و آن را با گل و شمع و ... تزئین می کنند. برخی از تالارها هزینه این میز را جداگانه محاسبه می کنند و برخی نیز بعنوان هدیه آن را در نظر می گیرند. به طور کلی اگر از نظر هزینه مشکلی نداشته باشید ، ایده خوبی است و می تواند شکلی رمانتیک به مجلس شما بدهد. ضمن اینکه در عکس و فیلم عروسی شما نیز ماندگار خواهد شد.

 

سرویسهای بهداشتی و سایر امکانات

سرویسهای بهداشتی را فراموش نکنید. خصوصا اگر عروسی شما در فصل های سرد سال برگزار می شود حتما بررسی کنید که سرویسهای بهداشتی به اندازه کافی وجود داشته باشند و در عین حال تمیز و بهداشتی هم باشند. علاوه بر این محل سرویس ها و مسافت آنها تا محل جشن هم خیلی مهم است. امکانات دیگری مثل اتاق بازی بچه ها ، رختکن های زنانه و ... نیز از نکاتی هستند که می بایست به آنها توجه کنید.

 

هزینه های تالار

معمولا محاسبه هزینه ها به این صورت است که در هنگام عقد قرارداد ، بخشی از هزینه ها را بعنوان بیعانه پرداخت و تاریخ را رزور می کنید. حدود یک هفته قبل از مراسم، دو سوم هزینه ها را پرداخت می کنید و شب عروسی ، وقتی مطمئن شدید که همه چیز مرتب است و مشکلی در ارایه خدمات نیست ، تسویه حساب نهایی را انجام می دهید.

تست غذا و کیفیت پذیرایی

متداول است که بعد از انتخاب تالار و باغ محل عروسی ، قبل از عقد قرارداد ، کیفیت غذا و پذیرایی توسط مشتری تست می شود. معمولا مشتری یک شب به صورت سرزده به تالار یا باغ رفته و بعد از ملاقات با مدیر تالار تقاضای تست غذا و مشاهده نوع سرویس دهی را می کند. امکان مشاهده نحوه سرویس دهی مهمانداران ، برخورد آنها با مهمانان ، نوع لباس آنها ، کیفیت ظروف پذیرایی و ... از نزدیک ، به شما کمک خواهد کرد که تصمیم نهایی خود را راحت تر بگیرید.

سرکشی و بررسی نهایی

حتما روز قبل از مراسم ، به تالار یا باغ عروسی خود سر بزنید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز مرتب است. تمیزی روکش های صندلی و رومیزی ها ، تعداد صندلی ها ، نور پردازی ، تزئینات و خلاصه همه چیز را بررسی کنید. این سرکشی و حساسیت شما ، به مدیریت تالار نیز ثابت می کند که شما نسبت به همه چیز حساس هستید و در جهت جلب رضایت شما تلاش خواهد کرد.

1) چک کردن تاریخ مورد نظر و رزرو نبودن آن :

قبل از اینکه مکان عروسی را بازدید کنید ، بررسی کنید که تاریخ مورد نظرتان خالی است یا خیر . اگر همان مکان مد نظر شماست و تاریخ مورد نظرتان قبلا توسط عروس و داماد دیگری رزرو شده بود شما می توانید تاریخ مراسم تان را تغییر دهید .

2 ) ظرفیت تالارعروسی و تعداد میهمانان

بهتر است برای انتخاب تالار پذیرایی و عروسی تان ظرفیت مهیمانان را هم ملاک قرار دهید . به عنوان مثال تالارعروسی بزرگ با میهمانان کم اصلا زیبا نیست یا بر عکس تعداد میهمانان زیاد در یک سالن عروسی کوچک !!!

تعداد میهمانان با ظرفیت سالن عروسی باید با هم تناسب داشته باشد.

3)درست کردن کروکی

اگر تالار انتخابی شما از لحاظ پیدا کردن موقعیت کمی پیچیده و مشکل است بهتر است با کمک مدیر تالار کروکی یا نقشه ای از منطقه تالار مورد نظرتان برای سهولت و دسترسی آسان میهمان هایتان درست کنید و در اختیار میهمان های محترمتان قراردهید.

4) سوال در مورد هزینه تالار پذیرایی مورد نظرتان

یکی از مهمترین مسائل که باید در طول مراحل اولیه برنامه ریزی ازدواج به آن توجه نمود ، تعیین کردن بودجه مورد نظر برای انتخاب یک تالار پذیرایی مناسب می باشد. بعضی از تالارها قیمت هایی که به عروس و دامادها نشان می دهند بسیار مناسب می باشد ولی در مرحله پرداخت پول متوجه می شوید که باید هزینه های دیگری مثل ورودی تالار، بادکنک آرایی، مشعل آرایی، اتاق عقد، مالیات بر ارزش افزوده و ... نیز علاوه بر هزینه هر نفر میهمان پرداخت نمائید که هزینه بسیار بالاتری از پیش بینی مخارج عروسیتان می گردد. پس مناسب است که در ابتدا از کلیه هزینه های تالار عروسیتان آگاه شوید و آن را در انتخاب هایتان دخیل نمائید.

بهتر است با بودجه مورد نظرتان بهترین تالار پذیرایی را از لحاظ امکانات و کیفیت غذا انتخاب نمایید . سایت بانک تالار این امکان را به شما می دهد که به راحتی تالارهای پذیرایی مورد نظرتان را با یکدیگر مقایسه کرده و از بین آنها مناسب ترین تالارعروسی را انتخاب نمائید.

نکته دیگر که حتما باید از مدیر تالار پرسیده شود ، نحوه پرداخت هزینه می باشد .

5) سوال در مورد آتش بازی

اگر دوست دارید میهمان هایتان را در شب عروسی سوپرایز کنید آتش بازی با فشفشه های رنگی و مشعل و .. ایده ی خوبی می باشد.

6 ) سوال در مورد ریختن نقل و کاغذ رنگی در سالن تالار پذیرایی

در یک عروسی کلاسیک معمولا مرسوم است که بر سر عروس و داماد گل ، پول ، کاغذ رنگی و نقل می ریزند . بعضی از سالن های پذیرایی این اجازه را به شما نمی دهند پس بهتر است قبل از بستن قرارداد این سوال را هم بپرسید.

7 ) چک کردن موسیقی

از مدیر سالن در مورد سیستم صوتی و افکت های نورپردازی و هماهنگی نور و صدا به صورت اتوماتیک پرس و جو کنید .

چون افکت های نورپردازی جلوه ویژه ای به فیلم عروسیتان می دهد.

8 ) تغییر زمان عروسی بنا به هر دلیلی :

یکی از مسائل مهم دیگری که باید از مدیر تالار پرسیده شود سوال در مورد کنسل شدن مراسم عروسی و تغییر آن به روز دیگر می باشد. بعضی از تالارها این اجازه را به شما نمی دهند و شما مجبورید مبلغی به عنوان جریمه کنسل شدن روز مراسم تان بپردازید.

9) انتخاب تالار پذیرایی دومی

بهتر است همیشه ما یک تالار دومی با همه ی خصوصیات و امکانات مورد نظرمان در ذهن داشته باشیم که اگر بنا به هر دلیلی نتوانستیم مراسم مان را در روز انتخابی در تالار مورد نظرمان برگزار کنیم سریع به تالار دوم مراجعه کنیم . چون در غیر این صورت مجبوریم دوباره از ابتدا به بررسی و جستجوی تالار بپردازیم و مجبور شویم تصمیمی عجولانه بگیریم .

10)تست غذای تالارعروسی

یکی ار مهمترین نکات عروسی غذای شب آن می باشد. قبل از عقد قرارداد از مدیر تالار پذیرایی در خصوص تست غذا حتما سوال بفرمائید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آرایشگاه عروس باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟
شنبه 9 دی 1396 ساعت 9:42 | بازدید : 53 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

برای انتخاب آرایشگاه عروس  مناسبی که روز عروسی شما را زیباترین عروس کند باید به چه نکاتی توجه کنید ؟ کدام آرایشگاه مناسب ترین خدمات را به شما خواهد داد ؟

 

 

 

اطلاعات کسب کنید

در گذشته ای نه چندان دور دخترها تا قبل از روز عروسی شان کمتر سراغ لوازم آرایش می رفتند در آن زمان رسم بود که دختر در روز عروسی ابروهایش را بردارد، سرخاب سفیداب بزند، سرمه بکشد و برای مراسم آماده شود. اما این روزها آرایش عروس آنقدر پیچیده شده که برای انتخاب آرایشگر مناسب باید کلی وقت بگذارید و به آرایشگاه های مختلف سر بزنید تا گریموری حرفه ای را با مبلغ مناسب پیدا کنید. اگر درباره آرایش عروس اطلاع زیادی ندارید و تا روز عروسی تان فرصت زیادی نمانده، با کمک این توصیه ها می توانید آرایشگر مناسبی را انتخاب کنید.

 

پرس و جو کنید

در بین دوستان و اقوام شما بطور حتم افرادی پیدا می شوند که به تازگی مراسم عروسی شان برگزار شده است. می توانید نام و آدرس آرایشگاه های مختلفی را از آنها بپرسید و فهرستی از آرایشگران را تهیه کنید. جست و جو در سایت های اینترنتی هم به شما کمک می کند تا فهرست تان کامل تر شود.

 

دور یا نزدیک؟

بهتر است آرایشگاه شما تا حد امکان به محل برگزاری مراسم نزدیک باشد. اگر می خواهید در محدوده غربی تهران جشن بگیرید، آرایشگاه را در انتهای محله های شرقی انتخاب نکنید. شاید هزینه آرایش شما ارزان تر تمام شود اما به این فکر کنید که در روز عروسی ممکن است استرس زیادی داشته باشید و یک اتفاق غیر منتظره برنامه زمانی رسیدن به آتلیه و سالن عروسی را به هم بزند. این نکته به ویژه در مورد عروسی های فصل پاییز و زمستان بیشتر اهمیت دارد چون یک باران یا برف ناگهانی برنامه های را جا به جا می کند. پس نسبت به یک آرایشگاه خاص تعصب نداشته باشید. این روزها آرایشگران خوب در همه جای شهر پیدا می شوند. فقط باید آنها شناسایی کنید و نمونه کارهایشان را ببینید. برای آشنایی با بهترین سالن آرایش عروس تهرانپارس و یا سالن آرایش عروس غرب تهران باما همراه باشید!

 

خلیجی یا اروپایی؟

در آرایشگاه های بزرگ معمولا چند آرایشگر مختلف کارآرایش عروس را انجام می دهند که هر کدام آلبوم ها و قیمت های مختلفی دارند. گروهی از آرایشگران، عروس ها را بسیار غلیظ آرایش می کنند، سایه های رنگی بکار می برند و چشم ها را خیلی می کشند. این آرایش ها به سبک «خلیجی» معروف هستند. اما دسته ای دیگر از آرایشگران که این روزها طرفداران بیشتری دارند عروس ها را ساده تر و به سبک «اروپایی» آرایش می کنند. حتما در فیلم ها و عکس های مختلف دیده اید که عروس های اروپایی چقدر ساده هستند. با ورق زدن آلبوم ها به سرعت دستتان می آید که آرایشگر از کدام سبک پیروی می کند و مواد آرایشی او براق است یا با کمک سایه ها و خطوط مات، گریم شیک و زیباتری را انجام می دهد. ببینید از کدام سبک خوشتان می آید و بعد برای بقیه کارها تصمیم بگیرید.

 

 

 

 

کار آرایشگاه را ببینید

برای انتخاب آرایشگاه فقط به مشاهده آلبوم ها اکتفا نکنید. قبل از اینکه قرار داد ببندید از منشی آرایشگاه بپرسید که چه روزهایی عروس دارند و عروس خانم ها چه ساعتی آماده می شوند؟ در یکی از همان روزهابه همراه یک یا دو نفر دیگر به آرایشگاه عروس بروید و آلبوم ها را با عروس های آماده شده مقایسه کنید. در انتخاب مدل های آلبوم از دخترخانم های زیبا و خوش چهره استفاده می شود و لباس و جواهرات گرانقیمت هم در بهتر شدن عکس ها تاثیر دارند. بعضی از آلبوم ها هم قدیمی هستند. گاهی اوقات روتوش عکس ها به قدری زیاد است که چهره واقعی عروس را نشان نمی دهد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که وقتی عروس های آماده شده همان آرایشگر را می بینید، توی ذوق تان بخورد. به هر حال هنر آرایشگر خوب این است که با کمک گریم مناسب، زیبایی های چهره هر فردی را بیشتر به معرض نمایش بگذارد.

 

کارشان خوب است؟

هنگام مراجعه به چند آرایشگاه و مشاهده عروس ها و آلبوم های مختلف شاید کمی گیج شوید و از خودتان بپرسید:«از کجا بفهمم کدام آرایشگر کارش بهتر است؟» در اینجا چند فوت کوزه گری را به شما یاد می دهیم تا با نگاه تخصصی تری عروس ها را ببینید و با اطمینان بیشتر آرایشگرتان را انتخاب کنید. پس به این معیارهای آرایش خوب و متناسب با شکل صورت توجه کنید.

 

سلیقه آرایشگر را بشناسید

رنگ آرایش هر فردی به رنگ چشم، مو و پوست بستگی دارد و آرایش عروس تا حدودی سلیقه ای ست. بنابراین به سلیقه آرایشگر دقت کنید.

 

کرم پودرها و رژ گونه هایی به رنگ هلویی، صورتی چرک، طلایی ، بژ و مسی برای پوست های تیره و برنز مناسب تر هستند. بهتر است پوست های روشن رنگ های تند تری داشته باشند. اگر متوجه شدید که آرایشگر، یک عروس سفید پوست را با رنگ های صورتی کمرنگ و طلایی آرایش کرده بدانید که در کارش زیاد وارد نیست چون این رنگ ها صورت را بی حال نشان می دهند.

هنر آرایشگر خوب این است که صورت های چاق و گرد را لاغر ترکند. در این حالت با کارکردن روی گونه ها، زیر گردن و غبغب ، صورت کشیده تر به نظر می آید.

آرایش صورت های کشیده و لاغر باید طوری باشد که استخوان گونه ها بیش از حد بیرون نزند. انتخاب رژ گونه های خط دار برای این صورت ها اشتباه محض است و از بی تجربگی آرایشگر حکایت می کند.

 

آرایشگرتان حرفه ایست؟

یک آرایشگر حرفه ای به خوبی می داند که باید چشم های درشت و برجسته را با سایه های تیره آرایش کند تا برجستگی چشم ها کمتر شود. این روزها گریمور های با سلیقه برای آرایش بخش پایینی چشم از خط چشم استفاده نمی کنند و به جای آن چشم را با سایه های سیاه یا دودی آرایش می کنند تا چشم های عروس آرایش شیک و امروزی تری داشته باشد.

فردی که چشم های ریز دارد باید برای آرایش چشم های او از سایه های روشن استفاده شود و بهتر است سایه ها به هم متصل نباشند تا چشم ها بازتر به نظر بیایند. در مورد افرادی که چشم های درشت دارند هم استفاده از سایه های تیره برجستگی چشم ها را کاهش می دهد.

 

پوشاندن گودی دورچشم هم نکته مهم دیگری است که باید با کمک کانسیلر ها انجام شود. این کانسیلر ها باید یک درجه از رنگ پوست صورت روشن تر باشند. بیشتر عروس خانم ها شب قبل ازعروسی به دلیل استرس و نگرانی خوب نمی خوابند و مهم است که این کم خوابی و خستگی ها با کمک یک آرایش حرفه ای برطرف شود.

 

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنید مدل مو است. شینیون های عروس باید با چهره هر فرد هماهنگی داشته باشد. بطور مثال عروس هایی که چهره کشیده و بلند دارند نباید موهایشان روبه بالا جمع شود. بهتر است بخشی از موها روی صورت قرار گیرد. مدل موهای بالا به افرادی با صورت های گرد بیشتر می آید. اگر موها از فرق باز شود صورت لاغر تر به چشم می آید.

 

بیعانه کمی پرداخت کنید

بعد از انتخاب نهایی نوبت تنظیم قرارداد است. بعضی از آرایشگاه ها اصرار دارند که شما خیلی زود مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت و قراردادی را امضا کنید. استدلال شان این است که روز مورد نظر شما زود پر می شود یا ممکن است قیمت ها گران شوند. به این ترفند ها اهمیت ندهید و تحت تاثیر قرار نگیرید. سر فرصت و با مشورت و بررسی کافی آرایشگر تان را در انتخاب کنید. بعد از خواندن قرارداد مبلغ کمی را به عنوان بیعانه بپردازید. بهتر است در مورد پس گرفتن بیعانه هم سوالاتی بپرسید. بعضی از آرایشگاه ها تا چند هفته قبل از روز عروسی مبلغ بیعانه را با کسر درصدی پس می دهند و گروهی دیگر بیعانه را تحت هیچ شرایطی پس نمی دهند. پس اگر شک دارید به سرعت قرارداد امضا نکنید.بهتر است قرار داد در دو نسخه تنظیم شود، یکی برای شما ودیگری برای آرایشگرتان. مبلغ باقیمانده به طور معمول در روز عروسی تسویه می شود، کافیست یک عابر بانک از آقای داماد بگیرید!

 

قیمت ها را بسنجید

درمورد آرایش عروس نرخ ثابتی وجود ندارد. قیمت رزرو آرایشگاه عروس در نقاط مختلف شهر متفاوت است. آرایشگاه های معروف و اسم و رسم دار شمال شهر برای آرایش کامل عروس (شامل خدمات آرایش صورت، مو،ناخن و پاکسازی پوست) در حدود دو و نیم میلیون تومان پول می گیرند و این مبلغ درکنار اجاره تاج و تور، رنگ مو یا مش و اپیلاسیون گاهی به 3 میلیون تومان هم می رسد. گذشته از این ارقام نجومی، با مبلغی کمتر از اینها هم آرایشگاه عروس پیدا می شود. در برخی از آرایشگاه های معروف رنج قیمت در حدود یک و نیم تا دو میلیون است. اگر این مبلغ ها باز هم برایتان گران است به سراغ آرایشگران گمنام تری بروید که کارشان خوب است اما هنوز شناخته شده نیستند. در بین این آرایشگران قیمت پکیج کامل آرایش عروس از 800 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان است. کمتر از این هم می توانید آرایشگاه عروس پیدا کنید اما بر روی حرفه ای بودن آرایشگر خیلی حساب نکنید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آداب و رسوم برگزاری عروسی
شنبه 9 دی 1396 ساعت 9:38 | بازدید : 56 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

آداب و رسوم برگزاری عروسی :همه ی ما می دانیم که برگزاری مراسم عروسی از گذشته تا کنون در کشورمان ایران وجود داشته است و این مراسم همچنان در قسمت های مختلفی به شیوه های خاصی برگزار می شود. البته تشریفات عروسی نسبت به گذشته ها تغییرات زیادی داشته است.

اقوام زیادی مثل بلوچ ، بختیاری ، زنجانی ، ترکمانی ، یزدی و … از جمله طوایفی هستند که در تشریفات عروسی خود آداب و رسوم خاصی داشته اند.

در آداب و رسوم برگزاری مراسم نامزدی با قیمت مناسب به صورت کلی باید بدانید که برگزاری مراسم عروسی دارای مراحله های مشترک و ویژگی های یکسانی است که در بین اقوام و طوایف ایرانی آنها انجام می شوند . در ادامه به برخی از این مراسم مهم و کلیدی اشاره کرده ایم:

این مراحل باید توسط جوانان از آغاز خواستگاری تا ازدواج طی شوند.

مراسم خواستگاری به عنوان یکی از آداب عروسی به شمار می آید که حتما باید انجام گردد. اگر دو طرف و همچنین خانواده ها به این وصلت رضایت داشته باشند باید در قدم بعدی زوجین به فکر نامزدی باشند.

 

 

نامزدی به گونه ی است که خانواده دقیق تر با یکدیگر آشنا می شوند و بحث بر سر مهریه و …. خواهد بود که باید توافق شود.

مرحله بعد برگزاری جشن عقد می باشد که در آن زوجین به صورت دائم به یکدیگر محرم می شوند. زمانی که خطبه عقد خوانده می شود زوجینی که ازدواج آنها موفق بوده است بر سر عروس و داماد قند می سابند.

خوب بعد از عقد دیگر نوبت به جهاز بران می رسد و عروس هر آنچه که برای جهیزیه از خانه پدری خود خریده به خانه ی داماد انتقال میدهد.

حنابندان به عنوان یکی دیگر از رسومات ازدواج می باشد که در واقع به عنوان یک نوع خدافظی از منزل پدری می باشد . برخی از طوایف نیز هستند که برای دامادهم حنابندان می گیرند.

در این مراسم که یک شب قبل از عروسی برگزار می شود با حنای تزئین شده از مهمانان پذیرایی می شود و از آن ها می خواهند برای خوش یمنی و خوشبختی مقداری از حنا را بر روی دست خود بگذارند ؛ علت استفاده از حنا این است که نمادی از شادی و خوشبختی می باشد.

 

 

تشریفات عروسی که به عنوان یکی از تشریفاتی ترین و بزرگترین مراسم های زوجین به شمار می رود و داماد برای همیشه عروس خانم را به منزل خود می برد.

بعد از تشریفات عروسی ، مراسم با عنوان پا تختی وجود دارد که در بیشتر شهرهای ایران به شکل زنانه ی برگزار می شود و در آن مراسم مهمانان و خانواده هدیه های را به زوجین تقدیم می کنند.

یکی دیگر از رسومی که وجود دارد مادر زن سلام است . این مراسم صبح فردای عروسی برگزار می شود و داماد به همراه یک بزرگتر با تهیه یک کادو به دیدار مادر زن خود می رود . در واقع داماد برای تشکر از اینکه دخترشان را به او داده اند این کار را انجام میدهد.

 

ماه عسل هم از رسوم های می باشد که در این سال های اخیر بیشتر در میان زوجین دیده می شود. در واقع هدف اصلی زوجین برای رفتن به ماه عسل این است که بیشتر با خصوصیات و خلق خوی دیگری آشنا شوند و همچنین بعد از ازدواج اوقاتی خوبی را با یکدیگر سپری کنند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آتلیه عروس را چطور انتخاب کنیم؟
شنبه 9 دی 1396 ساعت 9:27 | بازدید : 53 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

فیلم و عکس تنها یادگاری است که از مراسم عروسی به جا می‌ماند. به خاطر همین انتخاب یک آتلیه عکس عروس خوب همیشه از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی عروس و دامادها در برنامه‌ریزی مراسم عروسی است.


 

 

با مشورت با نامزدتان آتلیه عکس عروس را انتخاب کنید

انتخاب آتلیه عکس عروس باید با همکاری عروس و داماد با هم انجام شود. بعضی وقت‌ها دیده‌ایم که زوج‌ها همکاری خوبی با هم ندارند و از همان اول کار عصبی هستند، وقتی روال این‌گونه طی شود طبیعی است که انتخاب هم انتخاب خوبی نخواهد بود. اما برخلاف این گروه، گروه دیگری از زوج‌ها خیلی با نشاط هستند و سعی می‌کنند ضمن همکاری با یکدیگر بهترین تصمیم را بگیرند. احساس ما این است در وضعیت دوم تصمیم درست‌تر و بهتری گرفته خواهد شد.

قبل از انتخاب آتلیه عکس عروس با بهترین آتلیه های تهران که بسته به منطقه شما میتوانید بهترین آتلیه عروس شرق تهران و یا آتلیه عروس غرب تهران آشنا شوبد که برای ملاحظه لیستی از بهترین های این مناطق بر روی لینک مورد نظرتون کلیک کنید!!!

عروس و دامادها قبل از اینکه سراغ آتلیه‌ای بروند اطلاعات اولیه را در رابطه با سابقه، امکانات، کف و سقف قیمت‌ها، پرسنل و کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری جمع کنند تا مجبور نشوند به هر آتلیه سرک بکشند. ضمن اینکه بهترین انتخاب می‌تواند با دیدن آلبوم‌های آتلیه‌ها انجام شود که بعضاً نمونه‌هایی از عکس‌ها روی سایت آتلیه‌ها هم موجود است.

انتخاب از بین 5 آتلیه عکس عروس کافی است

سر زدن به 5 آتلیه برای انتخاب نهایی کافیست. بیشتر گشتن عروس و داماد را دچار وسواس می‌کند و این خوب نیست. چون وسواس بیش از اندازه آسیب‌هایی به همراه دارد که یکی از این آسیب‌ها عدم تصمیم‌گیری تا روزها و لحظات آخر است. اگر فکر می‌کنید زمانتان برای تصمیم‌گیری کم است و یا نمی‌توانید تصمیم بگیرید اول از همه به عروسی‌های دور و برتان توجه کنید. به آلبوم دوستانتان و ... . این هم یک راه انتخاب است.

انتظارات تان را به مدیر آتلیه عکس عروس بگویید

«اگر ندانی که به کجا می‌خواهی بروی از هر راهی که بروی فرقی نمی‌کند.» چیزی که ما همیشه به عروس و دامادها تأکید می‌کنیم این است که آن‌ها حتما باید انتظاراتشان را از آتلیه خوب مشخص کنند تا اول خودشان بدانند چه می‌خواهند و بعد این خواسته‌ها را به مدیر آتلیه انتقال دهند. مثلا بعضی‌ها دکور آتلیه برایشان مهم‌ترین چیز است. بعضی‌ها افکت‌های کامپیوتری را بیشتر می‌پسندند. مدیر آتلیه باید بداند انتظار شما از عکس‌های عروسی‌تان چیست تا بتواند کمک تان کند.

بعد از انتخاب مکان عروسی، آتلیه عروس را هماهنگ کنید

برخی اوقات عروس و داماد آتلیه را در آخرین مراحل هماهنگ می‌کنند که این یک اشتباه بزرگ است. چون از نظر ما بعد از آنکه مکان مراسم مشخص شد نخستین جایی که باید هماهنگ شود آتلیه است. چرا که آتلیه مدیریت اکثر زمان روز عروسی را انجام می‌دهد و اگر انتخاب خوبی نباشد آن وقت یادگاری خوبی از مراسم عروسی باقی نخواهد ماند.

آدرس آتلیه عروس را در نظر بگیرید

در انتخاب آتلیه، باید دقت شود که مکان آتلیه به لحاظ مکانی به محل برگزاری مراسم و آرایشگاه عروس نزدیک باشد.

چگونه یک عکس خوب بگیریم؟

برای گرفتن یک عکس خوب هم عکاس باید تجربه خوبی داشته باشد و هم عروس و داماد حداقل خلاقیت را به کار بگیرند تا بتوانند تصویر خوب و با نشاطی را به ثبت برسانند. ضمن اینکه هنر عکاس و شناختش نسبت به تناسب‌های فیزیکی و رنگی هم جزو لاینفک یک عکاسی خوب است. پس چند پیشنهاد و راهنمایی برای گرفتن عکس با طراوت در روز عروسی پس از انتخاب یکی از بهترین آتلیه های تهران دانستن مطالب زیر است: 

 

1- مهم‌ترین نکته در داشتن یک عکس خوب این است که هر فردی باید بتواند در محیط آتلیه احساس آرامش و راحتی کند. این موضوع از آنجا برای عروس دامادها ویژه است که آن‌ها تا روز عروسی لحظات پرفشار و پر استرسی را گذرانده و همین باعث می‌شود اغلب دل نگران و آشفته باشند. بنابراین با این شرایط ممکن است عکس ایده‌آل گرفته نشود؛ پس توصیه ما به همه عروس‌ها و دامادها این است زمانی که از در آتلیه وارد می‌شوند همه استرس‌ها را بیرون در بگذارند و سعی کنند در آن یکی دو ساعت لحظات خوب و آرامی داشته باشند.

2- هیچ عکاسی از عروس و داماد انتظار یک مدل ایده‌آل را ندارد. پس آن‌ها نگران فرم بدن و چهره خودشان نباشند. چرا که یک عکاس با تجربه می‌تواند تصویر خوبی از چهره‌ها و اندام‌های متضاد در بیاورد.

3- عروس و داماد قبل از حضور در آتلیه در اینترنت عکس‌های عروسی را سرچ بزنند و فیگورهای متفاوت را ببینند و در یک یا دو مورد آن‌ها را با عکاس در میان بگذارند آن وقت است که اشتراکات ذهنی بین خواسته عروس و داماد و عکاس شکل می‌گیرد.

4- عروس و داماد با عکاس همکاری کنند چون برای گرفتن یک عکس رمانتیک و یا شاد و خوشحال، عکاس حتماً به همراهی و همکاری آن‌ها نیاز دارد.

5- بهتر است عروس و داماد از شلوغ کاری در رنگ‌ها به خصوص در لباس جلوگیری کنند.

6- پیشنهاد می‌کنیم عروس و داماد برای انتخاب دسته گل و حتی تزیین ماشین عروس با عکاس مشورت کنند.

7- دامادهایی که خودشان را چاق می‌دانند از رنگ‌های تیره و عروس‌هایی که خودشان را لاغر می‌بینند از لباس‌های پفی استفاده کنند.

 

 

#بهترین_آتلیه_های_تهران #آتلیه_عکس_عروس #آتلیه_عروس_شرق_تهران #آتلیه_عروس_غرب_تهران

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
بهترین آتلیه عروس تهران و ویژگی های آن
شنبه 9 دی 1396 ساعت 9:24 | بازدید : 47 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

بدون شک روز عروسی، مهم ترین و بهترین روز در طول زندگی مشترک هر انسانی است. از این رو برآن شدیم تا توضیحاتی پیرامون انتخاب بهترین آتلیه های تهران به خصوص آتلیه عروس در سعادت آباد به شما عزیزان گرامی ارائه دهیم.

زیرا تنها یادگار هر انسان از این روز بزرگ، عکس ها و فیلم هایی است که می تواند آن خاطرات شیرین را جاودانه سازد

همانطور که در بالا بیان کردیم، انتخاب یک آتلیه عکس عروس مناسب، از جوانب مختلف حائز اهمیت است.

بنابراین در انتخاب آن به هیچ وجه نباید عجله کرد و با بررسی دقیق شرایط مطمئن شوید که انتخاب تان را به درستی انجام داده اید.

 

 

 

مهمترین ویژگی های یک عکس آتلیه عروس داشتن علم و دانش، تجربه، تخصص است. این ها ویژگی هایی هستند که برای یک آتلیه عکس عروس لازم اند اما کافی نیستند!

داشتن استعداد هنری در این زمینه بسیار مهم است، زیرا عکاسی و فیلمبرداری یک هنر است نه یک صنعت.

متاسفانه بسیاری از آتلیه داران، دید صنعتی به عکاسی و فیلمبرداری دارند.

ممکن است کادر فنی یک آتلیه دانش و اطلاعات کافی در زمینه خود داشته باشند و از تجهیزات به روز و حرفه ای استفاده کنند.

همچنین زحمات بسیاری را برای تهیه تصاویر متحمل شوند و در کنار آن، شما نیز هزینه زیادی را برای تهیه کلیپ خود پرداخته باشید، اما در نهایت نتیجه ی کار مطلوب نشود.

ممکن است شما بارها و بارها تصاویر را تماشا کنید و هرگز نتوانید مشکلی در آن ها بیابید.

حتما از خود می پرسید، مسئله چیست؟

جواب این مسئله دقیقا مربوط به تفاوت هنر با صنعت است.

در صنعت سروکارتان با ربات ها، ماشین آلات و ابزارآلات بدون روح است اما زمانی که طرف مقابل شما انسان باشد، اعمالتان نشان دهنده هنرتان است.

اگر دید شما نسبت به حرفه ی تصویربرداری صنعتی باشد، مسلما نتیجه نیز بدون روح خواهد شد.

اگر همیشه بخواهید یک عمل را به یک شیوه انجام دهید و در حقیقت به صورت ماشینی عمل کنید بهتر است جای تان را با ماشین آلات عوض کنید!

ربات ها توانایی بسیار بالاتری در انجام این نوع کار ها دارند. آن ها را برنامه ریزی می کنید و یک عمل را به صورت مداوم و با دقت بسیار بالا انجام خواهند داد

هنر تصویربردار این است که روحیات انسانی را در نظر بگیرد، شرایط مختلف را بسنجد و با توجه به آن عمل کند.

با تجربه و کارآزموده باشد!

تجربه کاری بالا به شما کمک می کند تا بتوانید در شرایط مختلف بهترین تصمیمات را بگیرید. ممکن است در روز عروسی اتفاقات پیش بینی نشده برای شما رخ دهد.

ممکن است زمان زیادی را در ترافیک از دست بدهید، آرایش عروس بیش از حد طول بکشد، مشکلی برای لباس داماد پیش بیاید، گل کاری ماشین خراب شود یا دسته گل عروس دیرتر آماده شود.

حتی ممکن است شرایط جوی به صورت ناگهانی نامساعد شود. مثلا در تابستان دمای هوا به حدی بالا برود که تصویربرداری را غیر ممکن کند. یا در زمستان هوا برفی یا بارانی شود

در این مواقع داشتن علم یا تجهیزات و … ابدا به کار نمی آید و تنها تجربه ی کاری آن آتلیه است که به حل این مشکلات کمک می کند.

یک آتلیه عروس حرفه ای، بایستی تمامی اتفاقات را پیش بینی کرده و در این مواقع بهترین تصمیمات را بگیرد

به عنوان مثال استودیو یونیک با چند گلفروشی برتر در سطح تهران قرارداد بسته است که در هر زمان در صورت بروز مشکل در دسته گل یا گل کاری ماشین. به سرعت مرمت و یا تعویض انجام پذیرد تا عروس و داماد هیچ گونه نگران بابت این مسئله نداشته باشند

تجهیزات حرفه ای و بروز داشته باشد

هر متخصص و کاردانی بدون ابزار خود، دقیقا هیچ است!

داشتن تجهیزات حرفه ای عکاسی و فیملبرداری نیز بسیار مهم است و بدون شک نقش بسیار مهمی را در تولید تصاویر ماندگار ایفا خواهد کرد.

بروز بودن تجهیزات نیز حائز اهمیت می باشد.

متاسفانه بسیاری از آتلیه ها از دوربین ها و تجهیزاتی استفاده می کنند که تکنولوژی به کار رفته در آن ها بسیار قدیمی است.

حتی ممکن است تعدادی از پارامترهای تصویرشان از دوربین تلفن همراه نیز پایین تر باشد

استفاده از این تجهیزات قدیمی به هیچ وجه حرفه ای نیست. زیرا این ابزار قادر نیست که پاسخگوی نیاز حرفه ای ها باشد.

بدون شک لیستی از تجهیزات کاملا مدرن و بروز استفاده کند تا شایسته ی این لقب باشد

دانش و تخصص کافی داشته باشد

کادر فنی یک آتلیه، بایستی دانش کافی برای استفاده از تمامی امکانات تجهیزات خود داشته باشند.

در غیر این صورت بهترین و بروز ترین تجهیزات هم بی مصرف می شوند.

برخلاف باور عموم، دانش لازم برای استفاده از دوربین، تنها به روشن کردن، رکورد کردن و خاموش کردن ختم نمی شود. استفاده از دوربین های حرفه ای دانش بسیار زیادی را می طلبد.

فیلمبردار و عکاس بایستی از تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری تجهیزات خود آگاه باشد، تا آن وسیله (به عنوان مثال دوربین) بتواند قدرت خود را در ثبت تصاویر نشان دهد

این امر میسر نمی شود مگر آنکه کادر فنی به طور مداوم دانش خود را بروز کند و دائما در حال مطالعه در این زمینه باشد

حرفه ای ها از تجهیزات اجاره ای استفاده نمی کنند!

هزینه بسیار بالای تجهیزات فیلمبرداری و تصویربرداری باعث شده است که بیشتر آتلیه داران از تجهیزات اجاره ای استفاده کنند.

زیرا ممکن است توانایی خرید تمامی تجهیزات مورد نیازشان را نداشته باشند

آتلیه دارانی که از تجهیزات اجاره ای استفاده می کنند، هنگام اجاره ی تجهیزات، آن ها را چک می کنند تا از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنند، اما ممکن است بعضی از مشکلات فنی در آن لحظه قابل تشخیص نباشند و عکاس در حین مراسم متوجه آن بشود.

به عنوان مثال در اثر آسیب دیدن لنز نتوان به خوبی بر روی تصاویر فوکوس کشید و یا اتفاقاتی از این قبیل که باعث می شود تصاویرتان به شدت دچار افت کیفیت شوند

این مسئله بسیار ناخوشایند است و مسلما کسی دوست ندارد این اتفاق در روز عروسی اش بیوفتد.

از طرف دیگر تجهیزات اجاره ای در اثر استفاده به صورت بلند مدت، استهلاک زیادی پیدا کرده اند و کارایی لازم را ندارند.

علاوه بر این زمانی که یک آتلیه از تجهیزات خریداری شده استفاده می کند، با مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری آن آشنایی بیشتری خواهد داشت و قابلیت های آن را می داند

بنابراین باید اطمینان پیدا کنید آتلیه ای که با آن قرارداد می بندید، از تجهیزات اجاره ای استفاده نکند.

کادر فنی اجاره ای!

متاسفانه با توجه به رشد بیش از حد آتلیه ها در سطح تهران، بسیاری از آتلیه ها حتی اعضای کافی برای تشکیل یک کادر فنی ندارند. بنابراین در هر برنامه تعدادی عکاس و فیلمبردار (که به صورت آزاد کار انجام می دهند) آفیش می کنند.

بعضا ممکن است این عکاسان و فیلمبرداران تمامی آپشن های یک تصویربردار حرفه ای را داشته باشند؛

اما به دلیل نداشتن همکاری و آشنایی کافی نسبت به یک دیگر، در طول برنامه با مشکل مواجه می شوند.

ممکن است شیوه تصویربرداری دو فیلمبردار آفیش شده، در دو سبک مختلف؛ کاملا حرفه ای باشد.

اما ترکیب این دو تصویر نتیجه ی مطلوبی نخواهد داشت. این دقیقا شبیه به ترکیب قیمه و ماست می باشد!

بنابراین باید مطمئن شوید که کادر فنی آتلیه از اعضای همان آتلیه باشند

نکته ی بعدی بحث امنیت آتلیه می باشد.

تمامی فایل های موجود در آتلیه، فایل های شخصی است. قطعا هیچ کس نمی خواهد عکس و فیلم عروسی اش به بیرون درز پیدا کند، قسمتی از آن از بین برود و …

در نتیجه باید از امنیت آتلیه در حفاظت کامل فایل ها اطمینان حاصل کنید

رعایت اخلاق حرفه ای

رعایت اخلاق حرفه ای یکی دیگر از نکاتی است که بهترین آتلیه های تهران باید آن را رعایت کند

عروس و داماد در روز مراسم عروسی شان، با بسیار از مسائل و مشکلات روبه رو می شوند،

به علاوه استرس روحی و خستگی ناشی از فعالیت جسمی باعث می شود که ذهن و روح شان تحریک پذیری بسیار بیشتری نسبت به حالت عادی داشته باشد.

در این حالت تصاویری که از شما گرفته می شود به هیچ وجه مطلوب نخواهد بود. زیرا خستگی، استرس و بعضا ناراحتی شما، به راحتی در فیلم و عکس قابل مشاهده خواهد بود

تصور کنید در این وضعیت عکاس و فیلمبردار شما، شرایط را درک نکند و نسبت به حال روحی شما بی تفاوت باشد؛

و یا با یک رفتار اشتباه بار روحی منفی را در شما تشدید کند. لازم به گفتن نیست که در این شرایط فاجعه پیش خواهد آمد.

بعضا پیش آمده که در سالن عروسی، دوستان و آشنایان عروس و داماد، برخورد مناسبی با تصویربرداران نداشته اند. ممکن است تصویربردار به دلیل خستگی بیش از حد، واکنش مناسبی نسبت به این عمل از خود نشان ندهد

اما اعضای یک آتلیه حرفه ای می توانند با رعایت اخلاق حرفه ای و برخورد صحیح؛ و همچنین القای انرژی مثبت به عروس و داماد، استرس زوجین را تا حد قابل توجهی کاهش دهند و خستگی روحی جسمی آنان را به حداقل برسانند

مدیریت کارآمد!

یکی دیگر از ویژگی های بهترین آتلیه های تهران، مدیریت صحیح مراسم از جنبه های مختلف است

یک آتلیه عروس حرفه ای باید تمام پیش بینی ها لازم را انجام داده و زمان را به بهترین حالت ممکن مدیریت کند.

بایستی به صورت دقیق؛ زمان رفتن داماد به سمت آرایشگاه عروس، مدت آرایش عروس، آمدن زوجین به سمت آتلیه، تایم تصویر برداری در آتلیه، تیام تصویربرداری در باغ، تایم رفتن به سمت سالن مراسم را محاسبه کند.

باید از ساعت اوج ترافیک در مسیرهای مختلف آگاهی داشته باشد و همیشه بهترین مسیر را انتخاب کند. اگر زمانی راه مسدود شد باید بهترین مسیر جایگزین را به سرعت انتخاب کند

ممکن است در روز مراسم اتفاقات خارج از روال عادی رخ بدهد. در این مواقع مدیریت زمان بهترین نقش را در بهبود شرایط ایفا می کند

ممکن است زوجین ساقدوش همراه خود داشته باشند. ارائه ی توضیحات لازم به ساقدوش ها و مدیریت آنان، کمک قابل توجهی به زیباتر شدن تصاویر می کند

همچنین اعضای کادر فنی، بایستی توضیحات لازم را به دوستان و آشنایان عروس و داماد در داخل سالن گوشزد کند.

به طور مثال؛ در مراسم عقد مدیریت جمع بسیار مهم است.

به دلیل رکورد شدن صدا، بایستی به مهمانان گوشزد شود که سکوت را رعایت کنند.

رفت و آمد اضافه حتی المقدور انجام نشود تا فیلمبرداران و عکاسی بتوانند از تمامی زوایا عکاسی و فیلمبرداری کنند

شیوه ی نمایش هدایا و معرفی هدیه دهندگان از نکاتی است که فیلمبردار باید به مهمانان گوشزد کند

ممکن است عروس و داماد بخواهند رقص دو نفره داشته باشند. فیلمبردار بایستی از مهمانان درخواست کند که پیست رقص را برای رقص دو نفره خالی کنند.

همچنین از مهمانان تقاضا کند که کودکان خود را به پیست رقص نیاورند تا جلوه ی بصری پیست به هم نخورد.

برقراری ارتباط دوستانه:

برقراری ارتباط صمیمانه و دوستانه با زوجین، یکی دیگر از ویژگی های بهترین آتلیه های تهران می باشد

اعضای آتلیه بایستی بتوانند با برقراری رابطه ی نزدیک با عروس و داماد، جوی را ایجاد کنند تا زوجین در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشند

روز عروسی، احتمالا اولین روز آشنایی عروس و داماد با اعضای آتلیه می باشد.

بنابراین ایجاد جوی دوستانه بسیار ضروری است. این شرایط علاوه بر القای حس مثبت به عروس و داماد، می تواند اهمیت بسزایی در زیباتر شدن تصاویر داشته باشد

ایجاد جوی دوستانه، همچنین می تواند بر کاهش خستگی عروس و داماد تاثیر گذار باشد. اما اگر شرایط چنین نباشد، ممکن است عروس و داماد بر اثر خستگی و انجام پوزهای مختلف، از گرفتن تصاویر بیشتر منصرف شوند و زمانی را در تایم استراحت از دست بدهند

شیوه بیان ژست به عروس و داماد به هیچ وجه نباید دستوری باشد و باید به صورت درخواست انجام شود؛ که متاسفانه این امر نادیده گرفته می شود.

در چنین شرایطی زوجین با صرف نظر از هزینه هایی که برای انجام این کار پرداخت کرده اند، از ادامه ی کار منصرف خواهند شد.

اما یک آتلیه حرفه ای با وجدان کاری، به هیچ وجه چنین شرایطی را به وجود نخواهد آورد.

همچنین وجدان کاری ایجاب می کند که قیمت پکیج های آتلیه متناسب با کاری باشد که انجام می دهند

خلاقیت حرف اول را می زند!

تمامی اعضای کادر فنی (عکاس، فیلمبردار، ادیتور و …) بایستی در حرفه ی خود نوآور و خلاق باشد.

در بعضی از مواقع بایستی کار را از روال عادی خارج نمایند و دست به عملی مبتکرانه بزنند تا زیبایی کار دوچندان شود.

تبعیت از قوانین تصویربرداری بسیار مهم است اما بعضا ممکن است در شرایطی قرار بگیرند که با شکستن قوانین بتوانند شاهکاری را ایجاد کنند

آلفرد هیچکاک که یکی از بزرگترین کارگردانان و فیلمبرداران تاریخ است؛ در مواقعی با نادیده گرفتن قوانین تصویربرداری و شکستن آن، توانست شاهکاری را خلق کند که همگان را مبهوت آن شوند

حرفه ی تصویربرداری و به تبع آن تصویربرداری عروسی در کشور ما ضعف بزرگی در خلاقیت دارد و متاسفانه بیشتر کارها از سناریوی خارجی کپی شده اند. غم انگیز تر این است که تعدادی از آتلیه ها این کارهای کپی شده را کپی می کنند! و به این صورت کپی کردن در این حرفه به صورت اپیدمی در آمده است

بنابراین خلاقیت نشانه ی حرفه ای هاست و یکی دیگر از ویژگی های بهترین آتلیه های تهران می باشد

آخرین نکته از ویژگی های بهترین آتلیه های تهران، احترام به نظر مشتری است. باید بداند که همیشه و کاملا حق با مشتری است.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آرایشگاه عروس؛ بهترین را بشناسید
شنبه 9 دی 1396 ساعت 9:17 | بازدید : 29 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

برای انتخاب آرایشگاه عروس مناسب که روز عروسی شما را زیباترین عروس کند باید به چه نکاتی توجه کنید ؟ کدام آرایشگاه مناسب ترین خدمات را به شما خواهد داد ؟

از آنجایی که مجموعه های سالن آرایش عروس مرکز تهران و سالن آرایش عروس غرب تهران به عنوان بورس سالن های زیبایی شناخته شده اند؛ به همین دلیل باید حتما موارد زیر را مطالعه کنید!

 

 

اطلاعات کسب کنید 

در گذشته ای نه چندان دور دخترها تا قبل از روز عروسی شان کمتر سراغ لوازم آرایش می رفتند در آن زمان رسم بود که دختر در روز عروسی ابروهایش را بردارد، سرخاب سفیداب بزند، سرمه بکشد و برای مراسم آماده شود. اما این روزها آرایش عروس آنقدر پیچیده شده که برای انتخاب آرایشگر مناسب باید کلی وقت بگذارید و به آرایشگاه های مختلف سر بزنید تا گریموری حرفه ای را با مبلغ مناسب پیدا کنید. اگر درباره آرایش عروس اطلاع زیادی ندارید و تا روز عروسی تان فرصت زیادی نمانده، با کمک این توصیه ها می توانید آرایشگر مناسبی را انتخاب کنید.

پرس و جو کنید

در بین دوستان و اقوام شما بطور حتم افرادی پیدا می شوند که به تازگی مراسم عروسی شان برگزار شده است. می توانید نام و آدرس آرایشگاه های مختلفی را از آنها بپرسید و فهرستی از آرایشگران را تهیه کنید. جست و جو در سایت های اینترنتی هم به شما کمک می کند تا فهرست تان کامل تر شود.

دور یا نزدیک؟

بهتر است آرایشگاه شما تا حد امکان به محل برگزاری مراسم نزدیک باشد. اگر می خواهید در محدوده غربی تهران جشن بگیرید، آرایشگاه را در انتهای محله های شرقی انتخاب نکنید. شاید هزینه آرایش شما ارزان تر تمام شود اما به این فکر کنید که در روز عروسی ممکن است استرس زیادی داشته باشید و یک اتفاق غیر منتظره برنامه زمانی رسیدن به آتلیه و سالن عروسی را به هم بزند. این نکته به ویژه در مورد عروسی های فصل پاییز و زمستان بیشتر اهمیت دارد چون یک باران یا برف ناگهانی برنامه های را جا به جا می کند. پس نسبت به یک آرایشگاه خاص تعصب نداشته باشید. این روزها آرایشگران خوب در همه جای شهر پیدا می شوند. فقط باید آنها شناسایی کنید و نمونه کارهایشان را ببینید.

خلیجی یا اروپایی؟

در آرایشگاه های بزرگ معمولا چند آرایشگر مختلف کارآرایش عروس را انجام می دهند که هر کدام آلبوم ها و قیمت های مختلفی دارند. گروهی از آرایشگران، عروس ها را بسیار غلیظ آرایش می کنند، سایه های رنگی بکار می برند و چشم ها را خیلی می کشند. این آرایش ها به سبک «خلیجی» معروف هستند. اما دسته ای دیگر از آرایشگران که این روزها طرفداران بیشتری دارند عروس ها را ساده تر و به سبک «اروپایی» آرایش می کنند. حتما در فیلم ها و عکس های مختلف دیده اید که عروس های اروپایی چقدر ساده هستند. با ورق زدن آلبوم ها به سرعت دستتان می آید که آرایشگر از کدام سبک پیروی می کند و مواد آرایشی او براق است یا با کمک سایه ها و خطوط مات، گریم شیک و زیباتری را انجام می دهد. ببینید از کدام سبک خوشتان می آید و بعد برای بقیه کارها تصمیم بگیرید.


کار آرایشگاه را ببینید

برای انتخاب آرایشگاه فقط به مشاهده آلبوم ها اکتفا نکنید. قبل از اینکه قرار داد ببندید از منشی آرایشگاه بپرسید که چه روزهایی عروس دارند و عروس خانم ها چه ساعتی آماده می شوند؟ در یکی از همان روزهابه همراه یک یا دو نفر دیگر به آرایشگاه بروید و آلبوم ها را با عروس های آماده شده مقایسه کنید. در انتخاب مدل های آلبوم از دخترخانم های زیبا و خوش چهره استفاده می شود و لباس و جواهرات گرانقیمت هم در بهتر شدن عکس ها تاثیر دارند. بعضی از آلبوم ها هم قدیمی هستند. گاهی اوقات روتوش عکس ها به قدری زیاد است که چهره واقعی عروس را نشان نمی دهد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که وقتی عروس های آماده شده همان آرایشگر را می بینید، توی ذوق تان بخورد. به هر حال هنر آرایشگر خوب این است که با کمک گریم مناسب، زیبایی های چهره هر فردی را بیشتر به معرض نمایش بگذارد.

کارشان خوب است؟

هنگام مراجعه به چند آرایشگاه و مشاهده عروس ها و آلبوم های مختلف شاید کمی گیج شوید و از خودتان بپرسید:«از کجا بفهمم کدام آرایشگر کارش بهتر است؟» در اینجا چند فوت کوزه گری را به شما یاد می دهیم تا با نگاه تخصصی تری عروس ها را ببینید و با اطمینان بیشتر آرایشگرتان را انتخاب کنید. پس به این معیارهای آرایش خوب و متناسب با شکل صورت توجه کنید.

سلیقه آرایشگر را بشناسید

رنگ آرایش هر فردی به رنگ چشم، مو و پوست بستگی دارد و آرایش عروس تا حدودی سلیقه ای ست. بنابراین به سلیقه آرایشگر دقت کنید.

کرم پودرها و رژ گونه هایی به رنگ هلویی، صورتی چرک، طلایی ، بژ و مسی برای پوست های تیره و برنز مناسب تر هستند. بهتر است پوست های روشن رنگ های تند تری داشته باشند. اگر متوجه شدید که آرایشگر، یک عروس سفید پوست را با رنگ های صورتی کمرنگ و طلایی آرایش کرده بدانید که در کارش زیاد وارد نیست چون این رنگ ها صورت را بی حال نشان می دهند.

هنر آرایشگر خوب این است که صورت های چاق و گرد را لاغر ترکند. در این حالت با کارکردن روی گونه ها، زیر گردن و غبغب ، صورت کشیده تر به نظر می آید.

آرایش صورت های کشیده و لاغر باید طوری باشد که استخوان گونه ها بیش از حد بیرون نزند. انتخاب رژ گونه های خط دار برای این صورت ها اشتباه محض است و از بی تجربگی آرایشگر حکایت می کند.

آرایشگرتان حرفه ایست؟

یک آرایشگر حرفه ای به خوبی می داند که باید چشم های درشت و برجسته را با سایه های تیره آرایش کند تا برجستگی چشم ها کمتر شود. این روزها گریمور های با سلیقه برای آرایش بخش پایینی چشم از خط چشم استفاده نمی کنند و به جای آن چشم را با سایه های سیاه یا دودی آرایش می کنند تا چشم های عروس آرایش شیک و امروزی تری داشته باشد.

فردی که چشم های ریز دارد باید برای آرایش چشم های او از سایه های روشن استفاده شود و بهتر است سایه ها به هم متصل نباشند تا چشم ها بازتر به نظر بیایند. در مورد افرادی که چشم های درشت دارند هم استفاده از سایه های تیره برجستگی چشم ها را کاهش می دهد.

پوشاندن گودی دورچشم هم نکته مهم دیگری است که باید با کمک کانسیلر ها انجام شود. این کانسیلر ها باید یک درجه از رنگ پوست صورت روشن تر باشند. بیشتر عروس خانم ها شب قبل ازعروسی به دلیل استرس و نگرانی خوب نمی خوابند و مهم است که این کم خوابی و خستگی ها با کمک یک آرایش حرفه ای برطرف شود.

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنید مدل مو است. شینیون های عروس باید با چهره هر فرد هماهنگی داشته باشد. بطور مثال عروس هایی که چهره کشیده و بلند دارند نباید موهایشان روبه بالا جمع شود. بهتر است بخشی از موها روی صورت قرار گیرد. مدل موهای بالا به افرادی با صورت های گرد بیشتر می آید. اگر موها از فرق باز شود صورت لاغر تر به چشم می آید.

 

بیعانه کمی پرداخت کنید 

بعد از انتخاب نهایی نوبت تنظیم قرارداد است. بعضی از آرایشگاه ها اصرار دارند که شما خیلی زود مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت و قراردادی را امضا کنید. استدلال شان این است که روز مورد نظر شما زود پر می شود یا ممکن است قیمت ها گران شوند. به این ترفند ها اهمیت ندهید و تحت تاثیر قرار نگیرید. سر فرصت و با مشورت و بررسی کافی آرایشگر تان را در انتخاب کنید. بعد از خواندن قرارداد مبلغ کمی را به عنوان بیعانه بپردازید. بهتر است در مورد پس گرفتن بیعانه هم سوالاتی بپرسید. بعضی از آرایشگاه ها تا چند هفته قبل از روز عروسی مبلغ بیعانه را با کسر درصدی پس می دهند و گروهی دیگر بیعانه را تحت هیچ شرایطی پس نمی دهند. پس اگر شک دارید به سرعت قرارداد امضا نکنید.بهتر است قرار داد در دو نسخه تنظیم شود، یکی برای شما ودیگری برای آرایشگرتان. مبلغ باقیمانده به طور معمول در روز عروسی تسویه می شود، کافیست یک عابر بانک از آقای داماد بگیرید!

قیمت ها را بسنجید

درمورد آرایش عروس نرخ ثابتی وجود ندارد. قیمت رزرو آرایشگاه عروس در نقاط مختلف شهر متفاوت است. آرایشگاه های معروف و اسم و رسم دار شمال شهر برای آرایش کامل عروس (شامل خدمات آرایش صورت، مو،ناخن و پاکسازی پوست) در حدود دو و نیم میلیون تومان پول می گیرند و این مبلغ درکنار اجاره تاج و تور، رنگ مو یا مش و اپیلاسیون گاهی به 3 میلیون تومان هم می رسد. گذشته از این ارقام نجومی، با مبلغی کمتر از اینها همآرایشگاه عروس پیدا می شود. در برخی از آرایشگاه های معروف رنج قیمت در حدود یک و نیم تا دو میلیون است. اگر این مبلغ ها باز هم برایتان گران است به سراغ آرایشگران گمنام تری بروید که کارشان خوب است اما هنوز شناخته شده نیستند. در بین این آرایشگران قیمت پکیج کامل آرایش عروس از 800 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان است. کمتر از این هم می توانید آرایشگاه عروس پیدا کنید اما بر روی حرفه ای بودن آرایشگر خیلی حساب نکنید.

این را هم بدانید که ممکن است در یک آرایشگاه بزرگ چند آرایشگر مختلف وجود داشته باشند که نرخ هر کدام شان برای آرایش عروس نرخ متفاوت باشد.قیمت ها به تجربه ومهارت آرایشگر و البته مارک لوازم آرایش مصرفی، بستگی دارد. باید از نزدیک عروس ها را نگاه کنید و پس از بررسی و مقایسه، ببینید کدام آرایش نسبت به قیمتش بیشتر می ارزد. گاهی اوقات آرایشگران فقط به دلیل اسم و رسم شان پول بیشتری می گیرند و منصف نیستند.


متن قرارداد را با دقت کنترل کنید

نرخ پایه معمولا شامل آرایش صورت، شینیون، مانیکور، پدیکور و فون بدن است.هزینه پاکسازی پوست، اپیلاسیون، رنگ مو و ابرو در برخی از آرایشگاه ها بطور جداگانه محاسبه می شود و در گروهی دیگر جزو پکیج کامل به حساب می آید. آرایشگران با انصاف یک آرایش اضافه برای عکس اسپرت یا مراسم پاتختی را به شما هدیه می دهند. به هر حال هنگام تنظیم قرار داد در زمینه موارد مندرج در قرار داد حساس باشید. موارد اصلی را با دقت کنترل کنید تا در روز عروسی مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید. این را هم بدانید که تور و تاج عروس کرایه جداگانه ای دارند.

اگر موهای شما خیلی بلند نیست و شینیون های شلوغ و پر کار را دوست دارید بهتر است به فکر خرید اکستنشن های موی اضافی باشید. هزینه این موها هم به طور جداگانه محاسبه می شود.

تست گریم بدهید

یک اقدام خوب برخی از آرایشگران این است که یک هفته تا ده روز قبل از عروسی، زمانی را برای تست گریم عروس تعیین می کند. ممکن است این تست در قرارداد شما هزینه جداگانه ای داشته باشد اما می ارزد که برای آسایش خیال خودتان این هزینه را پرداخت کنید. اگر تاج و تور را بطور جداگانه تهیه کرده اید در روز تست گریم آنها را همراهتان داشته باشید. هنگام تست به اندازه کافی فرصت دارید تا نظرات تان را به آرایشگر بگویید و البته ببنید که چه نوع آرایش و کدام مدل مو به چهره شما بیشتر می آید. این روز بهترین زمان برای مشورت با آرایشگر است تا هر دو با همفکری هم به نتیجه دلخواه برسید. در این صورت استرس شما در روز عروسی کمتر می شود. البته درایران کمتر پیش می آید که آرایشگران این تست را برای شما انجام دهند اما با کمی جست و جو می توانید آرایشگرانی را پیدا کنید که در قراردادشان تست گریم هم دارند. این را هم بدانید که آرایشگران فقط بعد از تنظیم قرارداد اصلی این تست را برای شما انجام می دهند نه قبل از آن.

این نکات را به خاطر بسپارید

اگر در آرایش صورت وارد نیستید در کار آرایشگرتان زیاد دخالت نکنید. برخی از آرایشگر ها منعطف هستند و گروهی دیگر در روز عروسی با چند اخم و غر شما را ناراحت می کنند. پس قبل از تنظیم قرارداد باید ببینید که آیا آرایشگر مورد نظر تان می تواند خواسته های شما را برآورده کند؟ اگر از این موضوع مطمئن باشید دیگر لازم نیست مدام با آرایشگر جر و بحث کنید و از نتیجه کار راضی تر می شوید.

کمی قبل از روز عروسی لباس و زیور آلات تان را به آرایشگر نشان دهید تا آرایش را با آنها هماهنگ کند.

برای اینکه آرایش شما تا آخر شب دوام داشته باشد آرایشگر باید از زیرسازی محکمی استفاده کند و در پایان با کمک فیکساتور آرایش را ثابت نگه دارد. بهتر است از آرایشگر بپرسید که آیا از چنین ثابت کننده هایی استفاده می کند یا نه و از این بابت مطمئن شوید.

هر چقدر آرایش شما در روز عروسی به چهره واقعی تان نزدیک تر باشد، زیبا تر به نظر می رسید. به دنبال این نباشید که در روز عروسی خیلی تغییر کنید. مهم است که زیبایی های طبیعی چهره شما بیشتر به چشم بیاید.

اگر جزو عروس های سن بالا هستید آرایش ملایمی انتخاب کنید. آرایش زیاد سن تان را بالا تر نشان می دهد.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ده ویژگی تالار عروسی لوکس
شنبه 9 دی 1396 ساعت 9:4 | بازدید : 27 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

نکات زیادی در مورد تشریفات عروسی , تالار عروسی، باغ عروسی با قیمت مناسب ، تزئینات و نوع دکور وجود دارد. در زیر به تفصیل 10 مورد از این خصوصیات تالار عروسی لوکس بیان شده است.

 

 

1- تزئینات سقف با استفاده از پارچه.

تاثیر پارچه در تزئین سقف شگفت آور است. در حالت رسمی از پارچه های سفید استفاده می شود، اما اگر به دنبال زیبایی بیشتر هستید پیشنهاد میکنیم از رنگ های روشن مثل زرد لیمویی استفاده کنید. برای افزایش جذابیت سالن می توانید پارچه های روی میز را نیز با پارچه سقف ست کنید.

 

2- استفاده از صندلی مجلل به همراه کوسن های زیبا

اگر فضای زیادی در سالن وجود دارد بهتر است از صندلی های مجلل برای عروس و داماد استفاده کنید و نیز کوسن های زیبایی برای جذابیت بیشتر بر روی آن قرار دهید. بهتر است رنگ کوسن ها روشن باشد و از پارچه های مرغوب درست شوند.

 

3- تابلویی برای قرار دادن کارت دعوت تهیه کنید

به جای استفاده از میز های قدیمی که کارت دعوت بر روی آن قرار می گیرد از تابلوهای زیبایی برای قرار دادن کارت دعوت استفاده کنید. این تابلو ها را در نزدیکی ورودی تالار قرار دهید. با استفاده از این تابلو ها مهمانان می توانند به راحتی جای خود را پیدا کنند و نیز این تابلو ها به زیبایی سالن شما می افزایند.

 

4- استفاده از گل های آویز بر روی سقف.

از گل ها فقط بر روی میز استفاده نکنید. آویز کردن دسته گل ها کمی بالاتر از میز مهمانان به ایجاد فضای رمانتیک تر و زیباتر کمک می کند

 

5- بر روی میز لامپ هایی با رنگ های زیبا قرار دهید.

با استفاده از لامپ های مختلف اقدام به نور پردازی بر روی هر میز کنید. میتوانید در اطراف گل هایی که بر روی میز قرار می دهید لامپ های کوچک قرار دهید. اینکار به زیبا تر شدن فضا کمک می کند.

 

6- از لوازم غذا خوری زیبا استفاده کنید.

استفاده از قاشق، چاقو و چنگال های زیبا و براق به زیبایی تالار و میز می افزاید و باعث می شود مهمانان حسی خوبی نسبت به فضا پیدا کنند.

7- از ست لیوان های رنگی یک دست استفاده کنید.

به جای اینکه بودجه خود را صرف خرید لیوان هایی تکراری سفید رنگ کنید بهتر است چندین دست لیوان های رنگی بخرید و به انتخاب عروس و داماد آنها را بر روی میز بچینید. لیوان های رنگی باعث افزایش جذابیت میز می شوند. مطمئن باشید از اینکار ضرر نخواهید کرد.

 

8- از شمع و گل بر روی میز استفاده کنید. 

اگر به دنبال تزئین میز به صورت مدرن هستید بهتر است از این الگو استفاده کنید. به جای استفاده از دسته گل های بزرگ که فضای زیادی می گیرند می توانید از گل های کوچک و یکدست به همراه شمع های بلند استفاده کنید. استفاده از شمع به خودی خود حس آرامش به همراه خواهد داشت. زمانی که زوج به بالای سن می روند و نور خاموش می شود شمع ها فضای بسیار رمانتیک و احساسی را ایجاد می کنند.

 

9- مکان هایی برای عکس گرفتن ایجاد کنید. 

در داخل سالن یا باغ عروسی مکان هایی ایجاد کنید که عروس و داماد و مهمانان بتوانند با هم و یا به صورت تکی عکس بگیرند. می توان از رنگ ها و نیز حالت های مختلف که بیانگر کارهایی متفاوت هستند استفاده کرد. این مکان ها جنبه فان سالن شما را افزایش می دهند و باعث سرگرمی مهمانان می شود.

 

10- استفاده از شماره میز های منحصر به فرد

اگر می خواهید  جشنی خاص داشته باشید تمام میز ها را شماره گذاری نمایید و از قبل جای تمام میهمانان را مشخص کنید و روی هر میز به گونه ای آنرا قرار دهید که همواره مهمانان آن را ببینند بهتر است از دستمال، چراغ، پرچم جشن و یا دسته گل های مخصوص روی میز ها استفاده کنید.

 

از آنجایی که هرچیزی بورس خود را دارد به همین دلیل از شما دعوت می کنیم تا لیستی از بهترین های باغ تالار در گرمدره با ما همراه باشید

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
فروشگاه اينترنتي چيست و چگونه كار مي كند ؟
پنج شنبه 2 آذر 1396 ساعت 9:34 | بازدید : 38 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )
تقريبا ميشه گفت ديگه كسي نيست كه واژه « فروشگاه اينترنتي » يا « فروشگاه آنلاين » رو نشنيده باشه . خيلي از كاربران اطلاعات شون درباره ماهيت فروشگاه اينترنتي خيلي كليه و خيلي از مسائل رو نميدونن . اگر تا حالا از يك فروشگاه اينترنتي خريد نكردين حتما حتما اين پست رو بخونيد .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فروشگاه اينترنتي يا فروشگاه آنلاين
 
 
 
فروشگاه اينترنتي به وب سايتي گفته ميشه كه اطلاعات مربوط به سري محصولات رو نمايش ميده و  با استفاده از يك اتوماسيون نرم افزاري امكان خريد محصولات رو فراهم ميكنه . در يك فروشگاه اينترنتي محصولات دسته بندي ميشن . وقتي روي يك محصول كليك ميكنيد ، ميتونيد اطلاعات و مشخصات مربوط به اون محصول رو ببينيد .
 
سبد خريد چيست ؟
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فروشگاه اينترنتي هم مثه سوپر ماركت ها سبد خريد دارن
 
سبد خريد يا به انگليسي Cart يك ويژگي نرم افزاريه كه تقريبا در تمام فروشگاه اينترنتي دنيا وجود داره . عملكرد سبد خريد در فروشگاه اينترنتي دقيقا مثه سبد خريد فروشگاه هاي واقعيه . يعني شما مي تونيد هر محصولي رو كه ميخوايد به سبد خريد تون اضافه كنيد و هر وقت همه گزينه هاي مورد نظر تون رو انتخاب كردين ، همه محصولات رو به صورت يكجا سفارش بدين . كار كردن با سبد خريد بسيار ساده است ؛ معمولا در ليست محصولات و در صفحه اطلاعات محصول يه دكمه وجود داره با عنوان « افزودن به سبد خريد » يا به انگليسي « Add to cart » كه وقتي روي اين دكمه كليك ميكنيد ، محصول مورد نظر به صورت اتومات به سبد خريد تون اضافه ميشه .
 
 
 
 
فروشگاه هاي اينترنتي به لحاظ نوع محصولات به دو دسته كلي تقسيم ميشن :
 
فروشگاه هاي كالا فيزيكي يعني فروشگاهي كه محصولات فيزيكي يا قابل لمس ميفروشه ؛ مثه گوشي موبايل ، لباس ، مواد خوراكي ، مواد شوينده و ...
 
اين نوع فروشگاه ها به اين صورت كار ميكنن كه سفارش كاربر رو در سايت ثبت ميكنن و بعد كارمند هاي فروش اون فروشگاه اينترنتي محصول مورد نظر رو براي كاربر ارسال ميكنن .
 
 
 
فروشگاه هاي كالاي دجيتال
 
به اين فروشگاه ها فروشگاه دانلود شاپ و يا فروشگاه هاي مجازي هم گفته مي شود. اين نوع فروشگاه ها فقط كالاي دجيتال (محصولات مجازي يا دانلودي ) ميفروشن. محصولاتي مثل عكس و فيلم و پي دي اف يا ر چيز ديگه اي كه كاربر ميتونه آنها را به سبد خريد خود اضافه كرده و خريد نماييد و همان لحظه آن را دانلود كنيد.
 
روش خريد از فروشگاه اينترنتي
 
به طور كلي براي خريد از فروشگاه اينترنتي 2 روش وجود دارد كه اكثر فروشگاه ها از آنها استفاده مي كنند:
 
حالت اول : پرداخت در محل
 
اغلب كاربران اينترنت اين حالي را ترجيح مي دهند چون احتمال كلاه برداري در اين روش بسيار كمتر است .
 
پرداخت آنلاين
 
در اين حالت اول بايد فاكتور خريدتون رو پرداخت كنيد و بعد از آن به كالاي مورد نظرتون امكان دسترسي خواهيد داشت
 
در اين روش به دليل گردش مالي سريع تر ، معمولا يه مبلغي براي تخفيف به كاربران تعلق مي گيرد كه كاربران مشتاق به پرداخت آنلاين اين محصولات شوند.
 
 
 
مزاياي خريد اينترنتي
 
كاهش ترافيك و آلودگي هوا
 
كاهش آلودگي صوتي
 
حذف مراجعه حضوري به فروشگاه
 
ثبت سفارش در چند ثانيه
 
دسترسي توضيحات جامعو كامل محصولات
 
ثبت سفارش ها در چند ثانيه
 
تحويل كالا درب منزل يا محل كار
 
خيلي از فروشگاه هاي اينترنتي ضمانت تعويض كالا دارند
 
پرداخت در حل پس از تعويض كالا
 
 
 
معايب فروشگاه اينترنتي
 
شايد محصول ايرادات فيزيكي اي داشته باشه كه بعدا فروشنده مسئوليتش رو نپذيره
 
پيش از خريد بايد اونو لمس كنيد چون شايد اين اون چيز نباشه كه شما داريد توي تصوير ميبينيد
 
به دليل زياد بودن كلاه برداران اينترنتي بايد از جاهاي مطمئن خريد كنيد.
 
 
 
نكات امنيتي مهم ر باره فروشگاه اينترنتي
 
فروشگاه اينترنتي اي كه شما از اون قصد خريد رو داريد باي داراي نماد الكترونيكي باشد، اين نماد از سوي وزارت صنعت و معدن به اين فروشگاه ها داده ميشود كه نمايانگر مطمئن بودن آن است.
 
حتما روي اين نماد كليك كنيد تا مطمئن شويد جعلي نيست
 
اگر فروشگاهي با دفاتر پست كار ميكند به اين معني است كه تمامي مشخصات خود را تماما به اداره پست ميدهد و از جهت امن و قابل اعتماد است

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شب یلدای عروس - عروس شب یلدا
پنج شنبه 2 آذر 1396 ساعت 9:3 | بازدید : 31 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

     اگر عروس شب یلدا هستید و می خواهید در شب یلدا میزبان خانواده نامزدتان باشید این نکات را بخوانید.

میز شب یلدای عروس

عروس شب یلدا برای چیدن میز باید نهایت سلیقه را به خرج دهد. برای چیدن میز حتما از یک میز بزرگ که روی آن با رومیزی پوشانده شده است استفاده کنید. بهتر است رومیزی ای که در نظر می گیرید حتما رنگ و شکل سنتی داشته باشد تا فضای شما را به شب یلدا نزدیک تر کند. بعد از چیدن میز دو شمعدان به همراه شمع این طرف و آن طرف بگذارید. چند عدد سیب، انار، خرمالو، کدو حلوایی، آجیل شب یلدا، هندوانه، دیوان حافظ، گلدان پر از گل قرمز می توانند روی میز شما را تکمیل کنند. در ادامه کافیست یک موزیک سنتی بگذارید تا تمام شب همراه شما باشد. این ها تمام چیزهایی است که عروس شب یلدا برای فراهم کردن یک شب به یادماندنی نیاز دارد. البته هر کدام تزیینات مخصوص خود را دارند که در ادامه برای تان درباره ی آن توضیحاتی خواهیم داد.

تزیین هندوانه شب یلدا

وقتی عروس شب یلدا می شوید باید همه چیز را به بهترین شکل تزیین کنید و هندوانه هم از این امر مستثنی نیست. برای تزیین هندوانه شب یلدا ایده های زیادی در اینترنت وجود دارد. یکی از این ایده ها این است که هندوانه را با پوست به شکل های مثلث قاچ کنید و با قرار دادن یک چوب بستنی در انتهای آن خوردن هندوانه را به راحت ترین کار برای مهمانان تان تبدیل کنید

برای شب یلدا قالیچه بیندازید

خانه عروس شب یلدا باید حسابی گرم باشد. منظورمان گرمای شومینه و بخاری نیست، منظورمان یک فضای گرم است. اگر کف خانه سنگ و سرامیک است و علاقه ای به انداختن فرش ندارید بهتر است آن شب از یک قالیچه کوچک یا روفروشی هایی که رنگ های گرم دارند استفاده کنید تا گرمای خانه شما یلدایتان را خاطره انگیز تر کند.

فال حافظ برای شب یلدا

یکی از قدیمی ترین رسم و رسوم هایی که متعلق به شب یلداست و همه از آن لذت می برند گرفتن فال حافظ است. برای این که مهمان های شما هم با یک فال حافظ خانه تان را ترک کنند یک پیشنهاد ویژه داریم. شما علاوه بر حافظ خانی در آن شب و گرفتن فال های متفاوت می توانید از قبل به تعداد مهمان هایتان چند غزل حافظ را پرینت بگیرید و با تزیین آن ها به شکل نامه های قدیمی با کمی ربان، آن ها را به مهمان های تان اهدا کنید تا به عنوان یادگاری از شما آن را به خانه شان ببرند.

کیک و کوکی شب یلدا

شب یلدا بهترین فرصت برای عروس شب یلداست که هنر آشپزی اش را به رخ خانواده داماد بکشد. اما اگر هم در حوزه شیرینی و کیک تبحر ندارید بهتر است نگران نباشید. کافیست چند شب قبل از برگزاری مراسم یلدا یک کیک به شکل هندوانه یا انار به همراه تعدادی کوکی سفارش بدهید

لباس شاد برای عروس شب یلدا

در این شب توجه همه مهمان ها به سمت عروس شب یلداست. این که عروس خنده رو و پر نشاطی باشید 50 درصد راه را رفته اید. برای همین توصیه ما به شما این است که لباس های شاد با رنگ های قرمز و سبز برای شب یلدا بپوشید و با آرایش ملایم و ناخن های دیزاین شده به استقبال مهمان هایتان بروید.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
انتخاب تالار عروسی - یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های عروسی !!!
دو شنبه 22 آبان 1396 ساعت 14:47 | بازدید : 32 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

انتخاب تالار عروسی - یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های برنامه ریزی جشن عروسی انتخاب تالار یا باغ تالار محل برگزاری مراسم است. حداقل شش ماه قبل از تاریخ برگزاری عروسی خود باید نسبت به انتخاب تالار عروسی خود اقدام کنید. برای انتخاب باغ تالار  یا تالار عروسی ، باید نکات ریز و درشت را در نظر بگیرید و معیارهای زیادی را در ذهن داشته باشد. در اینجا برخی از مهمترین معیارها برای انتخاب تالار یا باغ محل برگزاری عروسی را ذکر می کنیم.

 

 

 

موقعیت و دسترسی شهری
تالار محل برگزاری جشن عروسی شما می بایست از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری ، وضعیت مناسبی داشته باشد. شاید مهمترین موضوع در انتخاب باغ تالار همین باشد. چرا که مهمانان شما می بایست این مسیر را طی کنند و چنانچه دسترسی به محل برگزاری عروسی شما بنا به دلایلی مثل : ترافیک و یا واقع شدن در خارج از شهر ، مشکل باشد باعث کلافه شدن و خستگی مهمانان شما خواهد شد. از طرفی سعی کنید تالار یا باغ محل برگزاری عروسی را در نزدیکی آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید چرا که خود شما هم می بایست این مسیر را طی کنید و چنانچه این اماکن دور از هم باشند ، دیر در جشن خود حاضر خواهید شد. هیچ چیز بد تر از این نیست که عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند.

 

ظرفیت سالن پذیرایی عروسی
وسعت تالار یا باغ محل برگزاری جشن عروسی شما ارتباط مستقیم با تعداد مهمانان شما دارد. اگر تعداد مهمانان شما کم هستند ، سالن بزرگ و وسیع برای برگزاری عروسی شما مناسب نیست چرا که مهمانان شما در آن پراکنده می شوند و عروسی شما خلوت و سرد به نظر می رسد. بنابراین در صورتی که تعداد مهمانان شما کم هستند ، یک سالن کوچکتر را برای پذیرایی در نظر بگیرید. در ضمن درهر صورت ، از مسئول تالار یا باغ سوال کنید که در صورت لزوم آیا صندلی اضافه برای پذیرایی دارند یا خیر؟

 

سقف سالن پذیرایی
سقف سالن یا تالار پذیرایی باید بلند باشد . سالن های با سقف کوتاه دلگیر هستند و مهمانان احساس خفگی خواهند کرد. سقف تالار از نکاتی است که حتما باید در هنگام انتخاب تالار محل برگزاری عروسی ، به آن دقت کنید.

 

پارکینگ اتومبیل ها
پارکینگ یکی از مهمترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید. تالار پذیرایی یا باغی که جشن عروسی خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد. قطعا بیشتر مهمانان شما با اتومبیل شخصی خود به عروسی شما می آیند و علاقه ندارند مدت زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود باشند. خصوصا اگر ساکن شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران هستید حتما به این ویژگی توجه کنید.

 

روکش صندلی ها و رومیزی ها
در هنگام انتخاب باغ تالار یا تالار عروسی ، به رنگ و جنس روکش ها و رومیزی ها توجه کنید. در ضمن حتما به مدیر تالار تاکید کنید که برای مهمانی شما ، روکش ها و رومیزی ها می بایست تمیز باشند و حتی الامکان روز قبل شسته شده باشند و روی این موضوع پافشاری کنید تا متوجه حساسیت شما بشوند. در غیر این صورت ممکن است در روز عروسی شما ، برخی از مهمانان شاهد روکش های صندلی و رومیزی هایی باشند که با انواع و اقسام نوشیدنی ها ، لک شده اند.

 

انتخاب تالار عروسی رویایی را از کجا شروع کنیم ؟

برای اینکه تالار عروسی مناسب مراسم خود را انتخاب کنید بهتر است ابتدا تاریخ روزی که مراسم عروسی تان است را یادداشت کنید. سپس با تالارهایی که انتخاب کرده اید تماس بگیرید و از آنها در مورد اینکه تالار در تاریخ مورد نظر رزرو شده است سوال کنید. سپس یک قرار ملاقات با مدیریت تالار پذیرایی بگذارید که هم از تالار دیدن کنید و هم اینکه با مدیریت تالار در مورد امکانات تالار پذیرایی صحبت کنید.

 

آیا شما یک مراسم عروسی رسمی و کامل می خواهید ؟

اگر شما به دنبال این هستید که مراسم عروسی تان طوری برگزار شود که در ابتدای جشن شما مراسم عقد هم داشته باشید پس باید به دنبال تالار عروسی مجلل باشید که یا اتاق عقد مجزا داشته باشد که گنجایش تمام مهمان های مورد نظر شما را داشته باشد و یا اینکه اگر سفره عقد در خود سالن پهن می شود این را در نظر داشته باشید که تمامی مهمانان بتوانند در کنار سفره عقد بایستند.

 

شما چقدر در انتخاب تالار پذیرایی موفق هستید ؟

بسیاری از زوج ها یک تصویر از تالار عروسی مجلل در ذهنشان است و همه آنها تالارها را بصورت زیبا، بزرگ و باشکوه تصور می کنند. در اینصورت اگر شما تالار مناسب را پیدا کرده باشید که دیگر مشکلی از نظر دکوراسیون داخلی و دیگر امکانات ندارید اما اگر شما دکوراسیون مورد نظرتان را پیدا نکردید می توانید یک سالن و یا باغ خالی را اجاره کرده و با یک خدمات تشریفات عروسی قرارداد ببندید و آنگونه که دلخواهتان است سالن را طراحی کنید. چیدمان و دیزاین سالن عروسی یا باغ عروسی مطابق با سلیقه شما انجام می شود و دیگر نگرانی برای دیزاین مکان مربوطه نخواهید داشت.

پذیرایی تالارها به چه صورتی است ؟

بیشتر هتل ها و تالارهای پذیرایی به یک سبک از مهمانان پذیرایی می کنند. در ابتدای ورود مهمانان چای یا نوشیدنی برای آنها سرو می شود. پس از آن میوه و شیرینی و در پایان جشن عروسی اگر انتخاب شما دیس پرس باشد شما را روی همان میزها سرو می کنند. و اگر سلف سرویس باشد شام روی میزهای مشخص شده تدارک می بینند و مهمانان برای صرف غذا باید به سر میزها بروند. در پذیرایی های سلف سرویس اغلب سالن ها دو نوبت شام را روی میزها می آورند و به اصطلاح خودشان میز را شارژ می کنند.

نکته دیگری که می بایست برای انتخاب تالار عروسی مجلل و رویایی خود مدنظر داشته باشید تعداد مهمانان شما است . در صورتی که مهمانان شما زیاد هستند از تالارهایی که سقف بلند دارند و فضای بیشتری برای مهمانی دارند استفاده کنید و در صورتی مهمان شما زیاد نیستند می توانید از سالن های کوچک تر استفاده کنید تا مهمانان شما در کنار یکدیگر باشند و محیط دوستانه تری فراهم شود.

 

 
 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خدمات عروسی و تشریفات عروسی شامل چیست
دو شنبه 22 آبان 1396 ساعت 14:44 | بازدید : 27 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

سوالی که شاید در ذهن همه به وجود آید ، اصلا برای چه باید به خدمات مجالس و تشریفات عروسیمراجعه کنیم ، یک موسسه خدمات مجالس یا تشریفات عروسی برای خدمات عروسی یا تشریفاتعروسی چه کار انجام میدهد .

 

 

 

 

در ابتدا مهمترین خدمات عروسی یک موسسه خدمات مجالس زمانبندی وظایف عروس و داماد قبل از برگزاری جشن عروسی می باشد . دومین امر مهم برای خدمات عروسی یا تشریفات عروسی که به عهده خدمات مجالس و تشریفات مجالس می باشد ، مدیریت و برنامه ریزی و ارتباط با سالن عروسی و یا باغ عروسی می باشد . سومین امر که امری بسیار مهم و وظیفه یک مجری تشریفات مجالس و خدمات مجالس است مشاوره و راهنمایی در رابطه با باغ عروسی یا سالن عروسی انتخابی با توجه به سلایق و نیاز های عروس و داماد و بودجه و تعداد میهمانان عروس داماد می باشد . چهارمین وظیفه یک تشریفات مجالس و خدمات مجالس برای خدمات عروسی و تشریفات عروسی همانطور که از اسمش پیداست ، ارایه بهترین طراحی مراسم نامزدیو عروسی است که با توجه به فصل مراسم عروسی ، بودجه عروس و داماد و سلیقه و نظارات عروس و داماد می باشد . پیشنهاد گروه موزیک  مراسم عروسی با توجه به روحیات خلق خو ، سن عروس داماد و بودجه عروس داماد و همین طور قومیت و اهلیت عروس داماد و اگر دارای رسوم خاصی هستند نیز پنجمین وظیفه ی موسسه و مجری خدمات مجالس و تشریفات مجالس می باشد . انتخاب و معرفی گروه فیلم برداری و عکاسی نیز ششمین وظیفه یک موسسه خدمات مجالس و تشریفات مجالس با توجه به تاریخ مراسم ، شرایط باغ عروسی و سالن عروسی انتخابی ، سلیقه عروس داماد برای انتخاب لکیشن می باشد . پیشنهاد سفره عقد عروس داماد نیز با توجه به سلیقه و دیزاین مراسم و چیدمان کلی گل آرایی در مراسم عروسی نیز هفتمین خدمت و وظیفه به عهده مجری برگزاری مراسم عروسی و جزو خدمات عروسی و تشریفات عروسی می باشد که بر عده موسسه تشریفات مجالس و خدمات مجالس است . راهنمایی در زمینه انتخاب عاقد و برگزاری مراسم عقد در روز مراسم که میتواند به صورت سوری یا حقیقی و تاثیر بسزایی در کیفیت مراسم و نحوه برگزاری مراسم عقد نیز دارد که این نیز هشتمین وظیفه به عهده مجری برگزاری مراسم عروسی و جزو خدمات عروسی و تشریفات عروسی می باشد که بر عده موسسه تشریفات مجالس و خدمات مجالس است . نهمین وظیفه که به عهده تشریفات مجالس عروسی و خدمات مجالس عروسی است که جزو مهمترین وظایف خدمات عروسی و تشریفات عروسی است راهنمایی در زمینه اجاره ماشین عروس ، گل آرایی دسته گل و ماشین عروس که بیشترین حد زیبایی سالن عروسی و باغ عروسی به این بخش مربوط میشود و این بخش باعث منحصر به فرد شدن و خاص بودن مراسم عروسی است . دهمین امرکمک به انتخاب در زمینه چاپ کارت مدعووین می باشد که برای معرفی ابتدایی سالن و مراسم عروسی شما در برابر میهمانان مراسم شماست و در نهایت برای میهمانان به عنوان یادگاری از مراسم شما می ماند و مجری انتخابی خدمات مجالس و تشریفات مجالس برای معرفی هر چه بهتر شما از زیباترین و لوکس ترین ها برای کمک به عروس و داماد انتخاب میکند که این نیز جزو خدمات عروسی و تشریفات عروسی می باشد . یازدهمین وظیفه برای یک مجری تشریفات مجالس و خدمات مجالس عروسی که این هم جزو خدمات عروسی و تشریفاتعروسی می باشد معرفی مزون لباس عروس و معرفی برای لباس داماد می باشد و همچنین دوازدهمین هم مانند قبل معرفی سالن زیبایی و آرایشگاه برای عروس و داماد است . کمک به انتخاب کیک عروسی با توجه به دیزاین مراسم و گل آرایی و چیدمان سالن عروسی یا باغ عروسی نیز به عهده تشریفات مجالس و خدمات مجالس عروسی نیز جزو خدمات عروسی و تشریفاتعروسی است .

 

 

خدماتمجالس غرب تهران و تشریفات عروسی در تهران با بهره مندی از روش های طراحی روز دنیا و به کار گیری از نیروهای مجرب و متخصص به شما کمک می کند تا به ایده آل ترین مراسم خود برسید و از آن لذت ببرید .


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
5 اشتباه بزرگ بعد از برگزاری نامزدی!
دو شنبه 22 آبان 1396 ساعت 14:39 | بازدید : 36 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

دوران نامزدی دوارنی شیرینی است بعد از تلاش ها و رفت و آمد ها بالاخره نامزد شده اید و حلقه ی نامزدی در دست دارید. با موفقیت  سپری کردن دوران نامزدی و برنامه ریزی صحیح برای مراسم عروسی و زندگی آینده باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آن میپردازیم.

 

 

 

 

 

هرکسی را که میبینید به عروسی دعوت نکنید

ابتدای دوران نامزدی هنوز مشخص نیست که چه نوع مراسم عروسی قرار است برگزار کنید و هر خانواده چند نفر میهمان دارد پس بهتر است که بدون برنامه ریزی کسی را به مراسم عروسی خود دعوت نکنید, زیرا دعوت را نمیتوان پس گرفت. پس بهتر است ابتدا نحوه و تعداد میهمان های عروسی مشخص شود و بعد با کارت دعوت عروسی از میهمانان خود را دعوت کنید.

 

نگویید که تمام هزنینه های عروسی بر عهده من است

این اشتباهی است که برخی داماد ها مرتکب آن میشوند و با نزدیک شدن به مراسم عروسی بیشتر از گفته خود پشیمان میشوند. ضمن اینکه خانواده عروس نیز ممکن است ناراحت شود. پس بهتر است در این رابطه صحبت نکنید تا مخارج برگزاری عروسی بر اساس رسوم تقسیم شوند.

 

برنامه ریزی را به طور کامل به پدر و مادر خود نسپارید

هیجانات دوران نامزدی ممکن است شما را از برنامه ریزی درست مراسم عروسی دور کند. اگر برنامه عروسی را به طور کلی به پدر و مادر خود بسپارید ممکن است جوری برنامه ریزی کنند که مورد قبول شما و نامزدتان نباشد. مثلا دوستان خود را دعوت کنند در حالی که شما ترجیح میدهید که مراسم جوانانه تر باشد. بهتر است که خودتان برنامه ریزی عروسی را انجام دهید و با شرکت های خدمات مجالس معتبر همکاری کنید.

 

خانواده نامزدتان را جدی بگیرید

اگر در برنامه ریزی عروسی و مراسم عروسی فقط از خانواده خود استفاده کنید بی شک خانواده نامزدتان از دست شما ناراحت میشوند پس بهتر است از همین ابتدای زندگی مشترک با خانواده همسر خود تعامل داشته باشید.

 

اولین لباس عروسی که خوشتان آمد نگیرید

خیلی از عروس ها اولین لباس عروسی که میبینند را میخرند و ممکن است بعد از مراسم عروسی نیز از انتخاب خود خوشحال باشند.  اما توجه داشته باشید که انتخاب لباس عروس بسیار مهم است پس حتما چندین لباس عروس را ببینید و بعد یکی را انتخاب کنید.

 

برای برگزاری مراسم نامزدی با قیمت مناسب  حتما و حتما مانند عروسیتان چندین جا رو ببینید و با دفاتر تشریفات عروسی مشورت نمایید تا بتوانید بهترین و به صرفه ترین را انتخاب کنید.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
چگونه لباس عروس مناسب را انتخاب کنیم؟
دو شنبه 22 آبان 1396 ساعت 14:34 | بازدید : 450 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

انتخاب لباس عروس

اول از همه بودجه خود را برای خرید لباس عروس تعیین كنید

قبل از تعیین بودجه، هرگز سراغ لباس‌های گران قیمت نروید چون بعدا یا مجبور می‌شوید پول خیلی زیادتری خرج كنید یا از خرید خود راضی نخواهید بود.

 

 

_ مجلات مختلف عروس، مزون لباس عروس، سایت‌های مخصوص عروسی و... همه را نگاه كنید تا یك ایده خوب در رابطه با لباس‌تان پیدا كنید

 

در قدم اول شما باید بدانید چگونه لباسی می‌خواهید: یك لباس كلاسیك یا مدرن آستین‌دار یا...

 

_ در این مرحله شرایط اتاق عقد خود را نیز در نظر بگیرید، یادتان نرود زمان و فصل عروسی شما نیز در مدل لباس شما موثر است.

 

_ اندام خود را در نظر بگیرید

مهم نیست كه شما لاغر هستید یا چاق! قد كوتاه هستید یا قد بلند!‌ به هر حال مدل مناسب شما یافت خواهد شد كه شما را زیبا و جذاب كند. مهم این است كه قبل از اقدام به خرید به این موضوع فكر كنید كه معمولا چه مدل لباس هایی با اندام شما تناسب دارند؟ هنگام خرید، این موارد را با فروشنده در میان بگذارید.

 

_ رنگ پوست خود را در نظر بگیرید

طرح های كلاسیك در رنگ های سفید، كرم،‌ نباتی و ... وجود دارند. اخیرا رنگهایی مثل قرمز و آبی نیز وارد بازار می شوند. پس اصرار به انتخاب رنگ سفید خالص نداشته باشید. مخصوصا اگر رنگ پوست شما هم سفید است. از فروشنده بخواهید به شما در انتخاب رنگ مناسب كمك كند. لباسی انتخاب كنید كه شما را سرخ و گرم نشان دهدنه مانند یك روح!

 

** برای دیدن و انتخاب بهترین مدل ها مزون لباس عروس در کوچه برلن را به شما پیشنهاد می کنیم چراکه بیشترین تنوع و جدیدترین ها در اختیار شما قرار دارد! **

 

_ قبل از اینكه به خیاط خود سفارش لباس عروسی دهید، حتما به همراه یك دوست یا مادرتان نمونه لباس عروس‌های خیاط را ببینید

حتما چه در مرحله پرو چه در مرحله انتخاب خیاط از نظرات فرد دیگری مثل مادر یا دوست مشورت بخواهید.

 

_ هنگام انتخاب لباس مدل‌های مختلف را حتما پرو كنید؛ ممكن است مدلی را كه فكر می‌كنید به شما نمی‌آید، وقتی می‌پوشید فوق‌العاده زیبا باشد.

 

_ در تصمیم‌گیری به هیچ وجه عجله نكنید

اگر از لباسی خوش‌تان آمد، برای خرید آن عجله نكنید. بهتر است یك یا 2 روز درباره آن فكر كنید و بعد لباس را بخرید.

 

_ اگر لباس ایده‌آل خود را پیدا كردید و خریدید به هیچ وجه دیگر لباس‌ها را پرو نكنید. بعد از خرید لباس می‌توانید به سراغ خرید كفش و... بروید.

 

 

چنانچه این نكات را در نظر بگیرید ، قطعا بهترین و مناسب ترین لباس را انتخاب خواهید كرد. توجه به این نكات فارغ از اینكه قصد دارید لباس عروسی خود را به خیاط سفارش دهید و یا اینكه حاضر و آماده بخرید ، كمك زیادی به شما خواهد كرد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ویژگی های آتلیه عروس در غرب تهران
دو شنبه 22 آبان 1396 ساعت 14:26 | بازدید : 27 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

در این نوشته به این مسئله می پردازیم که بهترین آتلیه های غرب تهران و یا بهترینآتلیه های شرق تهران واقعا چه ویژگی هایی دارد؟؟؟

قبل از بیان هر موضوع باید به این مسئله جواب دهیم که چرا غرب یا شرق تهران؟

برای خرید هر کالا یا خدمات بهتر است به بورس آن مراجعه کنیم؛ به همین دلیل برای انتخاب یک آتلیه عروس مناسب بهتر است به یک آتلیه عروس در غرب و شرق تهران مراجعه کنیم.

 

 

 

 

تفاوت صنعت با هنر

امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی صنعت عکاسی و فیلمبرداری جای خود را به هنر عکاسی داده است و معنا و مفهومی فراتر از انجام اعمال فیزیکی به خود گرفته اند. به طوری که عکاس یا فیلمبردار باید روح خود را درون تصویری که می گیرند، جاری کنند. ثبت تصویر کار نسبتا ساده ایست و صرفا به چند عمل فیزیکی مربوط می شود، اما جاودان کردن لحظات یک موضوع متفاوت می باشد. هنر یک عکاس دقیقا همین است که لحظات خاص را به صورتی ثبت کند که جاودانه شوند. اما چگونه می توان استدیویی را پیدا کرد که چنین ویژگی هایی داشته باشد؟

در ادامه به بیان نکاتی می پردازیم تا شما عزیزان .با توجه به آن بتوانید شیرین ترین لحظات زندگی تان را ماندگار کنید.

بهترین آتلیه عروس غرب تهران و بهترین آتلیه عروس شرق تهران چه ویژگی هایی دارد؟

 

قیمت مناسب:

اولا این نکته را توضیح دهیم که لزوما قیمت مناسب، همان قیمت پائین نیست. شما می توانید با انتخاب پکیج مناسب نسبت به بودجه ای که در نظر گرفته اید، همان مقدار هزینه کنید

 

مورد اعتماد بودن:

خیلی از اتفاقات در زمینه ی قرار گرفتن نمونه ی عکس ها و فیلم های عروس و دامادهای عزیز در فضای مجازی توسط افراد و فیلمبرداران ناآگاه و بعضا بی تجربه و بی مسئولیت اتفاق افتاده است که این امر گاها به صورت ناآگاهانه یا آگاهانه اتفاق افتاده است. پس بهتر است در هنگام عقد قرارداد برای فیلمبرداری و عکاسی مراسم عروسی حتما به این نکته توجه داشته باشید که آتلیه مورد نظرتان قابل اعتماد باشد

 

مورد اعتماد بودن

خیلی از اتفاقات در زمینه ی قرار گرفتن نمونه ی عکس ها و فیلم های عروس و دامادهای عزیز در فضای مجازی توسط افراد و فیلمبرداران ناآگاه و بعضا بی تجربه و بی مسئولیت اتفاق افتاده است که این امر گاها به صورت ناآگاهانه یا آگاهانه اتفاق افتاده است. پس بهتر است در هنگام عقد قرارداد برای فیلمبرداری و عکاسی مراسم عروسی حتما به این نکته توجه داشته باشید که آتلیه مورد نظرتان قابل اعتماد باشد

 

تجربه ی مرتبط با این کار:

در سال های اخیر شاهد این اتفاق بوده ایم که خیلی از دوستانی که در زمینه های مختلف صنعتی، همایش و سمینار فعالیت می نموده اند، وارد عرصه ی فعالیت در زمینه ودینگ و عکاسی و فیلمبرداری عروسی شده اند. لطفا در زمان انتخاب آتلیه به این نکته دقت فرمائید که آتلیه مورد نظرتان دارای تجربه ی کافی در این زمینه بوده باشد.

 

دانش فنی:

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب آتلیه عروس میزان دانش فنی اعضا و کادر استودیو می باشد.  لطفا به میزان تحصیلات مرتبط اعضای گروه در آتلیه ای که به آن مراجعه می کنید توجه داشته باشید

 

تجهیزات حرفه ای و بروز داشته باشند:

اگر کادر فنی یک آتلیه عروس در غرب تهران یا جای دیگر تعهد و تخصص لازم و کافی را داشته باشند، با این حال بدون داشتن ابزار آلات حرفه ای عملا نمی توانند کاری از پیش ببرند. به همین دلیل داشتن تجهیزات حرفه ای یکی از مهم ترین فاکتورها در کیفیت کار شما می باشد. توجه داشته باشید که علاوه بر تجهیزات فیلمبرداری و تصویر برداری، تجهیزات نورپردازی حرفه ای نیز بسیار حائز اهمیت می باشد که می توانید در توضیحات مربوط. به تجهیزات نورپردازی به اهمیت آن پی ببرید

 

اخلاق مناسب:

در روز مراسم عروسی، شما عروس و داماد عزیز بی شک دارای استرس می باشید. موضوعاتی از قبیل دیر رسیدن به سالن مراسم عروسی، انجام عکاسی و فیلمبرداری به صورت کامل و با بالاترین کیفیت و حتی در بعضی مواقع تهیه ی وسایل مورد نیاز برای سالن پذیرایی از جمله میوه و شیرینی می تواند جزو مسائلی باشد که باعث شود شما در روز مراسم استرس ها و هیجانات خاصی را تجربه نمائید که این موضوع می تواند بر نحوه ی عکاسی و فیلمبرداری شما تاثیر بگذارد. از این رو انتخاب افرادی که با اخلاق و با تجربه ی کافی خود این موضوعات را از شما دور سازند و راهنمایی های مفید را در اختیار شما قرار دهند، بسیار مهم است.

 

ارتباط کلامی مناسب:

توانایی برقراری یک ارتباط کلامی مناسب توسط اعضای تیم نکته ای است که می تواند در نتیجه ی کار شما بسیار تاثیرگذار باشد. بارها پیش آمده عروس و داماد عزیز که به دفتر ما مراجعه می کنند می گویند دفاتر قبلی که به آن مراجعه کردیم به طرزی با ما صحبت می کرند که ما احساس راحتی نداشتیم و نمی توانستیم با آن ها ارتباط برقرار کنیم. یک آتلیه دار حرفه ای می داند که شما به اطلاعات تخصصی نیازی ندارید زیرا سررشته از آن ندارید در نتیجه تنها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که متوجه آن می شود و به دردتان می خورد.

 

داشتن قیمت مقطوع:

متاسفانه در بعضی مواقع پیش آمده است که هزینه ی نهایی بسیار بیشتر از هزینه ای می شود که در قرارداد ذکر شده است و این امر به علت خرج تراشی اضافی استودیو می باشد. لیست قیمت تمامی وسایل و خدمات باید به صورت شفاف در قرار داد ذکر شود تا شما بتوانید در جریان تمام هزینه ها باشید. در این صورت شما متحمل پرداخت هیچ هزینه اضافی نخواهید شد

 

داشتن نمونه کار متفاوت و متناسب با همه سلیقه ها:

اگر به یک آتلیه تخصصی عروس تهرانپارس مراجعه کنید می توانید نمونه کارهای زیادی را ببینید. اما کثرت تعداد نمونه کار، دلیل بر کیفیت کار نمی شود. کمااینکه ممکن است نمونه کارهای متعددی را تماشا کنید اما همه ی آن ها شبیه هم باشند. سه فاکتور تفاوت در نمونه کارها، متناسب بودن با همه ی سلیقه ها و کثرت در تعداد نمونه کار، فاکتورهایی هستند که باعث می شوند تا به طور حتم بتوانید نمونه دلخواهتان را انتخاب کنید

 

مطمئن شوید که نمونه کار فیک نباشد!

 

بارها پیش آمده که عروس و داماد عزیز شکایت می کنند که کلیپ شان بسیار ضعیف تر از نمونه کاریست که آن ها نشان داده اند یا اصلا شبیه آن نیست. متاسفانه این امر در شرایطی رخ می دهد که نمونه کار برای آن استودیو نباشد و یا به عبارتی کادر فنی آن استودیو در تهیه نمونه کار دخالتی نداشته باشند، در نتیجه توانایی تهیه چنین کلیپی را نخواهند داشت و چیزی که عروس و داماد تماشا می کنند با نمونه کاری که دیده اند تفاوت بسیاری خواهد داشت و این امر بسیار ناخوشایند می باشد. اگر می خواهید چنین مشکلی برایتان پیش نیاید، بهتر است حتما پشت صحنه نمونه کار را مشاهد کنید و به این صورت اطمینان حاصل کنید که نمونه کار توسط کادر فنی همان استودیو تهیه شده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نحوه انتخاب خیاط لباس عروس برای لباس بهترین شب زندگیتون
دو شنبه 22 آبان 1396 ساعت 14:20 | بازدید : 30 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

دخترها و پسران جوانی که در آستانه شروع مراسم ازدواج خود هستند ،بیشتر در تب و تاب خرید و برنامه ریزی برای بزرگ ترین اتفاق زندگی شان قرار دارند.لباس عروس مناسب

اما در میان همه این تدارک دیدن ها دخترخانم ها یک دغدغه شیرین اما جدی هم دارند و آن هم انتخاب لباس عروس مناسب است؛

 

 

خیاط لباس عروس در شرق تهران ، خیاط لباس عروس در غرب تهران ، خیاط لباس عروس در شمال تهران

 

 

حق هم دارند انتخاب در میان انواع و اقسام طراحی ها آن هم با قیمت های نه چندان مناسب این روزها، اصلا ساده نیست.پوشیدن لباس سفید عروسی از زیباترین رویاهای هر دختری است؛ لباسی که از چند ساعت پیش از مراسم از جعبه اش بیرون آورده می شود تا یک شب لباس مخصوص شما باشد و شب بعد شاید بر تن عروس های دیگری بدرخشد و شاید در همان جعبه مخصوص سال های بسیار در گنجه های لباس خاک بخورد.

لباس عروس مناسب

لباس عروس - مدل لباس عروس آستین دار پوشیده - نکات انتخاب لباس عروس مناسب

برای انتخاب لباس عروس مناسب این نکات را بدانید

انتخاب و تهیه لباس عروس رؤیایی از خان های دشوار مراسم عروسی به شمار می رود. سعی کرده ایم همه ریزه کاری های تهیه لباس عروس و گزینه هایی که بعد از پایان مراسم دارید را مرور کنیم تا خودتان با یک حساب سرانگشتی بهترین راه را انتخاب کنید.

 

 

خیاط لباس عروس در شرق تهران ، خیاط لباس عروس در غرب تهران ، خیاط لباس عروس در شمال تهران

 

 

1- اگر کرایه کنید

شما یکی از مرسوم ترین روش های تهیه لباس عروس را انتخاب کرده اید. در این روش انتخاب های بیشتری دارید و درنتیجه کمتر مجبورید نگرانی قیمت بالا را داشته باشید؛ البته ملاحظات و محدودیت های وی‍ژه ای هم خواهید داشت. اکثر مزون های لباس عروس و آرایشگاه های تخصصی عروس این گزینه را به شما پیشنهاد می دهند. عروس سراها هم اصلا برای همین کار ساخته شده اند.

 

چه مزایایی دارد؟

از گرفتاری خرید پارچه و پروهای وقت و بی وقت خبری نیست. بعد از عروسی هم نباید دنبال جا برای لباس عروس تان بگردید و مهم تر از همه اینها، پول کمتری خرج می کنید.

 

چه معایبی دارد؟

اگر خدای نکرده بلایی سر لباس عروس بیاورید، چه افتادن آکسسوار و تزئینات لباس باشد چه سابیده شدن دنباله لباس باید خسارت بپردازید حتی اگر آسیب مختصر باشد. به این جریمه اضافه کنید هزینه اتوشویی بردن لباس درصورت کثیفی را. پس اگر حس می کنید نمی توانید از لباس امانتی به خوبی نگهداری کنید از شیوه دیگری برای تهیه لباس استفاده کنید.

 

به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

چند روز مانده به عروسی، دوباره لباس انتخابی خود را بپوشید. بعضی از لباس های کرایه ای کهنه شده اند، حتما لباس هایی را انتخاب کنید که خیلی زیاد پوشیده نشده باشند. لباس موردنظرتان را به خوبی بررسی کنید تا اگر شکافتگی یا سابیدگی دارد به نام شما تمام نشود. اگر لباستان را چند ماهی قبل از عروسی انتخاب کرده اید به صاحب لباس تأکید کنید که از چند روز پیش از عروسی شما به کسی کرایه ندهد.

 

چقدر باید هزینه کنیم؟

معمولا باید بین 50تا 70درصد قیمت واقعی لباس را برای کرایه آن بپردازید. لباس هایی که برای نخستین تا سومین بار کرایه داده می شوند مشمول 70درصد و باقی لباس ها 50درصد قیمت خرید کرایه داده می شوند. کرایه لباس هم از 80هزار تومان شروع می شود و به 850تا یک میلیون تومان هم می رسد.

 

2- اگر بدوزید

یکی از اختصاصی ترین روش های تهیه لباس عروس را انتخاب کرده اید. برای این کار حتما مزونی را انتخاب کنید که پیش از این کار لباس عروسش را دیده و پسندیده باشید.

 

چه مزایایی دارد؟

لباسی که برای شما و به تن شما دوخته شده احتمالا بهتر از هر لباس دیگری به شما می آید. شما می توانید هر طرح و نظری که برای لباس عروستان دارید پیاده کنید و نگرانی ای برای آسیب های سطحی لباستان نداشته باشید.

همچنین بخوانید : تولد 28 سالگی مژده لواسانی در حرم امام حسین (ع) +عکس

 

چه معایبی دارد؟

بدقولی بعضی خیاط ها نکته نگران کننده این روش است؛ اتفاقی که در برنامه های فشرده عروسی می تواند شما را تا مرز جنون ببرد. به این اتفاق اضافه کنید پرو های مقدماتی، میانه و پیشرفته لباس را که به اندازه چند دست لباس خریدن از شما وقت می برد. قاعدتا هزینه خرید لباس هم بیشتر از کرایه است اما نگران پرداخت خسارت نیستید.

 

به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مدلی را انتخاب کنید که یقین داشته باشید به شما می آید. حتما به خیاط خود اعتماد کامل داشته باشید و مدل موردنظرتان را به تأیید او برسانید تا اگر نتیجه چندان مطلوب نبود نتواند تقصیر را متوجه خود شما و مدل انتخابی تان کند. مجبور نیستید یکی از مدل های ژورنال ها را انتخاب کنید، دست به خلاقیت بزنید و مثلا مدل بالاتنه یک لباس را به دامن لباس دیگری بدوزید.

 

چقدر باید هزینه کنیم؟

پول دوخت لباس عروس از 250هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است. مابقی قیمت لباس هزینه پارچه ای است که شما برای لباستان انتخاب می کنید. اگر خودتان از عهده خرید پارچه برمی آیید حتما مسئولیت خرید آن را به گردن بگیرید اما پیش از آن، اندازه دقیق پارچه را از خیاط تان بپرسید که مجبور به دوباره کاری نشوید. البته اگر به خیاط تان اعتماد دارید بگذارید پارچه را خودش تهیه کند. قیمت پارچه هم براساس جنس و رنگ متفاوت است. در نهایت قیمت یک لباس خوب حدود 700هزار تومان برای شما آب خواهد خورد. این روش یک گزینه متفاوت دیگر هم دارد؛ خیلی از مزون ها لباسی را به سایز شما اما برای خودشان می دوزند و شما آن را برای نخستین بار می پوشید اما پول کرایه یک شب آن را می پردازید و لباس شما در آرشیو مزون برای کرایه به عروس های دیگر، قرار می گیرد.

 

3- اگر بخرید

یکی از بی دردسر ترین روش های تهیه لباس عروس را انتخاب کرده اید. همه مراکز دوخت و کرایه لباس عروس، لباس عروس هایی برای فروش هم دارند. با فراغ بال به فروشگاه ها و مزون ها و عروس سراها سر بزنید و لباس پرو کنید!

 

چه مزایایی دارد؟

فقط کافی است لباس دلخواهتان را پیدا کنید. از آن لحظه تا زمانی که لباس مال شما شود کمتر از 10دقیقه زمان می برد. دغدغه های خوب درآمدن لباس دوخته شده یا کهنه بودن لباس هم آزارتان نخواهد داد.

 

چه معایبی دارد؟

اصولا وزن عروس خانم ها در هفته آخر عروسی به واسطه فشارهای مختلف پایین می آید، آن وقت شما روز عروسی لباسی را خریده اید که دقیقا همین یک شبی که به کارتان می آید به تنتان گریه می کند. به این عیب اضافه کنید هزینه پرداختی را؛ چون اصولا خرید لباس عروسی برخلاف تصور عام از دوخت آن گران تر تمام می شود.

 

به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

پیش از خرید،کفش را متناسب با قد آقای داماد بخرید تا بلندی لباس تان در حد طبیعی باشد. همینطور لباس عروس منتخبتان را برای حداقل 15دقیقه بر تن خود نگه دارید تا همه عیوب پنهانش از سنگینی بیش از حد گرفته تا دست و پا گیر بودن آن بر شما آشکار شود.

 

چقدر باید هزینه کنیم؟

 

قیمت لباس عروس مثل هر لباس دیگری بستگی به مارک و جنس پارچه و طراحی آن دارد. قیمت خرید لباس عروس هم از 800هزارتومان شروع می شود و باید گفت که پایانی بر آن نیست.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
معنی کترینگ (catering) چیست؟
دو شنبه 22 آبان 1396 ساعت 14:13 | بازدید : 119 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

معنی کترینگ (catering) چیست؟کترینگ به معنای تهیه و تدارک وعده‌های غذایی سفارش شده برای شمار زیادی از مهمانان و یا مسافران هواپیما و قطار است

شاید شما هم به تازگی به مراسم خاص و یا یک قرار کاری دعوت شده باشید و از پذیرایی بسیار دقیق و منظم آن مراسم لذت برده باشید. مدیریت درست و اصولی برای پذیرایی چیزی است که خیلی از ما در پروازهای داخلی و خارجی حس می‌کنیم. این همان چیزی است که از آن به عنوان صنعت کترینگ نام برده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این صنعت تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

 

معنی کترینگ چیست؟

ممکن است این سوال برایتان پیش آید که معنی کترینگ چیست؟! کترینگ (catering) یک کلمه انگلیسی است و به تهیه و توزیع غذا و نوشیدنی در یک محل و سرو آن‌ در مکان دیگر برای پذیرایی گفته می‌شود. در واقع آن غذاهایی که به همراه دورچین‌های متنوع یا بر اساس نوع سفارش غذایی به همراه ترشی، ماست، سالاد، دسرمیوه‌ای، ژله و یک نوع نوشیدنی هر کدام درون ظروف مخصوص و همگی در یک بسته برای مشتری ارسال می‌شود ماحصل کترینگ است. چند نمونه از کترینگ‌های فعال در این صنعت شامل موارد زیر می‌شوند:

کترینگ هواپیمایی

کترینگ قطار

کترینگ بیمارستانی

کترینگ هتلی

کترینگ رستورانی

علاوه بر موارد بالا امروزه از صنعت کترینگ برای ارائه خدمات بهتر غذایی و پذیرایی به مهمانان و مشتریان و ایجاد رقابت سالم در مسیر ارائه خدمات باکیفیت و متنوع استفاده می‌شود که البته باید این سرویس‌دهی بخصوص در مورد انواع کترینگ غذاهای رژیمی که برخی رستوران‌ها برای افراد چاق و لاغر و دیابتیک و دارای چربی و فشار خون بالا و... ارائه می‌دهند، تحت نظر متخصصان علوم غذایی و تائید شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران باشد.

در کترینگ‌های هوایی چه می‌گذرد؟

در این بخش شركت‌های بزرگ هواپیمایی، آشپزخانه‌ها و سامانه‌های اغذیه پیشرفته‌ای را به خدمت می‌گیرند. بطور مثال برای یک پرواز داخلی می‌بایست ۲۰۰ بسته پذیرایی آماده شود. شركت‌های هوایی چنانچه خود دارای تاسیسات كترینگ باشند محموله‌های خود را تا ۳ تا ۱۲ ساعت قبل از پرواز و با استفاده از خودروهای یخچالدار با دمای استاندار به محل فرودگاه حمل نموده و پس از قرارگیری در كانتینر مخصوص به داخل هواپیما منتقل می‌شود. پس از پرواز هواپیما و سپری شدن ۱۰ دقیقه از این زمان بسته‌های كترینگ در بین مسافران توزیع می‌شود.

بخش كترینگ هوایی یكی از حساس‌ترین و در عین حال مهمترین عنصر كیفی در شركت‌های هواپیمایی به شمار می‌رود. هر چه نحوه ارائه این سرویس‌ها مطلوب‌تر باشد رضایت‌مندی از آن شركت بیشتر خواهد بود.

معمولا کترینگ غذاهای هوایی شرایط ویژه‌تری نسبت به سایر کترینگ‌ها دارند. بیشتر غذاهای هواپیمایی از نوع نیمه آماده، کنسروی و کم‌حجم است و شرایط هوایی و ارتفاعی که روی ذائقه مسافران تاثیر می‌گذارد باید در این کترینگ‌ها در نظر گرفته شود. کترینگ غذایی در پرواز‌های صبحگاهی، میانه روز، ظهرگاهی، عصر و شبانه مطابق با فصول سال متغیر است. معمولا در پرواز‌های صبحگاهی مواد با درصد شیرینی بالاتر به جهت تامین انرژی بیشتر، در پروازهای ظهر از غذاهای ترکیبی از قند‌ها و پروتئین‌ها و هنگام شب مواد فیبری و کم‌حجم و سهل‌الهضم پروتئینی مورد توجه قرار می‌گیرد. البته در پروازهای بیش از ۱۲۰ دقیقه از خورش‌ها هم استفاده می‌شود. معمولا در مسیرهای خروجی از مبدا، به غذاهای گرم و در مسیرهای بعدی از غذاهای سرد استفاده می‌شود و در تهیه غذاها از حداقل چربی و ادویه‌جات استفاده می‌کنند.

سری به کترینگ‌های زمینی بزنیم

کترینگ قطاری

در کترینگ‌های زمینی مثل هتلی و قطاری تنوع غذاها بیشتر است و از انواع چلوها، خورش‌ها، کباب‌ها و حتی غذاهای سنتی‌تر همچون آبگوشت و آش به همراه ادویه‌جات مختلف با میزان چربی و نمک متفاوت استفاده می‌شود.

کترینگ بیمارستانی

در مورد کترینگ‌های بیمارستانی و رژیمی شرایط کمی متفاوت‌تر بوده و بر اساس نوع بیماری، غذا باید از مواد اولیه اورگانیک و سالم با کیفیت بالا تهیه و انرژی حاصل از آن محاسبه شود.

 

 

 

 

عملکرد کترینگ‌ها قسمتی از تجارتی بزرگ‌تر در ارتباط با صنعت مهمان‌نوازی است که در فضای بزرگی از انتخاب‌های مختلف یا سبک‌ها است. تقاضای صعودی به وسیله عموم برای فضاهای اختصاصی که خارج از محیط های کار و زندگی شان باشد باعث هدایت کترینگ ها از بودن در صنعت مهمان نوازی به سمت رهبری در بخش قبلی و درآمدزایی بیشتر شد.

 

 

افکار خوب و دوراندیش در صنعت سرویس دهی غذا از غذاهای خوب به غذاهایی لذیذ و خوشمزه باعث یکپارچه‌سازی سرویس‌های کترینگ‌ها شد و همینطور گسترش بازار برای آماده‌سازی صنعت سرویس‌دهی غذا شد. سرویس‌های بیرون‌بر و بگیر ببر باعث افزایش درآمد با کمترین هزینه‌ها شد

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
یک سالن خدمات عروسی خوب چگونه باید باشد
دو شنبه 22 آبان 1396 ساعت 14:11 | بازدید : 29 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

سالن ها نقش موثری را در برگزاری مجالس عروسی باشکوه و تمام عیار ایفا می کنند. رزرو یک سالن متناسب با خواست و هزینه های عروس و داماد، می تواند خاطره خوشی را در ذهن آنها قرار دهد. اما همیشه انتخاب یک سالن عروسی خوب کار راحتی نیست. بخصوص اینکه قبل از برگزاری جشن کارهای دیگری نیز از قبیل تهیه جهیزیه، تهیه خانه، تدارکات عروسی و ... باید انجام شوند. بنابراین گاهی پیدا کردن سالن خدمات عروسی خوب به یک دغدغه تبدیل می شود. برای کاهش استرس های قبل از برگزاری جشن، معیارهای انتخاب بهترین تالارهای عروسی را در زیر شرح می دهیم.

 

 

 

 

 

1- هزینه و قیمت متناسب:

اولین معیار برای انتخاب یک سالن عروسی متناسب و خوب، توجه به قیمت و هزینه های ورودی است. البته باید توجه داشت سطح کیفیت و همچنین میزان خدمات و امکاناتی که در یک سالن برقرار است، تاثیر زیادی بر هزینه ها دارد. در صورتی که قصد دارید در هزینه های عروسی صرفه جویی کنید، بهتر است یک سالن ارزان قیمت را انتخاب کنید.

 

2- محیط و فضای سالن:

فضای سالن باید زیبا و دلنشین باشد. به طوری که تا زمانی که مهمانان در سالن هستند احساس راحتی داشته باشند. یک فضای باز و بزرگ که جای نشستن، قدم زدن، رقص و شادی و ... را برای مهمانان فراهم کند، یکی از ویژگی های مهم یک سالن خدمات عروسی محسوب می شود.

 

3- نورپردازی سالن:

زیبایی سالن بوسیله برخی آیتم ها انجام می شود. تزئین سالن با گل های زیبا که در برخی از سالن ها از گل های طبیعی استفاده می شود و نورپردازی نقش زیادی را در شکوه جشن عروسی دارند. در سالن های مجلل، نورپردازی به شکل هنرمندانه ای انجام می شود. به طوری که تمامی قسمت های سالن را تحت تاثیر قرار می دهد.

 خدمات عروسی,سالن خدمات عروسی,برگزاری مراسم عروسی

 

4- داشتن پارکینگ عمومی:

یکی از موارد ضروری برای تمامی تالارهای عروسی، داشتن پارکینگ اختصاصی است. بطوری که تمامی مهمانان بتوانند به راحتی خودروی خود را در پارکینگ قرار داده و هیچ نگرانی از بابت آسیب یا سرقت خودرو نداشته باشند. در صورتی که سالن تشریفات عروسی در وسط شهر قرار دارد، وجود پارکینگ ضرورت بیشتری پیدا می کند.

 

 

 

5- داشتن جایگاه زیبا برای عروس و داماد:

جایگاه عروس و داماد همیشه متفاوت از سایر قسمت های سالن است و این تفاوت باید به شکل هنرمندانه ای نمودار باشد. در سالن های خوب، اصولا جایگاه عروس و داماد بوسیله گل، نورپردازی، پرده های حریر و ساتن، مبلمان های لوکس، لوستر و ... تزئین می شود. همچنین جایگاه عروس و داماد در مکانی بالاتر از سطح سالن قرار می گیرد. به طوری که عروس و داماد می توانند به تمام سالن اشراف داشته باشند.

 

6- سرویس دهی منظم و دقیق پرسنل:

پذیرایی دقیق و منظم از مهمانان یکی از مهمترین ویژگی های یک سالن خوب به شمار می رود. پرسنل خدمات عروسی باید به کار خود مسلط باشند و به تمامی قسمت های سالن سر بزنند. ضمن اینکه برطرف کردن نیازهای مهمانان در اولویت است. خوشرویی و تعاملات سنجیده با مهمانان از مهمترین خصیصه های پرسنل یک سالن خوب به شمار می رود.

 

7- داشتن اتاق پرو لباس بزرگ:

وجود اتاق پرو برای سالن های خدمات عروسی ضرورت دارد. مهمانان در بدو ورود به سالن قصد تعویض لباس خود را دارند. بنابراین باید مکان مجزایی وجود داشته باشد تا بتوانند براحتی خود را برای حضور در جشن حاضر کنند.

 

8- اتاق عقد تمیز و به روز:

در حالی که برخی از خدمات عروسی به سفره عقد تمایل دارند، برخی دیگر به تزئین یک اتاق تمیز و مدرن می پردازند. در این اتاقها سفره عقد به صورت مجزا چیده می شود که البته جنبه نمایشی داشته و برای فیلمبرداری و عکاسی مکان مناسبی می باشد.

 

9- خوانند و دی جی:

هیجان انگیز کردن جشن عروسی با وجود خواننده و دی جی صورت می گیرد. خواننده ها با گرم کردن محفل، مهمانان را به وجد آورده و جشن را باشکوه تر می کنند.

 خدمات عروسی,سالن خدمات عروسی,برگزاری مراسم عروسی

 

10- موقعیت و دسترسی شهری:

یک سالن عروسی خوب باید به میدان های اصلی شهر دسترسی داشته باشد. در صورتی که در حومه شهر قرار گرفته، نباید فاصله آن تا مرکز زیاد باشد و یا خیلی دور افتاده باشد. در این صورت رفت و آمد را برای مهمانان و مدعوین مشکل می کند. در زمان رزرو سالن عروسی باید به موقعیت سالن نیز توجه داشت.

 

 

 

11- ظرفیت سالن پذیرایی تالار عروسی:

میزان ظرفیت تالار عروسی باید به اندازه تعداد مهمانان باشد. قبل از اینکه سالن را رزرو کنید، بهتر است ابتدا یک سرشماری از تعداد مهمانان خود داشته باشید و سپس متناسب با تعداد آنها، یک سالن عروسی مناسب را رزرو کنید.

 

12- شکل ظاهری سالن:

یک سالن پذیرایی مناسب باید از نظر شکل ظاهری و معماری ساختار زیبا و متناسبی داشته باشد. رنگ دیوارها تاثیر زیادی بر روحیات مهمانان دارد. سالن هایی که سقف کوتاه و دیوارهایی با رنگ های کدر دارند، دلگیرند و مهمانان احساس راحتی نخواهد داشت.

 

13- روکش صندلی ها و رومیزی ها:

در زمان انتخاب تالار باید به دقت روکش های صندلی ها و میز ها را بررسی کنید. روکش ها علاوه بر داشتن رنگ و طرح زیبا، باید تمیز باشند و هیچگونه پارگی در آنها نباشد.

 

14-  میز شام عروس و داماد:

میز شام عروس و داماد در بهترین سالن ها به صورت مجزا است که از نظر ظاهری بسیار زیبا و رمانتیک نیز هست.

 

15- سرویس های بهداشتی:

 

استفاده مهمانان از سرویس بهداشتی امری اجتناب ناپذیر است. در صورتی که سرویس بهداشتی تمیز نباشد، نمی توان سالن را در ردیف بهترین ها محسوب کرد. در زمان رزرو باید این قسمت از سالن به دقت بررسی شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آرایشگاه عروس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
دو شنبه 22 آبان 1396 ساعت 14:8 | بازدید : 26 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

برای انتخاب آرایشگاه عروسی فقط به زیبایی نمونه کارها دقت می کنید یا موارد اصولی تر را هم مدنظر میگیرید؟ اینجا به شما می گوییم آرایشگاه عروس چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

هنگام انتخاب آرایشگاه عروس فقط در میان آلبوم ها به دنبال بهترین آرایش نباشید، بلکه به بهداشت آرایشگاه هم توجه کنید. بهتر است یکی دوبار قبل از رزرو آرایشگاه مورد نظرتان به آرایشگاه سر بزنید و از قسمت های مختلف دیدن کنید تا از بابت بهداشت و رعایت نکات ایمنی مطمئن شوید. قرار است پول زیادی پرداخت کنید و باید از بابت عدم انتقال ویروس و عفونت های احتمالی خیال تان راحت باشد. پس به چند نکته مهم دقت کنید و در مواقع عادی هم به این مسائل توجه داشته باشید.

 

سالن آرایش عروس شمال تهران ، سالن آرایش عروس سعادت آباد ، سالن آرایش عروس تجریش ، سالن آرایش عروس زعفرانیه

برای اصلاح صورت باید ...

یکی از روش های رایجی که خانم ها برای اصلاح صورت از آن استفاده می کنند بند انداختن است. البته در آرایشگاه های زنانه برای رفع موهای زائد صورت از وکس هم استفاده می شود اما در هردوی این موارد هم لازم است که آرایشگر به نکات بهداشتی توجه داشته باشد.

آرایشگران باید پیش از شروع اصلاح، نخ را با الکل ضدعفونی کرده و بعد از پایان کار هم برای کاهش التهاب پوست مشتری، از پماد اکسید روی استفاده کنند. این نکته برای رفع التهاب و سوختگی بعد از وکس صورت اهمیت دارد.

بعد از استفاده هر مشتری، نخ باید عوض شود تا یک نخ با پوست دو صورت تماس نداشته باشد. در غیر این صورت، احتمال انتقال بیماری‌های پوستی زیاد است.

توصیه می شود که آرایشگر تعدادی موچین ضدعفونی شده آماده داشته باشد و در طول روز یک موچین را تنها برای یک نفر استفاده کند. در پایان روز نیز همه موچین‌ها را برای ضدعفونی شدن در الکل قرار دهد. البته این هم نکته بهداشتی دیگریست که شاید کمتر آرایشگر به آن توجه کند اما به هر حال جزو قوانین بهداشتی است که به سادگی نادیده گرفته می شود.

 

برای کوتاهی مو باید ...

همه ما بر روی پوستمان باکتری هایی داریم که به وجودشان عادت کرده ایم و برایمان ضرری ندارند. اما وقتی این باکتری ها از طریق رخم های باز به بدن دیگری منتقل می شوند ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. این عفونت ها می توانند از یک التهاب ساده اطراف فولیکول موها شروع شوند یا به بیماری های دیگری منجر شوند. اما برای پیشگیری از این عفونت ها چه باید کرد؟

هر نوع وسیله ای که آرایشگر با آن موهای شما را کوتاه و مرتب می کند( شامل قیچی، شانه، برس و ماشین ریش تراش) باید قبل از مصرف کاملا استرلیزه شود. اگر می بینید که قیچی ها به خوبی ضدعفونی نشده اند بهتر است بدانید که در چنین شرایطی احتمال رشد باکتری ها و میکروب ها در کف سر شما وجود دارد. قیچی پس از هر بار کوپ باید با الکل ضدعفونی شود و در پایان هفته در دستگاه اتو کلاو استریل شود. شانه‌ها هم پس از هر بار استفاده باید شسته و در ظرف محتوی الکل نگهداری شوند.

از بابت تمیزی سرشوی آرایشگاه مطمئن شوید و بعد سرتان را داخل سرشوی قرار دهید. تمیز بودن سرشویی عامل مهمی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های پوست و مو و بیماری‌های قارچی است. حتی گردن شما که در تماس با سرشور قرار دارد هم در معرض ابتلا به بیماری هاست. برخی از آرایشگاه ها برای صرفه جویی از شامپوهای ارزان قیمت استفاده می کنند که این شامپوها ممکن است با پوست و موی شما هماهنگی نداشته باشند و مشکلاتی ایجاد کنند.

بعد از پایان شست و شوی سر لازم است که موهایتان را خشک کنید. در برخی آرایشگاها حوله های تمیز و ضد عفونی شده وجود دارد اما بیشتر مراکز این نکته را رعایت نمی کنند. بهتر است هر مشتری هنگام مراجعه به آرایشگاه حوله تمیزی به همراه داشته باشد.

 

سالن آرایش عروس شمال تهران ، سالن آرایش عروس سعادت آباد ، سالن آرایش عروس تجریش ، سالن آرایش عروس زعفرانیه

برای اپیلاسیون باید ...

اپیلاسیون شیوه رایجی برای از بین بردن موقت موهای زائد است که در بیشتر آرایشگاه های زنانه چنین خدماتی به مشتریان عرضه می شود. با این وجود احتمال بروز مشکلات پوستی در این بخش هم وجود دارد. عفونت و التهاب پوست مشکلی است که گاهی پیش می آید. بعضی وقت ها هم به دلیل داغ بودن موم، پوست دچار سوختگی می شود و ممکن است عفونت های بعدی بوجود بیاید. برای پیشگیری از این مشکلات لازم است که شما و آرایشگرتان به چند نکته توجه کنید.

نوارهای اپیلاسیون باید یکبار مصرف و کاملا بهداشتی باشند. موم هایی که برای هر مشتری بکار می رود هم باید مخصوص همان مشتری باشد و مشتری قبلی یا بعدی از ان استفاده نکند.

تختی که قرار است روی آن دراز بکشید باید تمیز بوده و با حوله یکبار مصرف پوشیده شده باشد. این حوله ها هم باید بعد از پایان هر مشتری تعویض شوند.

مسوول بخش اپیلاسیون باید دستکش مخصوص یکبار مصرف داشته باشد.

مراقب باشید که بعد از پایان اپیلاسیون برای شست و شوی موم هااز آب داغ استفاده نکنید چون التهاب پوست را افزایش می دهد. بهتر است تا 24 ساعت بعد از اپیلاسیون از صابون یا عطر استفاده نکنید چون هنگام برداشتن موهای زائد یک لایه از پوستتان را از دست داده اید و این محصولات معطر می توانند سبب بروز التهابات پوستی شوند


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آرایشگاه عروس؛ بهترین را بشناسید
دو شنبه 22 آبان 1396 ساعت 14:0 | بازدید : 20 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

برای انتخاب ارایشگاه مناسبی که روز عروسی شما را زیباترین عروس کند باید به چه نکاتی توجه کنید ؟ کدام آرایشگاه مناسب ترین خدمات را به شما خواهد داد ؟

سالن آرایش عروس ، آرایشگاه عروس ، میکاپ آرتیست عروس ، سالن آرایش عروس تهرانپارس ، سالن آرایش عروس غرب تهران ، سالن آرایش عروس مرکز تهران

اطلاعات کسب کنید 

در گذشته ای نه چندان دور دخترها تا قبل از روز عروسی شان کمتر سراغ لوازم آرایش می رفتند در آن زمان رسم بود که دختر در روز عروسی ابروهایش را بردارد، سرخاب سفیداب بزند، سرمه بکشد و برای مراسم آماده شود. اما این روزها آرایش عروس آنقدر پیچیده شده که برای انتخاب آرایشگر مناسب باید کلی وقت بگذارید و به آرایشگاه های مختلف سر بزنید تا گریموری حرفه ای را با مبلغ مناسب پیدا کنید. اگر درباره آرایش عروس اطلاع زیادی ندارید و تا روز عروسی تان فرصت زیادی نمانده، با کمک این توصیه ها می توانید آرایشگر مناسبی را انتخاب کنید.

 

پرس و جو کنید

در بین دوستان و اقوام شما بطور حتم افرادی پیدا می شوند که به تازگی مراسم عروسی شان برگزار شده است. می توانید نام و آدرس آرایشگاه های مختلفی را از آنها بپرسید و فهرستی از آرایشگران را تهیه کنید. جست و جو در سایت های اینترنتی هم به شما کمک می کند تا فهرست تان کامل تر شود.

 

دور یا نزدیک؟

بهتر است آرایشگاه شما تا حد امکان به محل برگزاری مراسم نزدیک باشد. اگر می خواهید در محدوده غربی تهران جشن بگیرید، آرایشگاه را در انتهای محله های شرقی انتخاب نکنید. شاید هزینه آرایش شما ارزان تر تمام شود اما به این فکر کنید که در روز عروسی ممکن است استرس زیادی داشته باشید و یک اتفاق غیر منتظره برنامه زمانی رسیدن به آتلیه و سالن عروسی را به هم بزند. این نکته به ویژه در مورد عروسی های فصل پاییز و زمستان بیشتر اهمیت دارد چون یک باران یا برف ناگهانی برنامه های را جا به جا می کند. پس نسبت به یک آرایشگاه خاص تعصب نداشته باشید. این روزها آرایشگران خوب در همه جای شهر پیدا می شوند. فقط باید آنها شناسایی کنید و نمونه کارهایشان را ببینید.

 

خلیجی یا اروپایی؟

در آرایشگاه های بزرگ معمولا چند آرایشگر مختلف کارآرایش عروس را انجام می دهند که هر کدام آلبوم ها و قیمت های مختلفی دارند. گروهی از آرایشگران، عروس ها را بسیار غلیظ آرایش می کنند، سایه های رنگی بکار می برند و چشم ها را خیلی می کشند. این آرایش ها به سبک «خلیجی» معروف هستند. اما دسته ای دیگر از آرایشگران که این روزها طرفداران بیشتری دارند عروس ها را ساده تر و به سبک «اروپایی» آرایش می کنند. حتما در فیلم ها و عکس های مختلف دیده اید که عروس های اروپایی چقدر ساده هستند. با ورق زدن آلبوم ها به سرعت دستتان می آید که آرایشگر از کدام سبک پیروی می کند و مواد آرایشی او براق است یا با کمک سایه ها و خطوط مات، گریم شیک و زیباتری را انجام می دهد. ببینید از کدام سبک خوشتان می آید و بعد برای بقیه کارها تصمیم بگیرید.


کار آرایشگاه را ببینید

برای انتخاب آرایشگاه فقط به مشاهده آلبوم ها اکتفا نکنید. قبل از اینکه قرار داد ببندید از منشی آرایشگاه بپرسید که چه روزهایی عروس دارند و عروس خانم ها چه ساعتی آماده می شوند؟ در یکی از همان روزهابه همراه یک یا دو نفر دیگر به آرایشگاه بروید و آلبوم ها را با عروس های آماده شده مقایسه کنید. در انتخاب مدل های آلبوم از دخترخانم های زیبا و خوش چهره استفاده می شود و لباس و جواهرات گرانقیمت هم در بهتر شدن عکس ها تاثیر دارند. بعضی از آلبوم ها هم قدیمی هستند. گاهی اوقات روتوش عکس ها به قدری زیاد است که چهره واقعی عروس را نشان نمی دهد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که وقتی عروس های آماده شده همان آرایشگر را می بینید، توی ذوق تان بخورد. به هر حال هنر آرایشگر خوب این است که با کمک گریم مناسب، زیبایی های چهره هر فردی را بیشتر به معرض نمایش بگذارد.

 

کارشان خوب است؟

هنگام مراجعه به چند آرایشگاه و مشاهده عروس ها و آلبوم های مختلف شاید کمی گیج شوید و از خودتان بپرسید:«از کجا بفهمم کدام آرایشگر کارش بهتر است؟» در اینجا چند فوت کوزه گری را به شما یاد می دهیم تا با نگاه تخصصی تری عروس ها را ببینید و با اطمینان بیشتر آرایشگرتان را انتخاب کنید. پس به این معیارهای آرایش خوب و متناسب با شکل صورت توجه کنید.

 

سلیقه آرایشگر را بشناسید

رنگ آرایش هر فردی به رنگ چشم، مو و پوست بستگی دارد و آرایش عروس تا حدودی سلیقه ای ست. بنابراین به سلیقه آرایشگر دقت کنید.

کرم پودرها و رژ گونه هایی به رنگ هلویی، صورتی چرک، طلایی ، بژ و مسی برای پوست های تیره و برنز مناسب تر هستند. بهتر است پوست های روشن رنگ های تند تری داشته باشند. اگر متوجه شدید که آرایشگر، یک عروس سفید پوست را با رنگ های صورتی کمرنگ و طلایی آرایش کرده بدانید که در کارش زیاد وارد نیست چون این رنگ ها صورت را بی حال نشان می دهند.

هنر آرایشگر خوب این است که صورت های چاق و گرد را لاغر ترکند. در این حالت با کارکردن روی گونه ها، زیر گردن و غبغب ، صورت کشیده تر به نظر می آید.

آرایش صورت های کشیده و لاغر باید طوری باشد که استخوان گونه ها بیش از حد بیرون نزند. انتخاب رژ گونه های خط دار برای این صورت ها اشتباه محض است و از بی تجربگی آرایشگر حکایت می کند.

 

آرایشگرتان حرفه ایست؟

یک آرایشگر حرفه ای به خوبی می داند که باید چشم های درشت و برجسته را با سایه های تیره آرایش کند تا برجستگی چشم ها کمتر شود. این روزها گریمور های با سلیقه برای آرایش بخش پایینی چشم از خط چشم استفاده نمی کنند و به جای آن چشم را با سایه های سیاه یا دودی آرایش می کنند تا چشم های عروس آرایش شیک و امروزی تری داشته باشد.

فردی که چشم های ریز دارد باید برای آرایش چشم های او از سایه های روشن استفاده شود و بهتر است سایه ها به هم متصل نباشند تا چشم ها بازتر به نظر بیایند. در مورد افرادی که چشم های درشت دارند هم استفاده از سایه های تیره برجستگی چشم ها را کاهش می دهد.

پوشاندن گودی دورچشم هم نکته مهم دیگری است که باید با کمک کانسیلر ها انجام شود. این کانسیلر ها باید یک درجه از رنگ پوست صورت روشن تر باشند. بیشتر عروس خانم ها شب قبل ازعروسی به دلیل استرس و نگرانی خوب نمی خوابند و مهم است که این کم خوابی و خستگی ها با کمک یک آرایش حرفه ای برطرف شود.

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنید مدل مو است. شینیون های عروس باید با چهره هر فرد هماهنگی داشته باشد. بطور مثال عروس هایی که چهره کشیده و بلند دارند نباید موهایشان روبه بالا جمع شود. بهتر است بخشی از موها روی صورت قرار گیرد. مدل موهای بالا به افرادی با صورت های گرد بیشتر می آید. اگر موها از فرق باز شود صورت لاغر تر به چشم می آید.

 

سالن آرایش عروس ، آرایشگاه عروس ، میکاپ آرتیست عروس ، سالن آرایش عروس تهرانپارس ، سالن آرایش عروس غرب تهران ، سالن آرایش عروس مرکز تهران

بیعانه کمی پرداخت کنید 

بعد از انتخاب نهایی نوبت تنظیم قرارداد است. بعضی از آرایشگاه ها اصرار دارند که شما خیلی زود مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت و قراردادی را امضا کنید. استدلال شان این است که روز مورد نظر شما زود پر می شود یا ممکن است قیمت ها گران شوند. به این ترفند ها اهمیت ندهید و تحت تاثیر قرار نگیرید. سر فرصت و با مشورت و بررسی کافی آرایشگر تان را در انتخاب کنید. بعد از خواندن قرارداد مبلغ کمی را به عنوان بیعانه بپردازید. بهتر است در مورد پس گرفتن بیعانه هم سوالاتی بپرسید. بعضی از آرایشگاه ها تا چند هفته قبل از روز عروسی مبلغ بیعانه را با کسر درصدی پس می دهند و گروهی دیگر بیعانه را تحت هیچ شرایطی پس نمی دهند. پس اگر شک دارید به سرعت قرارداد امضا نکنید.بهتر است قرار داد در دو نسخه تنظیم شود، یکی برای شما ودیگری برای آرایشگرتان. مبلغ باقیمانده به طور معمول در روز عروسی تسویه می شود، کافیست یک عابر بانک از آقای داماد بگیرید!


قیمت ها را بسنجید

درمورد آرایش عروس نرخ ثابتی وجود ندارد. قیمت رزرو آرایشگاه عروس در نقاط مختلف شهر متفاوت است. آرایشگاه های معروف و اسم و رسم دار شمال شهر برای آرایش کامل عروس (شامل خدمات آرایش صورت، مو،ناخن و پاکسازی پوست) در حدود دو و نیم میلیون تومان پول می گیرند و این مبلغ درکنار اجاره تاج و تور، رنگ مو یا مش و اپیلاسیون گاهی به 3 میلیون تومان هم می رسد. گذشته از این ارقام نجومی، با مبلغی کمتر از اینها هم آرایشگاه عروس پیدا می شود. در برخی از آرایشگاه های معروف رنج قیمت در حدود یک و نیم تا دو میلیون است. اگر این مبلغ ها باز هم برایتان گران است به سراغ آرایشگران گمنام تری بروید که کارشان خوب است اما هنوز شناخته شده نیستند. در بین این آرایشگران قیمت پکیج کامل آرایش عروس از 800 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان است. کمتر از این هم می توانید آرایشگاه عروس پیدا کنید اما بر روی حرفه ای بودن آرایشگر خیلی حساب نکنید.

این را هم بدانید که ممکن است در یک آرایشگاه بزرگ چند آرایشگر مختلف وجود داشته باشند که نرخ هر کدام شان برای آرایش عروس نرخ متفاوت باشد.قیمت ها به تجربه ومهارت آرایشگر و البته مارک لوازم آرایش مصرفی، بستگی دارد. باید از نزدیک عروس ها را نگاه کنید و پس از بررسی و مقایسه، ببینید کدام آرایش نسبت به قیمتش بیشتر می ارزد. گاهی اوقات آرایشگران فقط به دلیل اسم و رسم شان پول بیشتری می گیرند و منصف نیستند.


متن قرارداد را با دقت کنترل کنید

نرخ پایه معمولا شامل آرایش صورت، شینیون، مانیکور، پدیکور و فون بدن است.هزینه پاکسازی پوست، اپیلاسیون، رنگ مو و ابرو در برخی از آرایشگاه ها بطور جداگانه محاسبه می شود و در گروهی دیگر جزو پکیج کامل به حساب می آید. آرایشگران با انصاف یک آرایش اضافه برای عکس اسپرت یا مراسم پاتختی را به شما هدیه می دهند. به هر حال هنگام تنظیم قرار داد در زمینه موارد مندرج در قرار داد حساس باشید. موارد اصلی را با دقت کنترل کنید تا در روز عروسی مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید. این را هم بدانید که تور و تاج عروس کرایه جداگانه ای دارند.

اگر موهای شما خیلی بلند نیست و شینیون های شلوغ و پر کار را دوست دارید بهتر است به فکر خرید اکستنشن های موی اضافی باشید. هزینه این موها هم به طور جداگانه محاسبه می شود.

 

تست گریم بدهید

یک اقدام خوب برخی از آرایشگران این است که یک هفته تا ده روز قبل از عروسی، زمانی را برای تست گریم عروس تعیین می کند. ممکن است این تست در قرارداد شما هزینه جداگانه ای داشته باشد اما می ارزد که برای آسایش خیال خودتان این هزینه را پرداخت کنید. اگر تاج و تور را بطور جداگانه تهیه کرده اید در روز تست گریم آنها را همراهتان داشته باشید. هنگام تست به اندازه کافی فرصت دارید تا نظرات تان را به آرایشگر بگویید و البته ببنید که چه نوع آرایش و کدام مدل مو به چهره شما بیشتر می آید. این روز بهترین زمان برای مشورت با آرایشگر است تا هر دو با همفکری هم به نتیجه دلخواه برسید. در این صورت استرس شما در روز عروسی کمتر می شود. البته درایران کمتر پیش می آید که آرایشگران این تست را برای شما انجام دهند اما با کمی جست و جو می توانید آرایشگرانی را پیدا کنید که در قراردادشان تست گریم هم دارند. این را هم بدانید که آرایشگران فقط بعد از تنظیم قرارداد اصلی این تست را برای شما انجام می دهند نه قبل از آن.

 

این نکات را به خاطر بسپارید

اگر در آرایش صورت وارد نیستید در کار آرایشگرتان زیاد دخالت نکنید. برخی از آرایشگر ها منعطف هستند و گروهی دیگر در روز عروسی با چند اخم و غر شما را ناراحت می کنند. پس قبل از تنظیم قرارداد باید ببینید که آیا آرایشگر مورد نظر تان می تواند خواسته های شما را برآورده کند؟ اگر از این موضوع مطمئن باشید دیگر لازم نیست مدام با آرایشگر جر و بحث کنید و از نتیجه کار راضی تر می شوید.

کمی قبل از روز عروسی لباس و زیور آلات تان را به آرایشگر نشان دهید تا آرایش را با آنها هماهنگ کند.

برای اینکه آرایش شما تا آخر شب دوام داشته باشد آرایشگر باید از زیرسازی محکمی استفاده کند و در پایان با کمک فیکساتور آرایش را ثابت نگه دارد. بهتر است از آرایشگر بپرسید که آیا از چنین ثابت کننده هایی استفاده می کند یا نه و از این بابت مطمئن شوید.

هر چقدر آرایش شما در روز عروسی به چهره واقعی تان نزدیک تر باشد، زیبا تر به نظر می رسید. به دنبال این نباشید که در روز عروسی خیلی تغییر کنید. مهم است که زیبایی های طبیعی چهره شما بیشتر به چشم بیاید.

اگر جزو عروس های سن بالا هستید آرایش ملایمی انتخاب کنید. آرایش زیاد سن تان را بالا تر نشان می دهد.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ده ویژگی تالار عروسی لوکس نکات زیادی در مورد تشریفات عروسی
دو شنبه 22 آبان 1396 ساعت 13:58 | بازدید : 21 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

نکات زیادی در مورد تشریفات عروسی , تالار عروسی، تزئینات و نوع دکور وجود دارد. در زیر به تفصیل 10 مورد از این خصوصیات تالار عروسی لوکس بیان شده است.

 

 

 

 

 

1-تزئینات سقف با استفاده از پارچه.

 

 

تاثیر پارچه در تزئین سقف شگفت آور است. در حالت رسمی از پارچه های سفید استفاده می شود، اما اگر به دنبال زیبایی بیشتر هستید پیشنهاد میکنیم از رنگ های روشن مثل زرد لیمویی استفاده کنید. برای افزایش جذابیت سالن می توانید پارچه های روی میز را نیز با پارچه سقف ست کنید.

 

-استفاده از صندلی مجلل به همراه کوسن های زیبا

 

اگر فضای زیادی در سالن وجود دارد بهتر است از صندلی های مجلل برای عروس و داماد استفاده کنید و نیز کوسن های زیبایی برای جذابیت بیشتر بر روی آن قرار دهید. بهتر است رنگ کوسن ها روشن باشد و از پارچه های مرغوب درست شوند.

 

3-تابلویی برای قرار دادن کارت دعوت تهیه کنید

 

به جای استفاده از میز های قدیمی که کارت دعوت بر روی آن قرار می گیرد از تابلوهای زیبایی برای قرار دادن کارت دعوت استفاده کنید. این تابلو ها را در نزدیکی ورودی تالار قرار دهید. با استفاده از این تابلو ها مهمانان می توانند به راحتی جای خود را پیدا کنند و نیز این تابلو ها به زیبایی سالن شما می افزایند.

 

ده ویژگی تالار عروسی لوکس

 

-استفاده از گل های آویز بر روی سقف.

 

از گل ها فقط بر روی میز استفاده نکنید. آویز کردن دسته گل ها کمی بالاتر از میز مهمانان به ایجاد فضای رمانتیک تر و زیباتر کمک می کند

 

 

 

 

 

5- بر روی میز لامپ هایی با رنگ های زیبا قرار دهید.

 

با استفاده از لامپ های مختلف اقدام به نور پردازی بر روی هر میز کنید. میتوانید در اطراف گل هایی که بر روی میز قرار می دهید لامپ های کوچک قرار دهید. اینکار به زیبا تر شدن فضا کمک می کند.

 

6- از لوازم غذا خوری زیبا استفاده کنید.

 

استفاده از قاشق، چاقو و چنگال های زیبا و براق به زیبایی تالار و میز می افزاید و باعث می شود مهمانان حسی خوبی نسبت به فضا پیدا کنند.

 

ده ویژگی تالار عروسی لوکس

 

-از ست لیوان های رنگی یک دست استفاده کنید.

 

به جای اینکه بودجه خود را صرف خرید لیوان هایی تکراری سفید رنگ کنید بهتر است چندین دست لیوان های رنگی بخرید و به انتخاب عروس و داماد آنها را بر روی میز بچینید. لیوان های رنگی باعث افزایش جذابیت میز می شوند. مطمئن باشید از اینکار ضرر نخواهید کرد.

 

 

 

8-از شمع و گل بر روی میز استفاده کنید.

 

اگر به دنبال تزئین میز به صورت مدرن هستید بهتر است از این الگو استفاده کنید. به جای استفاده از دسته گل های بزرگ که فضای زیادی می گیرند می توانید از گل های کوچک و یکدست به همراه شمع های بلند استفاده کنید. استفاده از شمع به خودی خود حس آرامش به همراه خواهد داشت. زمانی که زوج به بالای سن می روند و نور خاموش می شود شمع ها فضای بسیار رمانتیک و احساسی را ایجاد می کنند.

 

9- مکان هایی برای عکس گرفتن ایجاد کنید.

 

در داخل سالن یا باغ عروسی مکان هایی ایجاد کنید که عروس و داماد و مهمانان بتوانند با هم و یا به صورت تکی عکس بگیرند. می توان از رنگ ها و نیز حالت های مختلف که بیانگر کارهایی متفاوت هستند استفاده کرد. این مکان ها جنبه فان سالن شما را افزایش می دهند و باعث سرگرمی مهمانان می شود.

 

10-استفاده از شماره میز های منحصر به فرد

 

 

اگر می خواهید  جشنی خاص داشته باشید تمام میز ها را شماره گذاری نمایید و از قبل جای تمام میهمانان را مشخص کنید و روی هر میز به گونه ای آنرا قرار دهید که همواره مهمانان آن را ببینند بهتر است از دستمال، چراغ، پرچم جشن و یا دسته گل های مخصوص روی میز ها استفاده کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
انتخاب لباس عروس خوب و متناسب با اندامتان
دو شنبه 22 آبان 1396 ساعت 13:55 | بازدید : 18 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

اگر اندامی ریز نقش ، بلند ، چاق ، کوتاه و یا درشت دارید حتما قبل از انتخاب لباس عروسیتان این مقاله را بخوانید.

امیدوارم بتوانید بعد از خواندن این مقاله درمدت زمان کمتری لباس عروس متناسب و شایسته اندام خود را برگزینید.

 

 

لباس عروس ، لباس عروس آستین دار

 

 

عروس های با قد بلند :

اگر قد و اندام شما شبیه نیکول کیدمن ، تیلور سوئیفت و لیو تایلر و ... می باشد بهتر است از لباس هایی که خطوط یا کارهای عمودی دارند و یقه های ایستاده و آستین بلند بپرهیزند .

لباس عروسی شبیه به عکس برای این افراد گزینه مناسبی می باشد.

انتخاب لباس عروس, مدل لباس عروس

 

عروس های با قد کوتاه :

هرگز نباید فکر کنید اگر قد کوتاهی دارید نمی توانید در شب عروسیتان جذاب باشید و بدرخشید.از انتخاب لباس عروس با دامن بزرگ پرهیز کنید چون این دامن ها شما را کوتاه تر جلوه می دهند . انتخاب دامن های ماکسی به شکل فون مناسب تر است. با داشتن شانه های ظریف و زنانه و کمری مناسب لباس عروس زیرانتخابی ایده آل برای عروس های کوتاهتر  می باشد.

انتخاب لباس عروس, مدل لباس عروس

 

عروس های با اندامی شبیه ساعت شنی:

افرادی که شانه های پهن و کمر باریکی دارند. عروس های با این شکل اندام بسیار خوش هیکل و حسادت برانگیز می باشند. افراد مشهوری چون اسکارلت جوهانسون ، کاترین زتا جونز و درو بریمور دارای اندامی به این شکل می باشند.

ما از سبک طراحی  لباس عروس این افراد الهام گرفتیم که لباس هایی با یقه دکلته و دامن بلند و دنباله دار  و تنگ تا قسمت بالای ران به شکل مدل ماهی برای این افراد مناسب ترین گزینه می باشد.

انتخاب لباس عروس, مدل لباس عروس

عروس های باریک اندام:

این افراد که از اندام مناسب و زیبا برخوردارهستند می توانند همه نوع سبک لباس را برای شب عروسیشان انتخاب کنند اما   بهتر است زیبایی های اندامشان درون لباس هم جلوه گر اندامشان باشد پس لباسی به شکل عکس زیر می تواند انتخاب بهتری باشد.

انتخاب لباس عروس, مدل لباس عروس

 

عروس های با شانه های پهن و کمر باریک :

اگر شما اندامی شبیه کیت ماس ، الکسا چانگ و یا سی ینا میلر دارید میتوانید  با یقه ای به شکل هفت بدون داشتن آستین و دامنی با برش ها و خط های کمی شلوع  اندامتان را به شکل جذابی در آورید .

انتخاب لباس عروس, مدل لباس عروس

 

عروس با اندام گلابی شکل :

این سبک اندام به اندام کلاسیک بریتانیایی ها محسوب می شود افراد مشهوری چون هایدی رنج ، داوینا مک کال و لیلی آلن همگی دارای هیکل گلابی شکل هستند. با کمی بررسی ، افرادی که دارای باسن گرد و کمی قوس در کمر هستند می توانند انتخاب های عالی برای لباس عروسشان داشته باشند. لباس کاملا بلند با توجه به بالا تنه و خط کمر اندام شما را بسیار متعادل جلوه می دهد .

انتخاب لباس عروس, مدل لباس عروس

 

عروس با پاهای باریک و کشیده :

اگر شما پاهای دلفریب و  باریک و بلندی شبیه به ویکتوریا بکهام دارید چرا باید آنها را زیر یک دامن بلند مخفی کنید !

میتوانید از مدل هایی که بتوانند زیبایی پاهایتان را نمایان کنند استفاده کنید. مانند مدل عکس زیر که با یک برش کوچک تا زانو و استفاده ازبرش های فانتزی زیبا شکوه و جلوه لباس عروستان را چندین برابر کنید.

انتخاب لباس عروس, مدل لباس عروس

 

عروس با اندام پر :

اگر شما اندام پری مانند کریستینا هندریکس یا روت جونز دارید ، لباسی مانند شکل زیر با یقه دکلته قلبی شکل و برش های نامتقارن در کمر برای تقارن و فرم اندام شما بسیار مناسب می باشد.

انتخاب لباس عروس, مدل لباس عروس

 

عروس با اندام ورزشی :

 

اگر اندامی قوی و ورزشکاری شبیه به کامرون دیاز ، فرگی و یا ریحانا با لگنی اندازه و سینه هایی مناسب دارید شما می توانید با دامنی شبیه به پری دریایی و یقه ای که سینه شما را کاملا پر کند اعتماد به نفس و جذابیت بی نظیری پیدا کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
فروشگاه اينترنتي چيست و چگونه كار مي كند ؟
جمعه 19 آبان 1396 ساعت 11:50 | بازدید : 34 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

تقريبا ميشه گفت ديگه كسي نيست كه واژه « فروشگاه اينترنتي » يا « فروشگاه آنلاين » رو نشنيده باشه . خيلي از كاربران اطلاعات شون درباره ماهيت فروشگاه اينترنتي خيلي كليه و خيلي از مسائل رو نميدونن . اگر تا حالا از يك فروشگاه اينترنتيخريد نكردين حتما حتما اين پست رو بخونيد .

 

 

 

فروشگاه اينترنتي يا فروشگاه آنلاين

 

فروشگاه اينترنتي به وب سايتي گفته ميشه كه اطلاعات مربوط به سري محصولات رو نمايش ميده و  با استفاده از يك اتوماسيون نرم افزاري امكان خريد محصولات رو فراهم ميكنه . در يك فروشگاه اينترنتي محصولات دسته بندي ميشن . وقتي روي يك محصول كليك ميكنيد ، ميتونيد اطلاعات و مشخصات مربوط به اون محصول رو ببينيد .

سبد خريد چيست ؟

 

 

 

فروشگاه اينترنتي هم مثه سوپر ماركت ها سبد خريد دارن

سبد خريد يا به انگليسي Cart يك ويژگي نرم افزاريه كه تقريبا در تمام فروشگاه اينترنتي دنيا وجود داره . عملكرد سبد خريد در فروشگاه اينترنتي دقيقا مثه سبد خريد فروشگاه هاي واقعيه . يعني شما مي تونيد هر محصولي رو كه ميخوايد به سبد خريد تون اضافه كنيد و هر وقت همه گزينه هاي مورد نظر تون رو انتخاب كردين ، همه محصولات رو به صورت يكجا سفارش بدين . كار كردن با سبد خريد بسيار ساده است ؛ معمولا در ليست محصولات و در صفحه اطلاعات محصول يه دكمه وجود داره با عنوان « افزودن به سبد خريد » يا به انگليسي « Add to cart » كه وقتي روي اين دكمه كليك ميكنيد ، محصول مورد نظر به صورت اتومات به سبد خريد تون اضافه ميشه .

 

فروشگاه هاي اينترنتي به لحاظ نوع محصولات به دو دسته كلي تقسيم ميشن :

فروشگاه هاي كالا فيزيكي يعني فروشگاهي كه محصولات فيزيكي يا قابل لمس ميفروشه ؛ مثه گوشي موبايل ، لباس ، مواد خوراكي ، مواد شوينده و ...

اين نوع فروشگاه ها به اين صورت كار ميكنن كه سفارش كاربر رو در سايت ثبت ميكنن و بعد كارمند هاي فروش اونفروشگاه اينترنتي محصول مورد نظر رو براي كاربر ارسال ميكنن .

 

فروشگاه هاي كالاي دجيتال

به اين فروشگاه ها فروشگاه دانلود شاپ و يا فروشگاه هاي مجازي هم گفته مي شود. اين نوع فروشگاه ها فقط كالاي دجيتال (محصولات مجازي يا دانلودي ) ميفروشن. محصولاتي مثل عكس و فيلم و پي دي اف يا ر چيز ديگه اي كه كاربر ميتونه آنها را به سبد خريد خود اضافه كرده و خريد نماييد و همان لحظه آن را دانلود كنيد.

روش خريد از فروشگاه اينترنتي

به طور كلي براي خريد از فروشگاه اينترنتي 2 روش وجود دارد كه اكثر فروشگاه ها از آنها استفاده مي كنند:

حالت اول : پرداخت در محل

اغلب كاربران اينترنت اين حالي را ترجيح مي دهند چون احتمال كلاه برداري در اين روش بسيار كمتر است .

پرداخت آنلاين

در اين حالت اول بايد فاكتور خريدتون رو پرداخت كنيد و بعد از آن به كالاي مورد نظرتون امكان دسترسي خواهيد داشت

در اين روش به دليل گردش مالي سريع تر ، معمولا يه مبلغي براي تخفيف به كاربران تعلق مي گيرد كه كاربران مشتاق به پرداخت آنلاين اين محصولات شوند.

 

مزاياي خريد اينترنتي

كاهش ترافيك و آلودگي هوا

كاهش آلودگي صوتي

حذف مراجعه حضوري به فروشگاه

ثبت سفارش در چند ثانيه

دسترسي توضيحات جامعو كامل محصولات

ثبت سفارش ها در چند ثانيه

تحويل كالا درب منزل يا محل كار

خيلي از فروشگاه هاي اينترنتي ضمانت تعويض كالا دارند

پرداخت در حل پس از تعويض كالا

 

شايد محصول ايرادات فيزيكي اي داشته باشه كه بعدا فروشنده مسئوليتش رو نپذيره

پيش از خريد بايد اونو لمس كنيد چون شايد اين اون چيز نباشه كه شما داريد توي تصوير ميبينيد

به دليل زياد بودن كلاه برداران اينترنتي بايد از جاهاي مطمئن خريد كنيد.

 

نكات امنيتي مهم ر باره فروشگاه اينترنتي

فروشگاه اينترنتي اي كه شما از اون قصد خريد رو داريد باي داراي نماد الكترونيكي باشد، اين نماد از سوي وزارت صنعت و معدن به اين فروشگاه ها داده ميشود كه نمايانگر مطمئن بودن آن است.

حتما روي اين نماد كليك كنيد تا مطمئن شويد جعلي نيست

اگر فروشگاهي با دفاتر پست كار ميكند به اين معني است كه تمامي مشخصات خود را تماما به اداره پست ميدهد و از جهت امن و قابل اعتماد است

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مشخصات یک آتلیه تخصصی عروس
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:29 | بازدید : 22 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

 

یکی از مهم ترین مشخصات یک آتلیه خوب داشتن یک کادر با تجربه و ایده گراست. یعنی هنگامیکه شما برای تهیه فیلم و عکس عروسی خود به لوکیشن مورد نظر خود می روید. متخصصین فیلم بردار فیلم بردار و عکاس ژست و ایده های گوناگونی برای تهیه عکس و فیلم شما ارائه میدهند. یکی دیگر از مشخصات یک آتلیه خوب این است که به کار خود تعهد داشته و تمامی مراحل کار را در زمان معین تحویل بدهد. این موضوع باعث می شود تا رضایت مشتری بدست بیاید. رضایت مشتری بزرگترین تبلیغ کننده کاری شما خواهد بود. از دیگر مشخصات یک آتلیه خوب داشتن تجهیزات حرفه ای و به روز برای تهیه تصاویر مورد نظر می باشد. که سبب می شود تا کیفیت کار افزایش یابد. و کاری بسیار حرفه ای ارائه شود.

آتلیه عروس در سعادت آباد و یا آتلیه تخصصی عروس سعادت آباد  یکی از خاص ترین پیشنهادات ما به شما عزیزان است چراکه در تمامی آتلیه عروس در سعادت آباد و یا آتلیه تخصصی عروس سعادت آباد با تجهیزات جدید و سینمایی به همراه کادری مجرب و حرفه ای حضور داشته و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
10 ویژگی‌ یک آرایشگاه خوب
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:28 | بازدید : 19 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

 

در زیر به نکاتی اشاره خواهیم کرد که در انتخاب یک آرایشگاه عروس و یا سالن زیبایی خوب بسیار تاثیر گذار است .

از دوستانتان بپرسید . اگر مدل موی دوست یا همکاری را مورد ستایش قرار می دهید حتما از او نام و نشانی  آرایشگاه عروس و آرایشگرش را بپرسید . چیزی بهتر از پیشنهادات دوستان و همکاران نیست ؛ خصوصا زمانی این پیشنهادات ثمره خوبی خواهد داشت که جنس و مدل موی شما به موی ذوست و یا همکار پیشنهاد دهنده نزدیک باشد .

سالن های زیبایی اطراف را بررسی کنید . البته که مکان جغرافیایی اهمیت زیادی ندارد و همه چی منوط به تجربه و دقت آرایشگر شماست اما چه بهتر که ، سالنی انتخاب کنید با موقعیت مکانی خوب نسبت به محل زندگی یا محل کارتان . در حالی که از معابر می‌گذرید آرایشگاه ها را شناسایی کنید ، به آن ها سری بزنید ، ببینید چقدر مشتری مدارند ، نحوه خوش آمد گوییشان چگونه است ؟ آیا با مشتریان دیگر به درستی رفتار می‌کنند ؟ همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا بررسی نظرات دیگر افراد به بانک های اطلاعاتی برگزاری مراسم مثل وب سایت ما (وبسایت نوعروس) سری بزنید و لیست سالن ها زیبایی و آرایشگاه های مردانه را مشاهده کنید و از نظرات دیگران پیرامون هر کدام باخبر شوید .

با آن ها تماس بگیرید . به آرایشگاه هایی که از ظاهر و نحوه برخوردشان خوشتان آمده زنگ بزنید . توجه داشته باشید که آرایشگاه های حرفه‌ای به نحوه صحبت تلفنی اهمیت خاصی می‌دهند . شما را هیچوقت دستپاچه نمی‌کنند و به شما حتما وقت قبلی برای مشاوره رایگان می دهند . از آن ها بخواهید که با توجه به جنس و مدل موهایتان آرایشگر مناسب شما را معرفی کند و به شما وقت مشاوره دهد .

وقت مشاوره بگیرید . در صورت امکان وقت مشاوره بگیرید و راجع به ایده های خود در مورد موهایتان با او صحبت کنید و به پیشنهادات او خوب گوش دهید . حتما از او بخواهید که متناسب با جنس و حالت فعلی موی شما به شما پیشنهادات خاص بدهد . حتی اگر خود ایده‌های خوبی دارید یک آرایشگر خوب باید قابلیت انتخاب بهترین مدلی که متناسب با چهره و میزان گردی صورت شما باشد را داشته باشد .

از کم شروع کنید . حتی اگر به آرایشگاهی اعتماد کامل پیدا کردید ابتدا با یک کار کوچک روی ناخن ها یا موهایتان شروع کنید . با یک شامپو و سشوار ساده شما می‌توانید اطلاعات زیادی راجع به سالن کسب کنید . در حالیکه خود در بین مشتریان هستید و کیفیت خدمات را چک می‌کنید می توانید با آرایشگرها و دیگر مشتریان صحبت کنید و ارزیابی بهتری از سالن مد نظر داشته باشید . چگونه با شما رفتار شد ؟ آیا این تجربه برای شما لذت بخش بود ؟ آیا حاضرید باز هم به همان سالن بروید ؟

از روی قیمت ها نتیجه گیری نکنید . این درست است شما باید بدانید که آیا توانایی پرداخت هزینه های آرایشگاهی که مد نظرتان هست را دارید یا نه !؟! اما در مورد سالنی که همواره با دادن پیشنهادات تخفیف طولانی مدت به دنبال نگه داشتن مشتریان است قدری تأمل کنید . گرچه این موضوع در آرایشگاه‌ های نوپا امری عادی است اما آرایشگاه های شناخته شده و خوب بدون انجام اینگونه تبلیغات در تمام ماه ها مشتری های خود را با ارائه خدمات با کیفیت نگه می‌دارند .

نکته بین باشید . استایلی که می خواهید داشته باشید را ملاک قرار دهید و ایده های خود را با نمونه کارهای سالن مد نظرتان مقایسه کنید . به دکور و نظافت سالن اهمیت دهید . به لباس آرایشگرها و نحوه ی برخورد مدیر سالن دقت کنید . آدرس سایت آن آرایشگاه را بگیرید و سایت آن را مطالعه نمایید ، وب سایت از ابزارهای مهم کسب اعتماد می‌باشد و معتبر بودن سایت نشان دهنده معتبر بودن آرایشگاه است . همچنین می توانید از برشورها و کاتالوگ های سالن ، اطلاعات مد نظرتان را کسب نمایید و یا با مراجعه به سایت های اختصاصی تشریفات و بانک اطلاعات برگزاری مراسمات مثل وب سایت نوعروس از رزومه و مشخصات مجموعه مد نظرتان آگاهی پیدا کرده و نظرات کاربران این وب سایت ها را در مورد مجموعه مورد نظرتان جویا شوید .

از تعویض نترسید . ممکن است از بین سالن های زیبایی زیادی آرایشگاهی را برگزینید و پس از استفاده کوتاه مدت از خدمات آن رضایت کامل شما کسب نشود . نگران نباشید ؛ وقت آن رسیده است که سالن خود را عوض کنید . بعضی وقت ها شما ایده های جدیدی دارید اما هر بار آرایشگر شما همان ایده های قبلی را به شما پیشنهاد می‌کند . پس از امتحان کردن سالن های متفاوت واهمه نداشته باشید . مجدد تحقیق مختصری بکنید و سالن جدیدی را انتخاب کنید .

وفادار باشید . اگر استایل خاصی مد نظرتان است و فکر می‌کنید باید به یکی از آرایشگاه های خاص شهرتان و یا شهرهای بزرگ بروید و  آن ها برایتان معجزه می‌کنند سخت در اشتباه هستید . قطعا مدلی که به شما بیاید مدلی است که با جنس مو و مدل صورت و از همه مهم تر با شخصیت شما متناسب باشد . آرایشگری که شما را برای اولین بار می بیند ، هر چقدر هم که حرفه‌ای باشد ، شناخت دقیقی از شخصیت شما ندارد . پس اگر مشکلی با آرایشگر قبلی خود ندارید به او وفادار باشید و کسی را ترجیح دهید که شما را به خوبی می‌شناسد .

نقش خود را به خوبی ایفا کنید . یک نکته بسیار حائز اهمیت است و آن اینکه هر سالن زیبایی یا آرایشگاهی را که انتخاب می‌کنید ، کمک کنید تا آرایشگرتان بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد و او را ناعادلانه مورد قضاوت قرار ندهید . اگر دیر سر قرار خود حاضر شوید و برای رفتن هم عجله داشته باشید مسلما نتیجه خوبی نخواهید گرفت . برای آرایشگر خود عکسی از مدلی که می‌خواهید را ببرید و با او خیلی شفاف راجع به چیزی که می‌خواهید صحبت کنید . اما قدری هم واقع بین باشید . محدودیت های موهای خود را بدانید . آرایشگر معجزه گر نیست . آرایشگر خوب می‌تواند ظاهر شما را به بهترین شکلی که تا به حال بوده تبدیل کند اما نمی‌تواند از شما یک مدل بسازد . پس توقعاتی معقول داشته باشید .

مطالب مرطیت:


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
میکاپ آرتیست عروس یعنی چی؟؟؟
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:26 | بازدید : 27 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

 

 

در این مقاله می خواهیم درباره ی  اصطلاح "میکاپ آرتیست" توضیح مختصری ارائه کنیم.

 

میکاپ آرتیست عروس، به معنای آرایش صورت است که در تعریف تخصصی با آرایش متفاوت  است زیرا آرایش به معنای استفاده از مواد آرایشی به صورتی است که تغییر قابل توجه در ظاهر خانم ها مشاهده می شود اما میکاپ به استفاده از مواد آرایشی برای زیباتر کردن و جلوه دادن زیبایی های چهره ی عروس خانم است در حالی که تغییر چندانی در ویژگی های اصلی صورت وی دیده نمی شود.

خیلی  از افراد میکاپ آرتیست عروس را با گریم عروس اشتباه میگیرند که این خود 2 حوزه کاری کاملا جداگانه و کاملا حرفه ای است.

برای دیدن لیستی از حرفه ای ترین ها در حوزه میکاپ آرتیست عروس در تهران روی لینک های گذاشته شده کلیک کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شرایط یک تالار یا باغ تالار حرفه ای
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:24 | بازدید : 35 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

 

 

انتخاب تالار عروسی - یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های برنامه ریزی جشن عروسی ، انتخاب تالار یا باغ محل برگزاری مراسم است. حداقل شش ماه قبل از تاریخ برگزاری عروسی خود باید نسبت به انتخاب تالار عروسی خود اقدام کنید. برای انتخاب تالار یا باغ عروسی ، باید نکات ریز و درشت را در نظر بگیرید و معیارهای زیادی را در ذهن داشته باشد. در اینجا برخی از مهمترین معیارها برای انتخاب تالار یا باغ محل برگزاری عروسی را ذکر می کنیم.

 

موقعیت و دسترسی شهری

تالار محل برگزاری جشن عروسی شما می بایست از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری ، وضعیت مناسبی داشته باشد. شاید مهمترین موضوع در انتخاب تالار عروسی همین باشد. چرا که مهمانان شما می بایست این مسیر را طی کنند و چنانچه دسترسی به محل برگزاری عروسی شما بنا به دلایلی مثل : ترافیک و یا واقع شدن در خارج از شهر ، مشکل باشد باعث کلافه شدن و خستگی مهمانان شما خواهد شد. از طرفی سعی کنید تالار یا باغ محل برگزاری عروسی را در نزدیکی آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید چرا که خود شما هم می بایست این مسیر را طی کنید و چنانچه این اماکن دور از هم باشند ، دیر در جشن خود حاضر خواهید شد. هیچ چیز بد تر از این نیست که عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند.

ظرفیت سالن پذیرایی عروسی

وسعت تالار یا باغ محل برگزاری جشن عروسی شما ارتباط مستقیم با تعداد مهمانان شما دارد. اگر تعداد مهمانان شما کم هستند ، سالن بزرگ و وسیع برای برگزاری عروسی شما مناسب نیست چرا که مهمانان شما در آن پراکنده می شوند و عروسی شما خلوت و سرد به نظر می رسد. بنابراین در صورتی که تعداد مهمانان شما کم هستند ، یک سالن کوچکتر را برای پذیرایی در نظر بگیرید. در ضمن درهر صورت ، از مسئول تالار یا باغ سوال کنید که در صورت لزوم آیا صندلی اضافه برای پذیرایی دارند یا خیر؟

 

سقف سالن پذیرایی

سقف سالن یا تالار پذیرایی باید بلند باشد . سالن های با سقف کوتاه دلگیر هستند و مهمانان احساس خفگی خواهند کرد. سقف تالار از نکاتی است که حتما باید در هنگام انتخاب تالار محل برگزاری عروسی ، به آن دقت کنید.

 

پارکینگ اتومبیل ها

پارکینگ یکی از مهمترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید. تالار پذیرایی یا باغی که جشن عروسی خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد. قطعا بیشتر مهمانان شما با اتومبیل شخصی خود به عروسی شما می آیند و علاقه ندارند مدت زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود باشند. خصوصا اگر ساکن شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران هستید حتما به این ویژگی توجه کنید.

 

روکش صندلی ها و رومیزی ها

در هنگام انتخاب تالار یا باغ عروسی ، به رنگ و جنس روکش ها و رومیزی ها توجه کنید. در ضمن حتما به مدیر تالار تاکید کنید که برای مهمانی شما ، روکش ها و رومیزی ها می بایست تمیز باشند و حتی الامکان روز قبل شسته شده باشند و روی این موضوع پافشاری کنید تا متوجه حساسیت شما بشوند. در غیر این صورت ممکن است در روز عروسی شما ، برخی از مهمانان شاهد روکش های صندلی و رومیزی هایی باشند که با انواع و اقسام نوشیدنی ها ، لک شده اند.

 

میز شام عروس و داماد

معمولا تالار های پذیرایی ، یک میز جداگانه را برای صرف شام عروس و داماد در نظر می گیرند و آن را با گل و شمع و ... تزئین می کنند. برخی از تالارها هزینه این میز را جداگانه محاسبه می کنند و برخی نیز بعنوان هدیه آن را در نظر می گیرند. به طور کلی اگر از نظر هزینه مشکلی نداشته باشید ، ایده خوبی است و می تواند شکلی رمانتیک به مجلس شما بدهد. ضمن اینکه در عکس و فیلم عروسی شما نیز ماندگار خواهد شد.

 

سرویسهای بهداشتی و سایر امکانات

سرویسهای بهداشتی را فراموش نکنید. خصوصا اگر عروسی شما در فصل های سرد سال برگزار می شود حتما بررسی کنید که سرویسهای بهداشتی به اندازه کافی وجود داشته باشند و در عین حال تمیز و بهداشتی هم باشند. علاوه بر این محل سرویس ها و مسافت آنها تا محل جشن هم خیلی مهم است. امکانات دیگری مثل اتاق بازی بچه ها ، رختکن های زنانه و ... نیز از نکاتی هستند که می بایست به آنها توجه کنید.

 

هزینه های تالار

 :برای خودتان بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. هزینه های یک تالار عروسی به طور معمول شامل

" هزینه ورودی " که یک رقم ثابت بدون در نظر گرفتن تعداد مهمانان است

" هزینه غذا و پذیرایی " که معمولا به ازای هر نفر محاسبه می شود و بستگی به تعداد مهمانان ، انواع غذا ، نوشیدنی ، پیش غذا و ... دارد

" هزینه گروه موزیک و سرگرمی " در این مورد عرف این است که حتی در صورت استفاده نکردن از گروه موزیک تالار نیز از شما اخذ خواهد شد.

" هزینه خدمات " که معمولا درصدی از مجموع هزینه هاست که به کل هزینه ها اضافه می شود

" هزینه مالیات برارزش افزوده و عوارض " که طبق قانون پرداخت آن بر عهده شماست

" هزینه تزئینات " مثل : بادکنک آرایی ، گل آرایی و ... که در صورت عدم تمایل شما ، حذف می شوند

هزینه برنامه هایی مثل : آتش بازی ، اسب سواری ، کالسکه سواری و ... که معمولا انتخابی هستند و در صورت عدم تمایل شما از برنامه حذف می شوند

معمولا محاسبه هزینه ها به این صورت است که در هنگام عقد قرارداد ، بخشی از هزینه ها را بعنوان بیعانه پرداخت و تاریخ را رزور می کنید. حدود یک هفته قبل از مراسم، دو سوم هزینه ها را پرداخت می کنید و شب عروسی ، وقتی مطمئن شدید که همه چیز مرتب است و مشکلی در ارایه خدمات نیست ، تسویه حساب نهایی را انجام می دهید.

 

تست غذا و کیفیت پذیرایی

متداول است که بعد از انتخاب تالار و باغ محل عروسی ، قبل از عقد قرارداد ، کیفیت غذا و پذیرایی توسط مشتری تست می شود. معمولا مشتری یک شب به صورت سرزده به تالار یا باغ رفته و بعد از ملاقات با مدیر تالار تقاضای تست غذا و مشاهده نوع سرویس دهی را می کند. امکان مشاهده نحوه سرویس دهی مهمانداران ، برخورد آنها با مهمانان ، نوع لباس آنها ، کیفیت ظروف پذیرایی و ... از نزدیک ، به شما کمک خواهد کرد که تصمیم نهایی خود را راحت تر بگیرید.

 

سرکشی و بررسی نهایی

حتما روز قبل از مراسم ، به تالار یا باغ عروسی خود سر بزنید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز مرتب است. تمیزی روکش های صندلی و رومیزی ها ، تعداد صندلی ها ، نور پردازی ، تزئینات و خلاصه همه چیز را بررسی کنید. این سرکشی و حساسیت شما ، به مدیریت تالار نیز ثابت می کند که شما نسبت به همه چیز حساس هستید و در جهت جلب رضایت شما تلاش خواهد کرد.

 

در نهایت اگر شما هم به دنبال تالار عروسی مجلل یا باغ عروسی با قیمت مناسب و یا باغ تالار در گرمدره هستید بر روی لینک های گذاشته شده کلیک کنید تا با لیستی از برترین های هرکدام آشنا شوید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
لباس عقد محضری باید چطوری باشه
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:22 | بازدید : 27 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

 

انتخاب لباس نامزدی شیک و ساده برای شما عروس خانم شاید کمی مشکل باشد، اما اگر از اصولی که ما در اختیارتان قرار میدهیم استفاده کنید حتما انتخاب عالی و راحتی خواهید داشت.

 

قطعا حضور در هر مجلسی برای یک خانم بدون داشتن لباس مناسب امکان پذیر نیست. حالا اگر این مجلس، جشن نامزدی یا عقد کنان باشد، حساسیت و اهمیت موضوع صد چندان می شود. جشن نامزدی و عقد از به یادماندنی‌ترین جشن ها برای هر خانمی است که یاد و خاطره اش تا سال ها در ذهن می ماند و اگر همانطور که دوست داشته برگزار شده باشد، با یاد آوری آن لبخندی گوشه لبش نقش خواهد بست. بنابراین برای چنین شب با شکوهی، زیباترین لباس هم باید انتخاب شود. فکر نکنید گران‌تر بودن یک لباس دلیل بر بهتر بودن آن است. مهم ترین موضوع در انتخاب لباس، توجه به این نکته است که هر نوع مدل لباسی برای یک نوع بدن و چهره‌ مناسب است و شما باید لباس مناسب مراسم خودتان را پیدا کنید. ضمن اینکه باید به شرایط مراسم هم توجه کنید و لباس تان مطابق با آن انتخاب شود. لباس نامزدی در واقع نوعی لباس شب است اما معمولا یا پرزرق و برق تر است و یا مدل پیچیده تری دارد. مگر اینکه شرایط مراسم اقتضا کند. (مثلا مراسم مختلط باشد و عروسی خانم در پوشیدن لباس دلخواه کمی محدودیت داشته باشد.) البته اگر قصد دارید لباس نامزدی تان را بعدها در مجالس دیگر هم بپوشید، می توانید آن را ساده تر انتخاب کنید.

 

پر زرق و برق یا ساده؟

در انتخاب لباس، اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار دهید این است که آیا بعد از مراسم نامزدی، جشن عقد هم خواهید داشت یا اینکه با یک عقد محضری ساده، به ازدواج تان رسمیت می بخشید. دوم اینکه فاصله بین نامزدی و جشن عروسی تان چقدر است. اگر فقط جشن نامزدی خواهید داشت، دست تان برای انتخاب لباس بازتر است و می توانید یک لباس پر زرق و برق انتخاب کنید اما اگر جشن عقد هم در پیش دارید و یا اینکه فاصله چندانی بین جشن نامزدی و عروسی نیست، بهتر است از زرق و برق لباس نامزدی بکاهید.

 

رنگ سفید ممنوع!

در انتخاب لباس نامزدی فاکتورهای متعددی باید درنظر گرفته شود. اول از همه راجع به رنگ لباس تصمیم بگیرید. استفاده از رنگ های سفید، شیری، نباتی روشن و کرم معمولا برای نامزدی توصیه نمی شود چون خیلی شبیه به لباس عروسی که معمولا در همین طیف است، به نظر خواهد رسید. به جای این رنگ ها، چند دسته انتخاب دارید: بعضی ها رنگ سال را می پسندند و بعضی ها رنگ های روشن و ملایم مثل صورتی، گلبهی، آبی، یاسی و ... . عده ای دیگر هم نظر کاملا متفاوتی دارند و رنگ های تند مثل قرمز، آبی نفتی، سبز کله غازی و ... را ترجیح می دهند. به هر حال هر کدام از این سه دسته را که انتخاب می کنید، توجه داشته باشید رنگی انتخاب کنید که با رنگ پوست تان تناسب داشته باشد. اگر دوست دارید بین لباس شما و همسرتان تناسبی وجود داشته باشد، مثلا رنگ پیراهن آقا داماد همرنگ لباس شما باشد یا رنگ کت و شلوارش تیره تر از لباس شما باشد، رنگی انتخاب کنید که به هر دویتان بیاید و پوشیدنش برای خانم ها و آقایان برازنده باشد. بهتر است قید رنگ های فانتزی مثل سبز یا نارنجی فسفری را هم بزنید، درست است که چنین رنگ هایی باعث درخشش شما در مجلس می شوند اما زود دلزدگی می آورند و آن لباس دیگر در هیچ مجلس دیگری برایتان قابل استفاده نخواهد بود. ضمن اینکه ممکن است در عکسها هم نمود جالبی نداشته باشد.

 

پیراهن بهترین گزینه است

بعد از اینکه رنگ لباس تان مشخص شد، به انتخاب مدل لباس می رسید. طیف انتخاب بین کت و دامن، بلوز و دامن و پیراهن است. پوشیدن شلوار در مراسم نامزدی اصلا توصیه نمی شود. کت و دامن را هم در صورتی انتخاب کنید که مجلس تان رسمی باشد یا اینکه مدل لباس تان دخترانه و فانتزی باشد؛ در غیر این صورت آن را هم کنار بگذارید. ناسلامتی شما عروس هستید، نباید مثل خانم بزرگ ها باشید! بهترین انتخاب برای لباس نامزدی پیراهن یا بلوز و دامن است.

 

انتخاب مناسب ترین مدل براساس هیکل تان

فرم بدن خود را در نظر بگیرید و سعی کنید لباسی انتخاب کنید که به زیباترین فرم بدن شما را نشان دهد و ایرادهای هیکل تان را بپوشاند. در عین حال استایل متناسب با همسرتان داشته باشید. به خاطر داشته باشید که لباس گشاد، اندام تان را بزرگ تر نشان می دهد و لباس خیلی تنگ باعث آزارتان می شود و شما را معذب می کند. مهم ترین نکته این است که در لباس خود کاملا احساس راحتی کنید. به طور کلی دختران قد کوتاه برای انتخاب مدل لباس نامزدی خود بهتر است یک مدل لباس با کمر افتاده و بخشی روی کمر را انتخاب کنند زیرا این مدل لباس می تواند شما را از آنچه که هستید، بلندتر نشان بدهد. مدل لباس پرنسسی برای دختران قد کوتاه که درشت و چاق هستند، بسیار خوب است. مدل لباس و پیراهن های بزرگ و پف کرده می تواند برای دختران قدبلند موثر باشد. مدل لباس های بسیار باریک و تنگ ممکن است شما را از آنچه که هستید نیز بلندتر نشان بدهد. برای ایجاد تعادل مناسب، یک پیراهن با دامن کلوش، اما نه خیلی پف و کلوش یا دامنی که جلوی صافی دارد و با پارچه تزیین شده یا پشت شلوغ و کارکرده ای دارد را انتخاب کنید.

مدل لباس با بالاتنه کوتاه و خط کمر بالا که با یک دامن به شکل خطی یا دامن راسته همراه شده باشد، بهترین انتخاب برای خانم هایی است که نیم تنه های بلند دارند. هر مدل دامن با کمر افتاده و بخشی بر روی کمر، که قسمت پایین بدن را زاویه دار کند، کمر را بلندتر نشان می دهد. دامن هایی به شکل خطی، کمتر از دامن های پف کرده در کمر، به حجم کمر می افزایند و برای خانم هایی که نیم تنه کوتاه دارند، مناسبت ترند.

 

کوتاه یا بلند؟

به شما پیشنهاد می کنیم که اگر لباس عروس تان بسیار بلند یا دنباله دار است، لباس نامزدی خود را کوتاه یا میدی انتخاب کنید. اما از اعتدال خارج نشوید. قرار نیست ظاهری کودکانه داشته باشید بلکه وقار و متانت یک عروس خانم زیبا را حفظ کنید. چون در این مراسم، همه چشم ها خیره به شماست. از تناسب لباس و کفش هم غافل نشوید. رنگ کفش، مدل و اندازه پاشنه آن را طوری انتخاب کنید که هم ظاهری شیک و متناسب با لباس داشته باشد و هم شما با آن بتوانید به راحتی حرکت کنید. 

می توانید از مروارید، گل مصنوعی ریز، سنگ های زیبا و حتی گل طبیعی هم برای تزیین لباس و موی خود استفاده کنید. به هر حال توجه به عنصر «ظرافت» را در انتخاب های خود فراموش نکنید.

 

تفاوت های لباس نامزدی و عقد

لباس مناسب برای جشن عقد کمی با لباس نامزدی متفاوت است. برای لباس عقد محضری، بهتر است رنگ لباس تان روشن باشد. معمولا نباتی، صورتی و آبی روشن کاربرد بیشتری دارند. به هر حال باز هم توصیه می شود از لباس سفید اجتناب کنید. دامن لباس عقد محضری بهتر است بلند باشد و کمی پفی یا چین دار. در واقع چیزی بین لباس عروسی و لباس نامزدی. حریر و تور و گیپور از چیزهایی هستند که معمولا در لباس عقد محضری کاربرد دارند. در مراسم عقدکنان می توانید از زیورآلات ظریف و سبک هم استفاده کنید اما خیلی زیاده روی نکنید. اگر دوست دارید می توانید دستکش تور بلند یا چتر توری هم همراه داشته باشید.

 

برای تهیه لباس نامزدی یا عقد دو انتخاب در پیش دارید. یا لباس آماده و دوخته شده بخرید یا به یک مزون، سفارش دوخت مدل مورد نظرتان را بدهید. معمولا کسانی که می خواهند مطمئن باشند لباس شان شبیه لباس هیچ کس دیگری نیست، ترجیح می دهند سفارش دوخت لباس بدهند. برای انتخاب مزون می توانید به میرداماد، تجریش، جمهوری و چهارراه امیر اکرم سر بزنید. برای خرید هم پاساژهای ونک، تندیس، میلاد نور و مغازه های چهارراه امیراکرم، کوچه برلن، امامزاده حسن و خیابان مفتح شمالی انواع و اقسام مدل ها را ارائه می کنند. قیمت خرید لباس نامزدی و عقد مختلف است. البته اگر اهل برندپوشی باشید، می توانید سری هم به بوتیک های معروف بزنید که در این صورت باید مبلغ بیشتری هزینه کنید. دوخت لباس هم معمولا گران تر تمام می شود و هر چه مزون معروف تر یا مدل خاص تری را انتخاب کنید، هزینه بیشتری باید بپردازید. البته اگر برای خرید پارچه سراغ مغازه های خیابان زرتشت بروید، هزینه تان بیشتر می شود. بهتر است پارچه را از بازار بخرید و اگر مزون خاصی مدنظرتان نیست، از پارچه فروش آدرس چند مزون خوب را بگیرید که قیمت مناسبی داشته باشند. معمولا فروشنده ها به واسطه شغل شان خیاط های خوبی را می شناسند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
جهیزیه لاکچری شامل چه اقلامی است؟
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:20 | بازدید : 19 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

جهیزیه عروس لاکچری خریدن کار ساده ای نیست. برای اینکه بدانید جهیزیه عروس لاکچری شامل چه اقلامی است و چه اندازه هزینه برای هر بخش خریدتان جا بگذارید این راهنما را بخوانید.

 

بعضی از خانواده ها شرایط و توان اش را دارند که جهیزیه های خیلی گران و به قول معروف لاکچری به دخترشان بدهند و آن ها را به خانه ی بخت بفرستند و بهتر است برای آن ها هم یک راهنمای خرید خوب داشته باشیم. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید می توانید به جهیزیه عروس گران قیمت فکر کنید و بر اساس راهنمایی که در ادامه برای تان داریم خرید جهیزیه عروس تان را بودجه بندی کنید. البته زمانی که قرار است شما جهیزیه لاکچری بخرید ممکن است هزینه تان حتی از 200 میلیون تومان هم بگذرد، ما در این راهنمای خرید میانگین متوسطی را در نظر گرفته ایم که بین صد تا صد و پنجاه میلیون تومان باشد. این که بخواهید این مبلغ را بالا تر ببرید کاملا دست تان باز است و بستگی به نظر خودتان دارد.

وسایل برقی ریز: 16 میلیون تومان

 

اگر قصد داشته باشید تمام وسایل ریز و برقی آشپزخانه تان را از برندهایی مانند گاستروبک که بسیار معروف و لاکچری هستند خریداری کنید باید برای آن ها 16 میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید. البته این بودجه میانگین خرید شماست و اگر بخواهید چیزهای دیگری به آن اضافه کنید باید روی 20 میلیون تومان حساب کنید. 

عمده وسایلی که باید با این بودجه خریداری کنید با قیمت روز بازار به این شرح است. خرید وسایلی مانند آبمیوه گیری (یک و نیم میلیون تومان)، زودپز(800 هزار تومان)، پلوپز (700 هزار تومان)، سولاردوم (دو میلیون تومان)، مخلوط کن (یک و نیم میلیون تومان)، چای ساز (یک میلیون تومان)، گریل (600 هزار تومان)، خرد کن (400 هزار تومان)، آب مرکبات گیری (700 هزار تومان)، توستر نان (500هزار تومان)، سرخ کن (600هزار تومان)، اسپرسو ساز (سه میلیون تومان)، تخم مرغ پز (200 هزار تومان)، جارو برقی (یک میلیون و پانصد هزار تومان)، اتو بخار (800 هزار تومان) برای شما آب می خورد. البته اگر بخواهید از برندهایی مانند اسمگ که با رنگ بندی سبز، صورتی و قهوه ای در بازار وجود دارند و بسیار خیره کننده هستند خرید کنید باید بودجه تان را دو برابر کنید و به استقبال یک آشپزخانه رنگی رنگی بروید و وسایلی بخرید که قرار است یک عمر برای شما بی وقفه کار کند.


وسایل درشت آشپزخانه: 27 میلیون تومان

 

حالا نوبت می رسد به وسایل درشت آشپزخانه که اتفاقا برندهای زیادی مانند میله، اسمگ، لوفرا، جنرال الکتریک، ماوه، ویرپول و .. . موجود هستند که می توانند تمام نیازهای شما را برآورده کنند. البته این را هم در نظر داشته باشید از آن جایی که هر چقدر پول بدهی آش می خوری، این وسایل می توانند یک عمر همراه شما باشند و همراه شما پیر شوند. 

در این پکیج لازم است برای ماشین لباسشویی 7 کیلویی باید هشت میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید، برای سایدی با برند ویرپول و ماوه چیزی حدود سیزده میلیون تومان کنار بگذارید و گاز پنج شعله برند میله با قیمت شش میلیون تومان خریداری کنید. منهای گاز که کیفیت آن در نوع ایرانی و خارجی اش خیلی تفاوتی ندارد و شما فقط پول برند را می دهید، بقیه وسایلی که با این کیفیت و قیمت خریداری می کنید می توانند سالیان سال برای شما کار کنند.

خرده ریزهای آشپزخانه: 15 میلیون تومان

 

بعد از خرید وسایل برقی ریز و درشتی که در آشپزخانه وجود دارد نوبت می رسد به پر کردن کابیت هایی که در سرتاسر آشپزخانه شما نصب شده اند و منتظر هستند تا داخل آن ها را با لاکچری ترین وسایلی که در بازار موجود است پر کنید. شما وقتی توان این را دارید که یخچال 13 میلیون تومانی بخرید باید وسایل داخل کابینت های تان را هم از برندهای معروف خریداری کنید. 

سرویس غذاخوری آرکوپال (یک و نیم میلیون تومان)، سرویس غذاخوری چینی (دو میلیون تومان)، سرویس عصرانه خوری (500 هزار تومان)، سرویس اردو خوری روی میز (400 هزار تومان)، سرویس بانکه (500 هزار تومان)، سرویس ظروف داخل مایکروفر در دار (200هزار تومان)، سرویس قهوه خوری (300 هزار تومان )، سرویس پلاستیک (دو میلیون تومان)، سرویس پا سماوری (یک میلیون تومان)، سرویس حبوبات و ادویه و سطل برنج (500 هزار تومان)، پارچ و لیوان و استکان چای خوری (500 هزار تومان)، دو دست سرویس تفلون (دو میلیون تومان)، سرویس استیل (یک میلیون تومان)، سرویس دم کنی و دستگیره دست دوز که به تازگی مد شده و می توانید کامل اش را با قیمت 500 هزار تومان سفارش بدهید، سرویس کفگیر و ملاقه (400 هزار تومان)، ابزار آشپزخانه مارک wmf(400 هزار تومان)، سرویس چاقو wmf (500 هزار تومان)، سطل آشغال و سطل زباله (300 هزار تومان) و دو میلیون تومان هم برای دستمال های نخی، سینی دم دستی، جای نان، سبدهای داخل یخچال، تزئینی های رو یخچالی، جای مایعی، سبدهای رنگی، جای دستمال کاغذی، سیخ، سینی، سرویس چاقو و دیگر خرده ریزهای آشپزخانه در نظر بگیرید.

پذیرایی: 70 میلیون تومان

 

برای خرید وسایل پذیرایی شما هیچ محدودیتی نمی توانید در بودجه داشته باشید مگر این که خودتان بخواهید یک بودجه خاصی را برای این کار در نظر بگیرید، وگرنه هر قدر که پول داشته باشید می توانید برای خرید وسایل پذیرایی تان خرج کنید و مثلا یک سرویس کریستال بخرید 50 میلیون تومان. اما چیزی که ما در ادامه برای شما آورده ایم میانگینی از وسایل متوسط رو به بالاست که خانه شما را حسابی دیدنی و شگفت انگیز می کند. 

سرویس مبلمان راحتی با مارک های خارجی و داخلی خیلی معروف را می توانید با 10 میلیون تومان به بالا خریداری کنید و یک سرویس مبل دیگر هم بخرید برای قسمت پذیرایی تان با قیمت 20 میلیون تومان. این مبلمان شگفت انگیز نیاز به فرش های دستباف دارد. اگر می خواهید دو فرش دستباف در خانه تان داشته باشید باید مبلغی بیش از 15 میلیون تومان در نظر بگیرید. فرش های دستباف یک عمر با شما می مانند و هر قدر که از زمان پا خوردن آن بگذرد به قیمت اش هم افزوده می شود. شاید بتوان گفت فرش های دستباف تنها وسایلی در خانه هستند که می توانید همیشه به چشم سرمایه به آن ها نگاه کنید. 

حالا نوبت می رسد به میز نهارخوری که اگر نوع شش و هشت نفره اش را انتخاب کنید باید حدود 5 میلیون برای آن در نظر بگیرید. این مبلمان و نهارخوری که باید این قیمت خریداری اش می کنید حتما دارای ابرهای هوشمند هستند که به این زودی ها نشست نمی کنند و قطعا از چوب راش یا بلوط ساخته شده اند و می توانید با خیال راحت، سال ها روی آن حساب کنید بدون این که مشکلی برای شان پیش بیاید. 

برای خانه شما که احتمالا باید خانه بزرگی باشد، کنسول و آینه بهترین انتخاب است. به جای این که بوفه بگیرید می توانید از یک کنسول زیبا استفاده کنید و کریستال های تان را روی آن بگذارید و تزئین اش کنید. برای خرید این کنسول و آینه باید حداقل دو میلیون تومان در نظر بگیرد. 

میز تلفن (500 هزار تومان)، میز تلویزیون (یک میلیون تومان)، جا کفشی عریض با طبقات زیاد و همراه با آینه (یک میلیون تومان)، پرده و زیر پرده ای (سه میلیون تومان)، کریستال تزئینی داخل بوفه (پنج میلیون تومان)، جارو شارژی برند بوش (یک میلیون تومان)، بخار شوی برند کارچر (700 هزار تومان)، لوستر (یک میلیون تومان تومان) و دو آباژور به قیمت هشتصد هزار تومان هم برای شما آب می خورد.

برای خرید تابلو، ساعت، رومیزی، گلدان، گل، شمع، جای کنترلی، روفرشی، رانر روی میز، قوطی های فلزی برای شکلات، قفس های تزئینی داخل خانه، شمعدان، قاب عکس، جا کلیدی، شلف روی دیوار، شکلات خوری و .. . هم پنج میلیون تومان در نظر بگیرید . شما می توانید برای خرید این وسایل روی برند انگلیش هوم، وایت هاوس و ایکیا حساب ویژه ای باز کنید و از خانه تان یک فضای رویایی و لاکچری بسازید.

اتاق خواب: 10 میلیون تومان

همانطور که گفتیم زمانی که پای جهیزیه عروس میلیونی به میان می آید قطعا عدد و رقم ها سیر صعودی عجیبی را طی می کنند. اگر در جهیزیه عروسهای دیگر می توانستید سرویس خواب خوبی را با دو میلیون تومان خریداری کنید، باید برای سرویس خواب تان در این شرایط حداقل 5 میلیون و پانصد هزار تومان در نظر بگیرید. 

برای تشک تخت تان یک میلیون و پانصد هزار تومان کنار بگذارید و دو سرویس ملحفه و روبالشتی با رنگ های متفاوت با برندهایی مانند تاچ و انگلیش هوم را هم با قیمت دو میلیون تومان خریداری کنید. برای خرید لوستر و تابلو، آباژور، گلدان و شمعدان و .. . هم یک میلیون تومان در نظر بگیرید.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مدل لباس عروس آستین بلند شیک و جدید
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:19 | بازدید : 15 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

 

 

انتخاب طرح لباس عروس آستین دار یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. طرح و مدل لباس عروس آستین دار می تواند بر روی ویژگی های ظاهری شما تاثیرگذار باشد. در برخی از طرح های لباس عروس آستین دار از تور دانتل استفاده می شود که این مدل لباس عروس های دانتل زیبایی و جذابیت خاصی دارند و اگر شما می خواهید با لباس عروسی متفاوت در جشن عروسی تان حضور پیدا کنید بهتر است که این مدل لباس عروس ها را برای پوشیدن انتخاب نمایید.

 

مدل لباس عروس با آستین دانتل 

لباس عروس های آستین بلند و پوشیده از انواع لباس عروس های مناسب برای خانم هایی است که به حجاب خود حساس هستند و با انتخاب این مدل لباس عروس ها دیگر نیازی نیست که از شنل عروس استفاده کنید.

 

مدل لباس عروس پوشیده و شیک مدل لباس عروس پوشیده و با حجاب لباس عروس پوشیده 

در ادامه این مطلب طرح های زیبا و متنوع لباس عروس با آستین بلند را برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم که امیدواریم این مدل های زیبا و متفاوت مورد توجه تان قرار بگیرند.

 

مدل لباس عروس با آستین بلند    لباس عروس آستین دار لباس عروس زیبا و شیک لباس عروس های زیبا و جدید مدل لباس عروس آستین بلند و پوشیده لباس عروس زیبا و شیک جدیدترین مدل های لباس عروس لباس عروس زیبا آستین بلند لباس عروس آستین بلند زیبا و شیک لباس عروس زیبا و جدید مدل لباس عروس با دامن پف دار مدل های شیک و متفاوت لباس عروس مدل لباس عروس شیک و متنوع مدل لباس عروس آستین بلند زیبا و متنوع لباس عروس های زیبا و شیک لباس عروس پف دار با آستین بلند   مدل های لباس عروس زیبا و شیک 

 

در جشن عروسی همه مهمان ها به مدل لباس عروس و مدل شینیون و میکاپ عروس توجه می کنند از این رو عروس ها باید در جشن عروسی شان با ظاهری متفاوت و زیبا حضور پیدا کنند. زیباترین و جدیدترین طرح های مدل لباس عروس آستین بلند را در این بخش از دنیای مد ملاحظه کردید شما می توانید با الگوبرداری از این لباس های زیبا ایده آل ترین و متفاوت ترین طرح لباس عروس را برای خود انتخاب کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
در انتخاب تشریفات مجالس به چه نکاتی توجه کنیم؟
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:17 | بازدید : 15 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

 

امروزه تشریفات عروسی و خدمات مجالس عروسی بسیاری وجود دارند که تقریبا همه آنها در زمینه خدمات عروسی، باغ عروسی، برگزاری نامزدی، برگزاری مهمانی، برگزار کننده جشن تولد فعالیت دارند.  تعداد اندکی از این تشریفات و خدمات مجالس دارای مجوزهای معتبر بوده و میتوان با خیال راحت به آنها اعتماد کرد

 

هر موسسه خدمات مجالس عروسی که در زمینه تشریفات عروسی در حال فعالیت هستند باید مجوزهای لازم برای برگزاری مراسم عروسی مانند شماره ثبت، کد اقتصادی و جواز برای فعالیت های خود را داشته باشند.

 

تیم خدمات مجالس باید توانایی برگزاری جشن ها به بهترین شکل ممکن را دارا باشد. پذیرایی از مهمانان با تمامی امکانات یکی از مسولیت های مهم خدمات مجالس است. هزینه هایی که برای سالن های پذیرایی پرداخت می شود، یکسان نیست. در عین حال خدمات آنها هم در یک سطح نیست.

 

شما قبل از  برگزاری مراسم عروسی باید به یکی از جشن هایی که توسط خدمات مجالس مورد نظر مدیریت می شود رفته و نحوه ارائه خدمات را از نزدیک بررسی و مشاهده کنید.

 

تشریفات عروسی و برگزاری مجالس نامزدی ما یکی از مجهز ترین و معتبر ترین برندها در زمینه برگزاری مراسم عروسی ، تشریفات  مجالس عروسی، همایش ها و افتتاحیه ها به شمار می رود. 

 

مطالب مرطبت:


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دلتان می خواهد جشن عروسیتان چگونه باشد؟
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:15 | بازدید : 15 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

یک تست سریع و آسان برای اینکه بدانید چه جور مراسمی بیشتر به درد شما می‌خورد؟

بهترین طراحی مراسم نامزدی و عروسی

 

واقعاً دوست دارید مراسم عروسی‌تان را چه طور برگزار کنید؟ می‌خواهید بی‌خیال جشن شوید یا اینکه دوست دارید کمتر از عروسی نوه ملکه الیزابت نباشد و کاری کنید که دوست و آشنا به شما غبطه بخورند؟ اصلا می‌دانید که با شرایطی که دارید چه نوع جشنی به دردتان می‌خورد؟ قرار است بعد از انجام این تست به جواب همه سؤال‌ها برسید. پس اول یک قلم بیاورید و بعد بروید سراغ دلتان بروید.

 

 

 قرار است چند نفر را به عروسی‌تان دعوت کنید؟ یک نگاهی به فهرست میهمان‌هایتان بیندازید. بعد پیش خودتان قضاوت کنید که شما را یاد چه می‌اندازد.

الف) شناسنامه. فقط اسم پدر و مادرهایمان در آن است. فقط خودمان و پدر و مادرهایمان. بعد هم خواهرها، برادرها، داماد‌ها و عروس‌های خانواده و شاید هم نوه‌ها. همین

 

ب) فهرست آخرین میهمانی دوستانه‌ای که گرفتیم. همه دوستان مشترک و همه کلاسی‌هایی که می‌شناسیم. یک جمع دوستانه و جوان.

 

ج) فهرست میهمانی‌های آخر هفته‌ای مادر. همه فامیل و آشناها به اضافه آنهایی که فقط سال‌به‌سال ایام عید همدیگر را می‌دیدیم. البته دوستان نزدیک خودمان هم دعوت هستند.

 

د) فهرست یک میهمانی شاهانه. انگار که عروسی دختر شاه پریان است، فامیل و دوست و آشنا تا همکارهای پدر و مادر همه هستند. هر کسی که زمانی با آنها سلام و علیک داشتیم دعوت است!

 

 

 دوست دارید در شب عروسی چه لباسی بپوشید؟

الف) یک چیزی که اصلا شبیه لباس‌های معمولی نباشد. یک لباس غیرمتعارف و خارج از تصور همه. می‌خواهم فقط یک لباس شب بلند بپوشم که رنگش زیاد مهم نیست. اگر سفید باشد که حتما یک کلاه سفید بزرگ هم روی سرم می‌گذارم!

 

ب) یک پیراهن سفید یا عاجی معمولی که یقه‌اش قلبی شکل است با دامن بلند راسته. یک چیزی که هم ساده باشد و هم زیبا. البته دوست دارم روی لباسم یک کمربند نقره‌ای داشته باشم یا کیف نقره‌ای به دست بگیرم. حالا یک هارمونی شیک احساس می‌شود!

 

ج) یک لباس عروس سبک که بتوانم با آن راحت باشم و همه حواسم به این نباشد که سنگینی دامنم را چه کار کنم. یک پیراهن عروسی شیک و البته نه چندان پوشیده که آدم را به یاد الهه‌های یونانی بیندازد. نه فقط یک عروس!

 

د) یک لباس عروس کامل با همه تزییناتی که می‌تواند داشته باشد. درست مانند یک شاهزاده خانم. یک دامن پفی بزرگ با پارچه ساتن اصل و توری که روی زمین کشیده شود و کلی طلا و جواهرات!

 

 

 برای انتخاب سالن عروس چه فکری دارید؟ هیچ فکر کرده‌اید که می‌خواهید در چه جور جایی عروسی‌ بگیرید؟

الف) دنبال جایی برای عروسی‌مان نیستیم. فقط یک جایی که خطبه عقد را بخوانند و یک سفره کوچک عقد هم داشته باشد، شاید خانه یکی از خانواده‌های خودمان. البته همان دفترخانه برایمان کفایت می‌کند.

 

ب) جایی که خودمانی باشد. زیاد مهم نیست که کجا باشد. همین که بتوانیم چند ساعت را کنار دوستانمان شاد باشیم و شب عروسی‌مان را جشن بگیریم کافی است. حالا پارکینگ خانه پدر من باشد یا یکی از طبقه‌های خانه پدری همسرم.

 

ج) یک جای خوش رنگ و لعاب. جایی که فضای قشنگی داشته باشد مثل یک باغ بزرگ در اطراف تهران. هر جایی که بشود خودمان هر طوری که دوست داریم به آن سر و شکل بدهیم و البته جای کافی هم برای همه فامیل داشته باشد. طراحی‌اش مهم نیست فقط باید بزرگ باشد.

 

د) یک سالن عروسی تمام عیار با همه جزئیات، نورپردازی و گل‌آرایی خوب، سقف بلند و لوسترهای آویزان. نباید هیچ‌ کم و کسری داشته باشد. باید طوری باشد که میهمان‌ها فکر کنند آن شب وارد یک قصر پر نور و رویایی شده‌اند.

 

 

درباره گل‌های سالن عروسی و دسته‌گلی که می‌خواهید کمی فکر کنید. برای آنها چه تصمیمی دارید؟

الف) کار خاصی نمی‌کنیم. شاید فقط یک دسته‌گل کوچک دستم بگیرم و از همان گل هم روی کت داماد بزنم درست مانند چیزی که تا امروز رسم بوده است. این جوری عروسی‌مان شاید کمی رسمی‌تر هم بشود!

 

ب) از گل‌های ریز استفاده می‌کنم، رزهای مینیاتوری یا غنچه‌های رز. گوشه و کنار محل عروسی هم دسته‌های غنچه را می‌گذارم. فکر می‌کنم غنچه برای عروسی بهترین انتخاب باشد. البته زیاده‌روی نمی‌کنم!

 

ج) انتخاب دسته‌گل زیاد مهم نیست فقط می‌خواهم از هر گلی که برای دسته‌گل انتخاب کردم مقدار زیادی گلبرگ‌های پرپر شده داشته باشم که به محض ورود روی سرم بریزند. می‌خواهم تمام مدت وقتی در سالن راه می‌روم زیر پایم گل باشد!

 

د) شک ندارم که برای انتخاب دسته‌گل و گل‌آرایی سالن عروسی همه تهران را زیر و رو می‌کنم. شاید به باغچه‌ها و بازارهای گل دور و بر شهر هم سری بزنم. باید تازه‌ترین گل‌ها با عجیب‌ترین طراحی در سالن عروسی باشد. یک گل‌آرایی عجیب و باورنکردنی!

 

 

 همین الان که دارید نقشه‌های شب عروسی‌تان را مرور می‌کنید چه چیزی بیشتر از همه نگرانتان می‌کند؟

الف) خبر ندادن به بعضی از دوستان و آشنایان. می‌ترسم آنهایی که دعوت‌شان نکرده‌ایم از دست ما ناراحت شوند و تا مدت‌ها این دلخوری ادامه پیدا کند.

 

ب) هماهنگ شدن همه کارها در روز جشن. اگر نخواهیم کارها را به یک کترینگ خوب بسپاریم آن وقت جفت‌وجور کردن خیلی چیزها شاید برایمان سخت باشد. اینکه همه چیز سر جایش اجرا شود خیلی مهم است.

 

ج) نگران هستم که همه میهمان‌ها نتوانند به عروسی ما بیایند. به‌خصوص اینکه عروسی‌مان را می‌خواهیم در شهر دیگری برگزار کنیم. می‌ترسم فامیلم نتوانند برای عروسی راهی سفر شوند و آن وقت من جلوی خانواده همسرم خجالت‌زده شوم.

 

د) میهمانی که بزرگ باشد همه چیز نگران‌کننده می‌شود. تعداد زیادی میهمان باکلی جزئیات.آیا مدیر سالن از پس همه‌چیز برمی‌آید؟

 

 

هر عروس و دامادی دوست دارد که بعد از مراسم نظر میهمان‌ها را درباره جشن عروسی خود بداند. اگر قرار باشد از زبان میهمان‌ها سه کلمه درباره عروسی‌تان بشنوید آن سه کلمه کدامند؟

الف) خصوصی، بدون ایراد و بدون ریخت و پاش

 

ب) گرم، بامزه و منحصر به فرد

 

ج) شاعرانه، بی‌عیب و خیره‌کننده

 

د) عجیب، رؤیایی و فراموش نشدنی

 

 

 

پاسخ

اگر بیشتر پاسخ‌هایتان الف است:

آدم‌های مشهوری که عروسی‌شان مثل شما بوده‌است: مگان فاکس و بریان آستین گرین. آنها هم یک روز بی‌خبر از همه دوستان و آشناها بار و بندیل‌شان را بستند و با پسر هشت ساله‌ی گرین رفتند کنار یک ساحل و برای خودشان مراسم عروسی گرفتند. بدون اینکه حتی یک نفر را هم خبر کنند. فقط یکی از دوستان گرین را بردند تا شاهد عقدشان باشد. پنه لوپه کروز و خاویر باردمز و ... این روزها بیشتر هنرمندان هالیوود به این جور عروسی‌ها رو آورده‌اند. بدون هزینه و ساده!

 

چه امتیازی دارد: رمانتیک بهترین صفتی است که می‌شود برای تعریف این جور مراسم استفاده کرد. فرار کردن از دست عالم و آدم و یک میهمانی خصوصی دو نفره می‌تواند برای خودش دنیایی هیجان داشته باشد. البته حضور پدر و مادرها و خانواده نزدیک چیزی از این هیجان کم نمی‌کند. شما از آن آدم‌هایی هستید که در زندگی همیشه دو نفری کاری برای انجام دادن و لذت بردن از لحظه‌ها دارید.

مناسب چه کسانی است: اگر زوج رویاپردازی هستید و دوست دارید که زندگی‌تان را یک جور خاص شروع کنید بهترین شیوه را انتخاب کرده‌اید. یک زوج همیشه فراری که دوست ندارند قشنگ‌ترین لحظه‌های زندگی‌شان را با کسی شریک شوند. اگر نظرتان به این عروسی خصوصی است به هیچ‌چیزی فکر نکنید. مهم این است که هر دو  این طور می‌خواهید.

خوبی‌اش چیست؟ معلوم است دیگر! اینکه هیچ پولی از جیب‌تان نمی‌دهید و می‌توانید با هزینه‌ای که برای راه انداختن یک مراسم بزرگ باید پرداخت می‌کردید برای اول زندگی‌تان حسابی نقشه بکشید. اصلا همه‌اش را می‌توانید صرف یک ماه‌عسل گران‌قیمت در خارج از کشور کنید!

چه مشخصه‌ای دارد؟ برای گرفتن یک عروسی کاملا خصوصی و خانوادگی اصلا لازم نیست کار خاصی انجام دهید. همین که یک دسته‌گل کوچک دست بگیرید و با یک موسیقی شاد فضا را کمی عوض کنید کافی است. حتی در محضرخانه هم دوستی پیدا می‌شود که با موبایلش یک موسیقی خوب پخش کند و برای چند دقیقه‌ای به جشن ساده شما حال و هوای عروسی بدهد. مطمئن باشید تا عمر دارید آن موسیقی را از یاد نمی‌برید!

 

حواستان باشد که: چون عروسی نگرفته‌اید حداقل برای ماه عسل‌تان درست و حسابی برنامه بریزید. یک مسافرت ساده تا شمال ایران هم برنامه می‌خواهد. این یکی دیگر شوخی‌بردار نیست و نمی‌شود همین‌طور بدون برنامه‌ریزی به جاده زد. اگر عروسی‌تان در روز به‌خصوصی باشد که قضیه بدتر هم می‌شود. باید هم حساب ترافیک راه یا نبودن بلیت هواپیما را بکنید و هم برای ماندن در شهری که انتخاب کرده‌اید برنامه دقیق داشته باشید. مطمئن باشید اگر برای این یکی کم وقت بگذارید بعدها خیلی پشیمان می‌شوید!

 

 

اگر بیشتر پاسخ‌هایتان ب است:

افراد مشهوری که عروسی‌شان مثل شما بود: رابی ویلیامز و آیدا فیلد. میهمان‌های زیادی نداشتند، فقط 60 نفر بودند که همه را در حیاط پشتی خانه‌شان به خوردن نوشیدنی دعوت کرده بودند. البته همه میهمان‌ها از هنرمندان هالیوود و دوستان نزدیک‌شان بودند نه فامیل و خانواده. این زوج خوشحال لب ساحل؛ یک ویلا اجاره کردند و بعد یک روز همه دوستان‌شان را به عروسی خودشان آوردند.

 

چه امتیازی دارد: یک جشن راحت و خودمانی. نه خیلی ساده است و بی‌زرق و برق و نه خیلی پر ریخت و پاش و شلوغ. انگار که در یک آخر هفته قرار باشد همه دوستان‌تان را دور هم ببینید. چه‌قدر به شما خوش می‌گذرد؟ مطمئن باشید روز عروسی‌تان هم همان قدر خوش هستید. همه چیز شبیه یک میهمانی دوستانه است فقط همه لباس‌های رسمی‌تری پوشیده‌اند!

مناسب چه کسانی است: این نوع خاص عروسی نشان‌دهنده سبک زندگی عروس و داماد است. پس اگر آدم‌های رفیق بازی هستید و هر روز با کلی از آنها سر و کار دارید بهتر است سراغ جشنی بروید که تعداد زیادی از دوستان‌تان در آن شرکت دارند. رابی ویلیامز و آیدا فیلد هم دوستان زیادی داشتند و هم کلی توله سگ بامزه که باید در جشن‌شان می‌آوردند. بهترین راه برای آنها همین بود که مراسم را ساده و در خانه بگیرند تا سگ‌ها هم از پیوند آنها لذت ببرند. این دلیل خاص زوج آمریکایی برای داشتن این عروسی بود. حالا شما هم باید برای خودتان دلیل خاصی داشته باشید. این وسط چه دلیلی بهتر از دوست‌های خوب‌تان که همیشه با شما هستند!

خوبی‌اش چیست؟ به جای تحمل افرادی که همه هم‌سن و سال پدر و مادرتان هستند و دیگر توانی برای بزن و بکوب و شادی ندارند در عروسی‌تان کلی آدم جوان دارید که می‌شود روی هر کدام‌شان برای داشتن یک شب رؤیایی حساب کرد. عروسی دوستانه عروس و داماد را تا آخر شب سرپا نگه می‌دارد و معمولا از آن جشن‌هایی می‌شود که تا بعد از نیمه شب هم ادامه پیدا می‌کند. ضمن اینکه برگزاری مجلس عروسی در خانه پدری می‌تواند از هزینه‌ها کم کند.

 

چه مشخصه‌ای دارد؟ زیاد هزینه‌ای برای حاشیه‌های عروسی نمی‌دهید. بیشترین کاری که می‌خواهید بکنید اجاره چند دست میز و صندلی است. شاید اصلا احتیاجی نشود.  در نهایت می‌خواهید رومیزی‌ها را سر و شکل مناسب‌تری بدهید. البته می‌توانید کاری کنید که از حالت میهمانی‌های دوستانه در بیاید؛ روی دستمال‌های کاغذی میزها اسم میهمان‌ها را بنویسید و جایشان را تعیین کنید. این طوری دوستان‌تان هم احساس می‌کنند که به جمع رسمی‌تری وارد شده‌اند.

 

حواستان باشد که: جمع شدن دوستان دلیل بر این نمی‌شود که مسن‌ترهای جمع را فراموش کنید. اگر نمی‌توانید خودتان تمام امور تدارکات را انجام بدهید بد نیست از یک کترینگ ساده که هزینه زیادی نداشته باشد کمک بخواهید. بهتر است یکی دو نفر خدمه در آن روز به کمک اعضای خانواده بیایند. البته نکته اینجاست که هر قدر هم خدمه کارها را انجام دهند چون عروسی در خانه است شما میزبان اصلی تلقی می‌شوید و شاید برای مسن‌ترها توقع پذیرایی بیشتر باشد. در هر حال یک نکته دیگر هم یادتان باشد که بعد از عروسی نباید توقع داشته باشید میز و صندلی‌ها به همان حالت روز اول شان باقی مانده باشند. خوشحالی جوان‌ترها بعضی اوقات سر اسباب خانه خالی می‌شود!

 

 

اگر بیشتر پاسخ‌هایتان ج است:

شخصیت‌های مشهوری که عروسی‌شان مثل شما بود: جما آرترتون و استفانو کاتلی، کامیلا دالروپ و کوین ساکره از زوج‌های معروفی بودند که عروسی‌شان را در شهری دور از خانة خودشان گرفتند. جایی در مرکز اسپانیا که برای عروس خانم‌ها کمی دور و غریب بود. با این حال همه فامیل‌های عروس با بلیت دوسره‌ای که داماد‌ها به آنها داده بودند به عروسی آمدند، در هتل اسکان یافتند و بعد از مراسم به خانه‌شان برگشتند.

 

چه امتیازی دارد: خیلی بستگی دارد که بخواهید چه قدر دوست و فامیل دعوت کنید. اگر قرار است مراسم عروسی را در شهری دیگر بگیرید که نزدیک است نباید زیاد نگران باشید. فامیل برای آب و هوا عوض کردن هم که شده سری می‌زنند اما اگر دور است باید برای اقامت‌شان حتما فکری کرده باشید. عروسی‌های فامیلی اگرچه کوچک‌تر از عروسی‌های پر ریخت و پاش هستند اما دلیل نمی‌شود که جلوه‌ای نداشته باشند. این نوع مراسم ها معمولا خودمانی هستند اما رسمی و به‌جا برگزار می‌شوند!

 

مناسب چه کسانی است: به تازگی‌ رسم شده که عروس و داماد مراسم را در شهری ساحلی می‌گیرند و همه دوست و آشنا را به آنجا می‌کشانند. این همه یک مراسم رؤیایی است. یاگر هم به خانه پدری عروس یا داماد در شهرستان می‌روید که هم فال است و هم تماشا. باید اهل سفر باشید تا به این جور عروسی‌ها تن بدهید. برای کسانی که عاشق خانواده و اقوام‌شان هستند بهترین گزینه این سبک عروسی‌هاست. میهمانی‌هایی که همه اقوام باشند تا کسی بعدها گله‌مند نشود. دوست‌ها را می‌شود بعدا به یک جشن خصوصی‌تر در خانه دعوت کرد.

 

خوبی‌اش چیست؟ گفتیم که هم فال است و هم تماشا. شاید عروسی در شهری دیگر برای شما زیاد ذوقی نداشته باشد اما خوبی‌اش این است که تا دلتان بخواهد به فامیل و اقوام خوش می‌گذرد. انگار که همه با هم به مسافرت آمده باشید! عروسی‌هایی که در آن فامیل زیاد باشند یا مراسم در شهرستان دیگری باشد معمولا با یک روز تمام نمی‌شود. فامیل از دو سه روز قبل شروع می‌کنند به پایکوبی و بساط همه جور رسم و رسومی هم برپاست.

 

چه مشخصه‌ای دارد؟ اگر مراسم را در سالن می‌گیرید که باید به طراح مراسم اختیار بدهید. اما اگر باغی را اجاره کرده‌اید و قرار است کارهای هماهنگی با خودتان باشد بد نیست کارهایی برای جذابیت بیشتر عروسی‌تان انجام بدهید. مثلا کیف‌های کاغذی کادویی بگیرید و در آنها مجسمه‌ای کوچک عروس و داماد یا عکس یادگاری خودتان را بگذارید و به‌عنوان کیف خوشامدگویی به میهمان‌ها تقدیم کنید.

 

حواستان باشد که: باید کاری کنید فامیل از ارج و قربی که برایشان قائل شده‌اید حسابی لذت ببرند. در واقع باید یک جوری هوای فامیل را داشته باشید تا بعد مراسم‌تان را با دیگران مقایسه کنند و شروع نکنند به بهانه و ایراد گرفتن! هر قدر برنامه‌هایتان منظم‌تر باشد نشان می‌دهد که چه قدر برای میهمان‌ها ارزش گذاشته‌اید. البته برنامه‌ریزی را طوری انجام بدهید که نه تبدیل به وسواس شود و نه یک جور نمایش به نظر برسد. گاهی ریخت و پاش زیادی، اقوام را به این فکر می‌اندازد که می‌خواهید برایشان نمایش اجرا می‌کنید!

 

 

 

اگر بیشتر پاسخ‌هایتان د است:

آدم مشهورهایی که عروسی‌شان مثل شما بوده است: کوکو روچا (مدل معروف) و جیمز کونران که تقریبا یک عروسی شاهانه داشتند. فقط آتش‌بازی عروسی آنها ده‌ها هزار دلار هزینه داشت. کری آندروود و مایک فیشر هم عروسی پر ریخت و پاشی گرفته بودند. در یک هتل 5 ستاره با همه جور امکاناتی که فکرش را بکنید. اگر کسی خبر نداشت فکر می‌کرد عروسی نوه ملکه را در هتل نیویورک گرفته‌اند؛ از بس که آقای ورزشکار بریز و بپاش کرده بود!

 

چه امتیازی دارد: یک لباس عروس کامل با انواع و اقسام جواهرات و مدل مو و آرایشی که چیزی کمتر از دختر شاه‌پریان ندارد. از طرف دیگر کت و شلواری که قیافه داماد را شبیه شاهزاده‌های توی قصه‌ها می‌کند. یک عروسی کامل که باب میل خیلی‌هاست. گذشته از همه هزینه‌هایش دیگر جایی برای ایراد گرفتن‌ها باقی نمی‌گذارد!

 

مناسب چه کسانی است: باز هم مسئله سبک زندگی‌ها به میان می‌آید. معمولا عروس و دامادهایی که خیلی اهل رفت‌وآمد هستند و به تک‌تک آدم‌هایی که توی زندگی‌شان آمده‌اند احترام می‌گذارند دوست دارند که در شب عروسی همه دور هم جمع باشند. هرچه باشد فقط یک شب عروسی است و دیگر هم قرار نیست در عمرشان تکرار شود پس چه بهتر که هرچه دارند و ندارند را رو کنند و شب رؤیایی زندگی‌شان را به بهترین شکل ممکن جشن بگیرند. اگر آدم شلوغی هستید و اهل رفت‌وآمد باید بگوییم که انتخاب‌تان درست بوده. یک عروسی مجلل و شلوغ می‌تواند برای همیشه آرام‌تان کند.

 

خوبی‌اش چیست؟ هرچه در خواب و خیال برای شب عروسی‌تان داشتید می‌توانید اجرا کنید. یک طراح لباس خوب و یک کترینگ مناسب همه نقش‌های شما را اجرا کرده به واقعیت تبدیل می‌کنند. البته اگر در نیمه راه نقشه کشیدن‌ها جیب آقای داماد خالی نماند!

 

چه مشخصه‌ای دارد؟ وقتی دارید این همه برای عروسی‌تان خرج می‌کنید و از جان و دل و البته از جیب آقای داماد مایه می‌گذارید پس سعی کنید که چیزی کم و کسر نباشد تا سورتان کامل شود. در یک چنین عروسی باشکوهی باید به فکر همه چیز باشید. از نوشیدنی‌هایی که قرار است در کافه کنار حیاط سالن عروسی‌تان دست و پا کنید تا تک تک آهنگ‌هایی که می‌خواهید گروه نوازنده برایتان اجرا کند. با این جزئیات و دقت! می‌توانید برای زمان شام هم گروه نمایش بیاورید و همین طور که میهمان‌ها مشغول خوردن غذا هستند از نمایش پانتومیم یا کمیک گروه نمایش لذت ببرند. کلا باید برای هر تکه ماجرا نقشه داشته باشید. پس ساده نگیرید و با طراح مراسم حتما برای سرگرمی‌های شب عروسی صحبت کنید. یک چنین عروسی مجللی مسلما به حواشی زیادی احتیاج دارد.

 

حواستان باشد که: ریخت و پاش زیاد این احساس را در میان دوست و آشنا به‌وجود نیاورد که دارید به آنها فخرفروشی می‌کنید. اینکه همه کارها را خودتان انجام بدهید کمی برای فامیل نزدیک سنگین است. به‌خصوص اگر در شب عروسی برخودتان طوری باشد که نشان بدهد کنترل همه چیز در دست‌تان است. بگذارید یک کارهایی را هم دیگران بکنند. از روی عمد دیگران را هم وارد جریان عروسی و تهیه تدارکات آن کنید تا ظاهرتان خودخواه و خودنما جلوه نکند!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پکیج های تخفیف دار عروسی
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:13 | بازدید : 14 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

 

برای این‌که بتوانیم مراسم عروسی خوب و با کیفیتی برگزار کنیم، باید نکات بسیاری را مورد توجه قرار دهیم. از انتخاب باغ عروسی گرفته تا آتش بازی و گل‌آرایی همگی از کارهایی هستند که در فرآیند برگزاری یک مراسم عروسی کامل و خوب باید به آن‌ها توجه کرد. به دلیل این‌که مراسم عروسی بیشتر اوقات تنها یک بار در زندگی هر فردی اتفاق می‌افتد، بیشتر مردم تجربه‌ای در خوب و شایسته برگزار کردن آن ندارند. این موضوع باعث می‌شود تا به سراغ مؤسسات خدمات مجالس و تشریفات عروسی بروند تا علاوه بر این‌که از زحمات خود در فرآیند برگزاری مراسم کم می‌کنند، این مجلس را به شایستگی برگزار کنند.

 

تأثیر خدمات مجالس بر کیفیت برگزاری مراسم عروسی

به طور کلی خدمات مجالس می‌توانند تأثیر بسیار زیادی بر افزایش کیفیت برگزاری مراسم عروسی داشته باشند. این مجموعه‌ها با استفاده از تجربیات خود در زمینه برگزاری مراسم مختلف می‌توانند راه‌های بهتری برای برگزاری مراسم عروسی برای زوجین پیدا کنند. یک دلیل دیگر برای استفاده از خدمات تشریفات عروسی کاهش استرس عروس و دامادها در مهم‌ترین روز زندگی آن‌ها است. زوج‌های جوان به جای این‌که ماه‌ها وقت صرف برنامه ریزی مجلس عروسی خود کنند، آن را به یک تشریفات عروسی می‌سپارند و علاوه بر این‌که خیالشان از نحوه برگزاری و اضطراب ناشی از آن راحت می‌شود، کیفیتی بی نظیر و شایسته را در پذیرایی از میهمانان خود مشاهده می‌کنند.

 

امکانات متنوعی که مجموعه‌های تشریفاتی برای برگزاری مراسم مختلف دارند، دست آن‌ها را در طراحی و اجرای خدمات جانبی برگزاری یک میهمانی و خصوصاً یک میهمانی عروسی بسیار باز می‌گذارد.

 

تشریفات عروسی با ارائه خدماتی از قبیل گل‌آرایی، آتش ‌بازی، شام، موسیقی و بسیاری دیگر از جزئیات برگزاری مراسم عروسی، به نحوی شایسته از عهده انجام این کارها بر می‌آیند و شبی به یاد ماندنی را برای عروس و داماد و اقوام آن‌ها می‌سازند.

 

برای دیدن لیست پکیج های تخفیف دار عروسی حتما کلیک کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دلتان می خواهد جشن عروسیتان چگونه باشد؟
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:7 | بازدید : 53 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

یک تست سریع و آسان برای اینکه بدانید چه جور مراسمی بیشتر به درد شما می‌خورد؟

بهترین طراحی مراسم نامزدی و عروسی

 

واقعاً دوست دارید مراسم عروسی‌تان را چه طور برگزار کنید؟ می‌خواهید بی‌خیال جشن شوید یا اینکه دوست دارید کمتر از عروسی نوه ملکه الیزابت نباشد و کاری کنید که دوست و آشنا به شما غبطه بخورند؟ اصلا می‌دانید که با شرایطی که دارید چه نوع جشنی به دردتان می‌خورد؟ قرار است بعد از انجام این تست به جواب همه سؤال‌ها برسید. پس اول یک قلم بیاورید و بعد بروید سراغ دلتان بروید.

 

 

 قرار است چند نفر را به عروسی‌تان دعوت کنید؟ یک نگاهی به فهرست میهمان‌هایتان بیندازید. بعد پیش خودتان قضاوت کنید که شما را یاد چه می‌اندازد.

الف) شناسنامه. فقط اسم پدر و مادرهایمان در آن است. فقط خودمان و پدر و مادرهایمان. بعد هم خواهرها، برادرها، داماد‌ها و عروس‌های خانواده و شاید هم نوه‌ها. همین

 

ب) فهرست آخرین میهمانی دوستانه‌ای که گرفتیم. همه دوستان مشترک و همه کلاسی‌هایی که می‌شناسیم. یک جمع دوستانه و جوان.

 

ج) فهرست میهمانی‌های آخر هفته‌ای مادر. همه فامیل و آشناها به اضافه آنهایی که فقط سال‌به‌سال ایام عید همدیگر را می‌دیدیم. البته دوستان نزدیک خودمان هم دعوت هستند.

 

د) فهرست یک میهمانی شاهانه. انگار که عروسی دختر شاه پریان است، فامیل و دوست و آشنا تا همکارهای پدر و مادر همه هستند. هر کسی که زمانی با آنها سلام و علیک داشتیم دعوت است!

 

 

 دوست دارید در شب عروسی چه لباسی بپوشید؟

الف) یک چیزی که اصلا شبیه لباس‌های معمولی نباشد. یک لباس غیرمتعارف و خارج از تصور همه. می‌خواهم فقط یک لباس شب بلند بپوشم که رنگش زیاد مهم نیست. اگر سفید باشد که حتما یک کلاه سفید بزرگ هم روی سرم می‌گذارم!

 

ب) یک پیراهن سفید یا عاجی معمولی که یقه‌اش قلبی شکل است با دامن بلند راسته. یک چیزی که هم ساده باشد و هم زیبا. البته دوست دارم روی لباسم یک کمربند نقره‌ای داشته باشم یا کیف نقره‌ای به دست بگیرم. حالا یک هارمونی شیک احساس می‌شود!

 

ج) یک لباس عروس سبک که بتوانم با آن راحت باشم و همه حواسم به این نباشد که سنگینی دامنم را چه کار کنم. یک پیراهن عروسی شیک و البته نه چندان پوشیده که آدم را به یاد الهه‌های یونانی بیندازد. نه فقط یک عروس!

 

د) یک لباس عروس کامل با همه تزییناتی که می‌تواند داشته باشد. درست مانند یک شاهزاده خانم. یک دامن پفی بزرگ با پارچه ساتن اصل و توری که روی زمین کشیده شود و کلی طلا و جواهرات!

 

 

 برای انتخاب سالن عروس چه فکری دارید؟ هیچ فکر کرده‌اید که می‌خواهید در چه جور جایی عروسی‌ بگیرید؟

الف) دنبال جایی برای عروسی‌مان نیستیم. فقط یک جایی که خطبه عقد را بخوانند و یک سفره کوچک عقد هم داشته باشد، شاید خانه یکی از خانواده‌های خودمان. البته همان دفترخانه برایمان کفایت می‌کند.

 

ب) جایی که خودمانی باشد. زیاد مهم نیست که کجا باشد. همین که بتوانیم چند ساعت را کنار دوستانمان شاد باشیم و شب عروسی‌مان را جشن بگیریم کافی است. حالا پارکینگ خانه پدر من باشد یا یکی از طبقه‌های خانه پدری همسرم.

 

ج) یک جای خوش رنگ و لعاب. جایی که فضای قشنگی داشته باشد مثل یک باغ بزرگ در اطراف تهران. هر جایی که بشود خودمان هر طوری که دوست داریم به آن سر و شکل بدهیم و البته جای کافی هم برای همه فامیل داشته باشد. طراحی‌اش مهم نیست فقط باید بزرگ باشد.

 

د) یک سالن عروسی تمام عیار با همه جزئیات، نورپردازی و گل‌آرایی خوب، سقف بلند و لوسترهای آویزان. نباید هیچ‌ کم و کسری داشته باشد. باید طوری باشد که میهمان‌ها فکر کنند آن شب وارد یک قصر پر نور و رویایی شده‌اند.

 

 

درباره گل‌های سالن عروسی و دسته‌گلی که می‌خواهید کمی فکر کنید. برای آنها چه تصمیمی دارید؟

الف) کار خاصی نمی‌کنیم. شاید فقط یک دسته‌گل کوچک دستم بگیرم و از همان گل هم روی کت داماد بزنم درست مانند چیزی که تا امروز رسم بوده است. این جوری عروسی‌مان شاید کمی رسمی‌تر هم بشود!

 

ب) از گل‌های ریز استفاده می‌کنم، رزهای مینیاتوری یا غنچه‌های رز. گوشه و کنار محل عروسی هم دسته‌های غنچه را می‌گذارم. فکر می‌کنم غنچه برای عروسی بهترین انتخاب باشد. البته زیاده‌روی نمی‌کنم!

 

ج) انتخاب دسته‌گل زیاد مهم نیست فقط می‌خواهم از هر گلی که برای دسته‌گل انتخاب کردم مقدار زیادی گلبرگ‌های پرپر شده داشته باشم که به محض ورود روی سرم بریزند. می‌خواهم تمام مدت وقتی در سالن راه می‌روم زیر پایم گل باشد!

 

د) شک ندارم که برای انتخاب دسته‌گل و گل‌آرایی سالن عروسی همه تهران را زیر و رو می‌کنم. شاید به باغچه‌ها و بازارهای گل دور و بر شهر هم سری بزنم. باید تازه‌ترین گل‌ها با عجیب‌ترین طراحی در سالن عروسی باشد. یک گل‌آرایی عجیب و باورنکردنی!

 

 

 همین الان که دارید نقشه‌های شب عروسی‌تان را مرور می‌کنید چه چیزی بیشتر از همه نگرانتان می‌کند؟

الف) خبر ندادن به بعضی از دوستان و آشنایان. می‌ترسم آنهایی که دعوت‌شان نکرده‌ایم از دست ما ناراحت شوند و تا مدت‌ها این دلخوری ادامه پیدا کند.

 

ب) هماهنگ شدن همه کارها در روز جشن. اگر نخواهیم کارها را به یک کترینگ خوب بسپاریم آن وقت جفت‌وجور کردن خیلی چیزها شاید برایمان سخت باشد. اینکه همه چیز سر جایش اجرا شود خیلی مهم است.

 

ج) نگران هستم که همه میهمان‌ها نتوانند به عروسی ما بیایند. به‌خصوص اینکه عروسی‌مان را می‌خواهیم در شهر دیگری برگزار کنیم. می‌ترسم فامیلم نتوانند برای عروسی راهی سفر شوند و آن وقت من جلوی خانواده همسرم خجالت‌زده شوم.

 

د) میهمانی که بزرگ باشد همه چیز نگران‌کننده می‌شود. تعداد زیادی میهمان باکلی جزئیات.آیا مدیر سالن از پس همه‌چیز برمی‌آید؟

 

 

هر عروس و دامادی دوست دارد که بعد از مراسم نظر میهمان‌ها را درباره جشن عروسی خود بداند. اگر قرار باشد از زبان میهمان‌ها سه کلمه درباره عروسی‌تان بشنوید آن سه کلمه کدامند؟

الف) خصوصی، بدون ایراد و بدون ریخت و پاش

 

ب) گرم، بامزه و منحصر به فرد

 

ج) شاعرانه، بی‌عیب و خیره‌کننده

 

د) عجیب، رؤیایی و فراموش نشدنی

 

 

 

پاسخ

اگر بیشتر پاسخ‌هایتان الف است:

آدم‌های مشهوری که عروسی‌شان مثل شما بوده‌است: مگان فاکس و بریان آستین گرین. آنها هم یک روز بی‌خبر از همه دوستان و آشناها بار و بندیل‌شان را بستند و با پسر هشت ساله‌ی گرین رفتند کنار یک ساحل و برای خودشان مراسم عروسی گرفتند. بدون اینکه حتی یک نفر را هم خبر کنند. فقط یکی از دوستان گرین را بردند تا شاهد عقدشان باشد. پنه لوپه کروز و خاویر باردمز و ... این روزها بیشتر هنرمندان هالیوود به این جور عروسی‌ها رو آورده‌اند. بدون هزینه و ساده!

 

چه امتیازی دارد: رمانتیک بهترین صفتی است که می‌شود برای تعریف این جور مراسم استفاده کرد. فرار کردن از دست عالم و آدم و یک میهمانی خصوصی دو نفره می‌تواند برای خودش دنیایی هیجان داشته باشد. البته حضور پدر و مادرها و خانواده نزدیک چیزی از این هیجان کم نمی‌کند. شما از آن آدم‌هایی هستید که در زندگی همیشه دو نفری کاری برای انجام دادن و لذت بردن از لحظه‌ها دارید.

مناسب چه کسانی است: اگر زوج رویاپردازی هستید و دوست دارید که زندگی‌تان را یک جور خاص شروع کنید بهترین شیوه را انتخاب کرده‌اید. یک زوج همیشه فراری که دوست ندارند قشنگ‌ترین لحظه‌های زندگی‌شان را با کسی شریک شوند. اگر نظرتان به این عروسی خصوصی است به هیچ‌چیزی فکر نکنید. مهم این است که هر دو  این طور می‌خواهید.

خوبی‌اش چیست؟ معلوم است دیگر! اینکه هیچ پولی از جیب‌تان نمی‌دهید و می‌توانید با هزینه‌ای که برای راه انداختن یک مراسم بزرگ باید پرداخت می‌کردید برای اول زندگی‌تان حسابی نقشه بکشید. اصلا همه‌اش را می‌توانید صرف یک ماه‌عسل گران‌قیمت در خارج از کشور کنید!

چه مشخصه‌ای دارد؟ برای گرفتن یک عروسی کاملا خصوصی و خانوادگی اصلا لازم نیست کار خاصی انجام دهید. همین که یک دسته‌گل کوچک دست بگیرید و با یک موسیقی شاد فضا را کمی عوض کنید کافی است. حتی در محضرخانه هم دوستی پیدا می‌شود که با موبایلش یک موسیقی خوب پخش کند و برای چند دقیقه‌ای به جشن ساده شما حال و هوای عروسی بدهد. مطمئن باشید تا عمر دارید آن موسیقی را از یاد نمی‌برید!

 

حواستان باشد که: چون عروسی نگرفته‌اید حداقل برای ماه عسل‌تان درست و حسابی برنامه بریزید. یک مسافرت ساده تا شمال ایران هم برنامه می‌خواهد. این یکی دیگر شوخی‌بردار نیست و نمی‌شود همین‌طور بدون برنامه‌ریزی به جاده زد. اگر عروسی‌تان در روز به‌خصوصی باشد که قضیه بدتر هم می‌شود. باید هم حساب ترافیک راه یا نبودن بلیت هواپیما را بکنید و هم برای ماندن در شهری که انتخاب کرده‌اید برنامه دقیق داشته باشید. مطمئن باشید اگر برای این یکی کم وقت بگذارید بعدها خیلی پشیمان می‌شوید!

 

 

اگر بیشتر پاسخ‌هایتان ب است:

افراد مشهوری که عروسی‌شان مثل شما بود: رابی ویلیامز و آیدا فیلد. میهمان‌های زیادی نداشتند، فقط 60 نفر بودند که همه را در حیاط پشتی خانه‌شان به خوردن نوشیدنی دعوت کرده بودند. البته همه میهمان‌ها از هنرمندان هالیوود و دوستان نزدیک‌شان بودند نه فامیل و خانواده. این زوج خوشحال لب ساحل؛ یک ویلا اجاره کردند و بعد یک روز همه دوستان‌شان را به عروسی خودشان آوردند.

 

چه امتیازی دارد: یک جشن راحت و خودمانی. نه خیلی ساده است و بی‌زرق و برق و نه خیلی پر ریخت و پاش و شلوغ. انگار که در یک آخر هفته قرار باشد همه دوستان‌تان را دور هم ببینید. چه‌قدر به شما خوش می‌گذرد؟ مطمئن باشید روز عروسی‌تان هم همان قدر خوش هستید. همه چیز شبیه یک میهمانی دوستانه است فقط همه لباس‌های رسمی‌تری پوشیده‌اند!

مناسب چه کسانی است: این نوع خاص عروسی نشان‌دهنده سبک زندگی عروس و داماد است. پس اگر آدم‌های رفیق بازی هستید و هر روز با کلی از آنها سر و کار دارید بهتر است سراغ جشنی بروید که تعداد زیادی از دوستان‌تان در آن شرکت دارند. رابی ویلیامز و آیدا فیلد هم دوستان زیادی داشتند و هم کلی توله سگ بامزه که باید در جشن‌شان می‌آوردند. بهترین راه برای آنها همین بود که مراسم را ساده و در خانه بگیرند تا سگ‌ها هم از پیوند آنها لذت ببرند. این دلیل خاص زوج آمریکایی برای داشتن این عروسی بود. حالا شما هم باید برای خودتان دلیل خاصی داشته باشید. این وسط چه دلیلی بهتر از دوست‌های خوب‌تان که همیشه با شما هستند!

خوبی‌اش چیست؟ به جای تحمل افرادی که همه هم‌سن و سال پدر و مادرتان هستند و دیگر توانی برای بزن و بکوب و شادی ندارند در عروسی‌تان کلی آدم جوان دارید که می‌شود روی هر کدام‌شان برای داشتن یک شب رؤیایی حساب کرد. عروسی دوستانه عروس و داماد را تا آخر شب سرپا نگه می‌دارد و معمولا از آن جشن‌هایی می‌شود که تا بعد از نیمه شب هم ادامه پیدا می‌کند. ضمن اینکه برگزاری مجلس عروسی در خانه پدری می‌تواند از هزینه‌ها کم کند.

 

چه مشخصه‌ای دارد؟ زیاد هزینه‌ای برای حاشیه‌های عروسی نمی‌دهید. بیشترین کاری که می‌خواهید بکنید اجاره چند دست میز و صندلی است. شاید اصلا احتیاجی نشود.  در نهایت می‌خواهید رومیزی‌ها را سر و شکل مناسب‌تری بدهید. البته می‌توانید کاری کنید که از حالت میهمانی‌های دوستانه در بیاید؛ روی دستمال‌های کاغذی میزها اسم میهمان‌ها را بنویسید و جایشان را تعیین کنید. این طوری دوستان‌تان هم احساس می‌کنند که به جمع رسمی‌تری وارد شده‌اند.

 

حواستان باشد که: جمع شدن دوستان دلیل بر این نمی‌شود که مسن‌ترهای جمع را فراموش کنید. اگر نمی‌توانید خودتان تمام امور تدارکات را انجام بدهید بد نیست از یک کترینگ ساده که هزینه زیادی نداشته باشد کمک بخواهید. بهتر است یکی دو نفر خدمه در آن روز به کمک اعضای خانواده بیایند. البته نکته اینجاست که هر قدر هم خدمه کارها را انجام دهند چون عروسی در خانه است شما میزبان اصلی تلقی می‌شوید و شاید برای مسن‌ترها توقع پذیرایی بیشتر باشد. در هر حال یک نکته دیگر هم یادتان باشد که بعد از عروسی نباید توقع داشته باشید میز و صندلی‌ها به همان حالت روز اول شان باقی مانده باشند. خوشحالی جوان‌ترها بعضی اوقات سر اسباب خانه خالی می‌شود!

 

 

اگر بیشتر پاسخ‌هایتان ج است:

شخصیت‌های مشهوری که عروسی‌شان مثل شما بود: جما آرترتون و استفانو کاتلی، کامیلا دالروپ و کوین ساکره از زوج‌های معروفی بودند که عروسی‌شان را در شهری دور از خانة خودشان گرفتند. جایی در مرکز اسپانیا که برای عروس خانم‌ها کمی دور و غریب بود. با این حال همه فامیل‌های عروس با بلیت دوسره‌ای که داماد‌ها به آنها داده بودند به عروسی آمدند، در هتل اسکان یافتند و بعد از مراسم به خانه‌شان برگشتند.

 

چه امتیازی دارد: خیلی بستگی دارد که بخواهید چه قدر دوست و فامیل دعوت کنید. اگر قرار است مراسم عروسی را در شهری دیگر بگیرید که نزدیک است نباید زیاد نگران باشید. فامیل برای آب و هوا عوض کردن هم که شده سری می‌زنند اما اگر دور است باید برای اقامت‌شان حتما فکری کرده باشید. عروسی‌های فامیلی اگرچه کوچک‌تر از عروسی‌های پر ریخت و پاش هستند اما دلیل نمی‌شود که جلوه‌ای نداشته باشند. این نوع مراسم ها معمولا خودمانی هستند اما رسمی و به‌جا برگزار می‌شوند!

 

مناسب چه کسانی است: به تازگی‌ رسم شده که عروس و داماد مراسم را در شهری ساحلی می‌گیرند و همه دوست و آشنا را به آنجا می‌کشانند. این همه یک مراسم رؤیایی است. یاگر هم به خانه پدری عروس یا داماد در شهرستان می‌روید که هم فال است و هم تماشا. باید اهل سفر باشید تا به این جور عروسی‌ها تن بدهید. برای کسانی که عاشق خانواده و اقوام‌شان هستند بهترین گزینه این سبک عروسی‌هاست. میهمانی‌هایی که همه اقوام باشند تا کسی بعدها گله‌مند نشود. دوست‌ها را می‌شود بعدا به یک جشن خصوصی‌تر در خانه دعوت کرد.

 

خوبی‌اش چیست؟ گفتیم که هم فال است و هم تماشا. شاید عروسی در شهری دیگر برای شما زیاد ذوقی نداشته باشد اما خوبی‌اش این است که تا دلتان بخواهد به فامیل و اقوام خوش می‌گذرد. انگار که همه با هم به مسافرت آمده باشید! عروسی‌هایی که در آن فامیل زیاد باشند یا مراسم در شهرستان دیگری باشد معمولا با یک روز تمام نمی‌شود. فامیل از دو سه روز قبل شروع می‌کنند به پایکوبی و بساط همه جور رسم و رسومی هم برپاست.

 

چه مشخصه‌ای دارد؟ اگر مراسم را در سالن می‌گیرید که باید به طراح مراسم اختیار بدهید. اما اگر باغی را اجاره کرده‌اید و قرار است کارهای هماهنگی با خودتان باشد بد نیست کارهایی برای جذابیت بیشتر عروسی‌تان انجام بدهید. مثلا کیف‌های کاغذی کادویی بگیرید و در آنها مجسمه‌ای کوچک عروس و داماد یا عکس یادگاری خودتان را بگذارید و به‌عنوان کیف خوشامدگویی به میهمان‌ها تقدیم کنید.

 

حواستان باشد که: باید کاری کنید فامیل از ارج و قربی که برایشان قائل شده‌اید حسابی لذت ببرند. در واقع باید یک جوری هوای فامیل را داشته باشید تا بعد مراسم‌تان را با دیگران مقایسه کنند و شروع نکنند به بهانه و ایراد گرفتن! هر قدر برنامه‌هایتان منظم‌تر باشد نشان می‌دهد که چه قدر برای میهمان‌ها ارزش گذاشته‌اید. البته برنامه‌ریزی را طوری انجام بدهید که نه تبدیل به وسواس شود و نه یک جور نمایش به نظر برسد. گاهی ریخت و پاش زیادی، اقوام را به این فکر می‌اندازد که می‌خواهید برایشان نمایش اجرا می‌کنید!

 

 

 

اگر بیشتر پاسخ‌هایتان د است:

آدم مشهورهایی که عروسی‌شان مثل شما بوده است: کوکو روچا (مدل معروف) و جیمز کونران که تقریبا یک عروسی شاهانه داشتند. فقط آتش‌بازی عروسی آنها ده‌ها هزار دلار هزینه داشت. کری آندروود و مایک فیشر هم عروسی پر ریخت و پاشی گرفته بودند. در یک هتل 5 ستاره با همه جور امکاناتی که فکرش را بکنید. اگر کسی خبر نداشت فکر می‌کرد عروسی نوه ملکه را در هتل نیویورک گرفته‌اند؛ از بس که آقای ورزشکار بریز و بپاش کرده بود!

 

چه امتیازی دارد: یک لباس عروس کامل با انواع و اقسام جواهرات و مدل مو و آرایشی که چیزی کمتر از دختر شاه‌پریان ندارد. از طرف دیگر کت و شلواری که قیافه داماد را شبیه شاهزاده‌های توی قصه‌ها می‌کند. یک عروسی کامل که باب میل خیلی‌هاست. گذشته از همه هزینه‌هایش دیگر جایی برای ایراد گرفتن‌ها باقی نمی‌گذارد!

 

مناسب چه کسانی است: باز هم مسئله سبک زندگی‌ها به میان می‌آید. معمولا عروس و دامادهایی که خیلی اهل رفت‌وآمد هستند و به تک‌تک آدم‌هایی که توی زندگی‌شان آمده‌اند احترام می‌گذارند دوست دارند که در شب عروسی همه دور هم جمع باشند. هرچه باشد فقط یک شب عروسی است و دیگر هم قرار نیست در عمرشان تکرار شود پس چه بهتر که هرچه دارند و ندارند را رو کنند و شب رؤیایی زندگی‌شان را به بهترین شکل ممکن جشن بگیرند. اگر آدم شلوغی هستید و اهل رفت‌وآمد باید بگوییم که انتخاب‌تان درست بوده. یک عروسی مجلل و شلوغ می‌تواند برای همیشه آرام‌تان کند.

 

خوبی‌اش چیست؟ هرچه در خواب و خیال برای شب عروسی‌تان داشتید می‌توانید اجرا کنید. یک طراح لباس خوب و یک کترینگ مناسب همه نقش‌های شما را اجرا کرده به واقعیت تبدیل می‌کنند. البته اگر در نیمه راه نقشه کشیدن‌ها جیب آقای داماد خالی نماند!

 

چه مشخصه‌ای دارد؟ وقتی دارید این همه برای عروسی‌تان خرج می‌کنید و از جان و دل و البته از جیب آقای داماد مایه می‌گذارید پس سعی کنید که چیزی کم و کسر نباشد تا سورتان کامل شود. در یک چنین عروسی باشکوهی باید به فکر همه چیز باشید. از نوشیدنی‌هایی که قرار است در کافه کنار حیاط سالن عروسی‌تان دست و پا کنید تا تک تک آهنگ‌هایی که می‌خواهید گروه نوازنده برایتان اجرا کند. با این جزئیات و دقت! می‌توانید برای زمان شام هم گروه نمایش بیاورید و همین طور که میهمان‌ها مشغول خوردن غذا هستند از نمایش پانتومیم یا کمیک گروه نمایش لذت ببرند. کلا باید برای هر تکه ماجرا نقشه داشته باشید. پس ساده نگیرید و با طراح مراسم حتما برای سرگرمی‌های شب عروسی صحبت کنید. یک چنین عروسی مجللی مسلما به حواشی زیادی احتیاج دارد.

 

حواستان باشد که: ریخت و پاش زیاد این احساس را در میان دوست و آشنا به‌وجود نیاورد که دارید به آنها فخرفروشی می‌کنید. اینکه همه کارها را خودتان انجام بدهید کمی برای فامیل نزدیک سنگین است. به‌خصوص اگر در شب عروسی برخودتان طوری باشد که نشان بدهد کنترل همه چیز در دست‌تان است. بگذارید یک کارهایی را هم دیگران بکنند. از روی عمد دیگران را هم وارد جریان عروسی و تهیه تدارکات آن کنید تا ظاهرتان خودخواه و خودنما جلوه نکند!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پکیج های تخفیف دار عروسی
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:2 | بازدید : 36 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

 

برای این‌که بتوانیم مراسم عروسی خوب و با کیفیتی برگزار کنیم، باید نکات بسیاری را مورد توجه قرار دهیم. از انتخاب باغ عروسی گرفته تا آتش بازی و گل‌آرایی همگی از کارهایی هستند که در فرآیند برگزاری یک مراسم عروسی کامل و خوب باید به آن‌ها توجه کرد. به دلیل این‌که مراسم عروسی بیشتر اوقات تنها یک بار در زندگی هر فردی اتفاق می‌افتد، بیشتر مردم تجربه‌ای در خوب و شایسته برگزار کردن آن ندارند. این موضوع باعث می‌شود تا به سراغ مؤسسات خدمات مجالس و تشریفات عروسی بروند تا علاوه بر این‌که از زحمات خود در فرآیند برگزاری مراسم کم می‌کنند، این مجلس را به شایستگی برگزار کنند.

 

تأثیر خدمات مجالس بر کیفیت برگزاری مراسم عروسی

به طور کلی خدمات مجالس می‌توانند تأثیر بسیار زیادی بر افزایش کیفیت برگزاری مراسم عروسی داشته باشند. این مجموعه‌ها با استفاده از تجربیات خود در زمینه برگزاری مراسم مختلف می‌توانند راه‌های بهتری برای برگزاری مراسم عروسی برای زوجین پیدا کنند. یک دلیل دیگر برای استفاده از خدمات تشریفات عروسی کاهش استرس عروس و دامادها در مهم‌ترین روز زندگی آن‌ها است. زوج‌های جوان به جای این‌که ماه‌ها وقت صرف برنامه ریزی مجلس عروسی خود کنند، آن را به یک تشریفات عروسی می‌سپارند و علاوه بر این‌که خیالشان از نحوه برگزاری و اضطراب ناشی از آن راحت می‌شود، کیفیتی بی نظیر و شایسته را در پذیرایی از میهمانان خود مشاهده می‌کنند.

 

امکانات متنوعی که مجموعه‌های تشریفاتی برای برگزاری مراسم مختلف دارند، دست آن‌ها را در طراحی و اجرای خدمات جانبی برگزاری یک میهمانی و خصوصاً یک میهمانی عروسی بسیار باز می‌گذارد.

 

تشریفات عروسی با ارائه خدماتی از قبیل گل‌آرایی، آتش ‌بازی، شام، موسیقی و بسیاری دیگر از جزئیات برگزاری مراسم عروسی، به نحوی شایسته از عهده انجام این کارها بر می‌آیند و شبی به یاد ماندنی را برای عروس و داماد و اقوام آن‌ها می‌سازند.

 

برای دیدن لیست پکیج های تخفیف دار عروسی حتما کلیک کنید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
بهترین مزون و خیاط برای لباس عروسیتان را چگونه انتخاب کنید؟
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 17:0 | بازدید : 17 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

خیاط لباس عروس در غرب تهران

 

 

لباس عروسیتان را به دست هرکسی نسپارید و با وسواس انتخاب کنید،تنها شبی است که لباس عروس به تن میکنید و این یک شب آنقدر اهمیت دارد که شما برایش وقت بگذارید و با دقت مزون و یا خیاط لباس عروسیتان را پیدا کنید.

 

 تحریریه نوعروس/یاسمین ثریا:در هر شهری که زندگی کنید از خیابان اصلی محل‌تان گرفته تا راسته لباس عروس فروشی‌ها تعداد زیادی مزون و خیاطی لباس عروس وجود دارند که همه آنها هم ادعا می‌کنند در کارشان بهترین هستند؛ حالا تکلیف شما که می‌خواهید لباس مهم‌ترین شب زندگی‌تان را به آنها بسپارید چیست باید به کدام یک از آنها اعتماد کنید؟ اگر این سردرگمی قدرت انتخاب را از شما گرفته بهتر است راهنمای ما را برای انتخاب مزون عروسی را بخوانید تا یک انتخاب عالی داشته باشید.

 

 

1. آگهی‌نامه‌ها را ببینید. بهتر است در اینترنت و آگهی‌نامه‌ها مزون‌های مختلف را پیدا کنید و با چند دقیقه تماس تلفنی چند تا از بهترین‌ها و مناسب‌ترین‌های آنها را برای مراجعه در نظر بگیرید.

 

 

2. از دیگران راهنمایی بگیرید. اگر پیراهنی را به تن یکی از فامیل و آشنایان‌ دیده‌اید و به نظرتان خوش دوخت، تمیز و قالب اندام است از صاحب آن بپرسید که پیراهن را کجا دوخته است و خودتان سری به آن مزون بزنید.

 

3. نزد خیاط های تجربی نروید. اگرچه در میان خیاط های تجربی افراد هنرمند، ماهر و باتجربه هم وجوددارند که در معروف‌ترین مزون‌ها هم مشابه کار آنها را پیدا نمی‌کنید اما ‌ بسیاری از افرادی که دیپلم خیاطی را از سازمان فنی حرفه‌ای دریافت کرده‌اند و در خانه‌شان کسب و کار کوچکی را راه انداخته‌اند قادر نیستند آن لباس عروس‌های شیک و خوش‌دوختی را که در ژورنال‌ها می‌بینید برای‌تان حاضر کنند؛ دستمزد چنین خیاط هایی چندان بالا نیست اما بهتر است لباس‌های مجلس‌های خودمانی‌ترتان را به آنها بسپارید زیرا برای دوخت پیراهنی شکیل و مهم مثل لباس عروسی تجربه و مهارت کافی را در اختیار ندارند و ممکن است پارچه گرانی را که به آنها سپرده‌اید خراب کنند و در نهایت راهی جز پوشیدن آن لباس و حسرت خوردن نداشته باشید.

 

4. گول ظاهر مزون را نخورید. بسیاری از خیاط هایی که چندان در کارشان مهارتی ندارند و تشنه ثروتمند شدن هستند نهایت تلاش خود را می‌کنند تا در راسته‌های لباس عروس فروشی ها مثلا بلوار میرداماد یا خیابان جمهوری مزونی را افتتاح کنند. این افراد برای جلب مشتری حتی لباس‌هایی که خودشان ندوخته‌اند را در مزون نمایش می‌دهند و مشتری به راحتی گول چرب زبانی خیاط و دکور شیک مزون را می‌خورد و دوخت لباس عروس را به آن مزون می‌سپارد. موقع تحویل لباس هم متوجه اشکالات غیرقابل تصحیحی می‌شود که دیگر هیچ زمانی هم برای اصلاح‌شان نیست. .عروس خانم یا مجبور است همان لباس را بپوشد یا سراسیمه و باعجله یک لباس آماده تهیه کند.

 

خیاط لباس عروس در غرب تهران

 

 

 

5. نمونه کارهای آنها را ببینید. یک مجموعه کامل از انواع لباس‌های عروسی از انواع مدل‌ها، پارچه‌ها و مدهای سال‌های دور تا به امروز می‌تواند نشانه قدمت کار صاحب مزون و همچنین تجربه، مهارت و شناخته شدن کار او باشد. چنین مزون‌هایی معمولا پررفت و آمدند، افراد زیادی در مزون مشغول به کار هستند که می‌توانید کیفیت کار آنها را همان‌جا مشاهده کنید. حتی می‌توانید از صاحب مزون خواهش کنید اجازه دهد چند ساعت آنجا بنشینید و نمونه کارهایی که سایر مشتری‌ها سفارش داده‌اند و برای پرو تن می‌کنند را ببینید. صاحب مزون اگر به کارش اعتماد داشته باشد درخواست شما را رد نمی‌کند.

 

6. ابتدا پیراهنی ارزان را سفارش دهید. در دوران نامزدی مهمانی زیاد دعوت می‌شوید و به لباس‌های متعددی احتیاج دارید می‌توانید دوخت یکی از این پیراهن‌ها را به مزون مورد نظرتان سفارش دهید. بهتراست یقه ، کمر یا ریزه‌کاری‌های مهم لباس با مدل لباس عروس‌ دلخواه‌تان مشابه باشد تا متوجه شوید که آیا خیاط می‌تواند آن را بر روی پارچه پیاده کند؟

 

7. با خیاط و مدیر مزون صحبت کنید. شما باید هم با خیاط مزون هم مدیریت مزون صحبت کنید. دربسیاری از موارد دیده شده مدیر مزون یک سرمایه‌دار چرب زبان است که تنها در بستن قرار داد با مشتریان استاد است اما خیاطان مزون افرادی بی‌تجربه هستند که کارشان هم چندان کیفیتی ندارد. ضمن صحبت با مدیر مزون دقت کنید که تا چه حد جنس پارچه‌ها را می‌شناسد و به مدل‌ها آشناست اگر خودتان به این موارد آشنا نیستید شخصی را با خودتان ببرید که اطلاعات پایه‌ای خیاطی را داشته باشد زیرا ممکن است مدیر مزون تنها چند تا اسم بی‌ربط را برای‌تان ردیف کند و شما هم که از هیچ چیز اطلاع ندارید فکر کنید که طرف‌تان در امر لباس عروس کارکشته است. همچنین دقت کنید که مدیر مزون ارتباط خوبی با شما برقرار می‌کندیا نه؟ ارتباط خوب تنها شامل خوشآمد گویی و پذیرایی لوکس نمی‌شود. ببینید اصلا حرف شما و خواسته‌های‌تان از لباس عروس را می‌فهمد؟ بسیاری از خیاط ها اصلا با مد روز و مدلی که شما در نظر دارید آشنا نیستند و هرچه‌قدر هم خودتان را به آب و آتش بزنید حرف خودشان را می‌زنند. 

بعد از این‌ که با مدیر مزون حرف زدید با خیاط‌ هایی که برای او کار می‌کنند رو در رو صحبت کنید و نمونه کار آنها را ببینید. دقت کنید که خیاط در کارش منظم است؟ دستش تند است؟ اگر می‌خواهد روی لباس کاری انجام دهد جلوی شما هول و سراسیمه نمی‌شود؟ کارهای او خوش دوخت و تمیز است؟ لباس‌ها را از داخل نگاه کنید ببینید در داخل لباس هم به تمییزی توجه شده و کوک‌ها و دوخت ظاهری آشفته ندارند؟ سپس حتما به خیاط یا کسی که لباس را سنگ‌دوزی می‌کند بگویید که از چه اشکالاتی در دوخت لباس بدتان می‌آید و تاکید دارید که لباس شما دچار چنین مشکلاتی نشود.

 

خیاط لباس عروس در غرب تهران

 

 

8. برای عقد قرارداد آماده شوید. بعد از این‌که مزونی را برای دوخت لباس عروسی‌تان پسندیدید باید حتما موارد مهمی را درباره نحوه کار مزون جویا شوید، اول در مورد آنها توافق کنید و بعد قرار داد ببندید. مهم‌ترین مواردی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از: 

آیا خود شما لباس مرا می‌دوزید یا سایر خیاط های مزون؟

برای دوخت مدل انتخابی‌ام به چه نوع پارچه‌ای نیاز دارم؟ 

انواع ارزان‌تری برای آن موجودند؟

دوخت لباس در چند هفته تمام می‌شود؟ 

تا آماده شدن کامل لباس چند بار باید برای پرو آن بیایم؟ 

آیا در جلسات پرو نامزدم هم می‌تواند حضور داشته باشد؟ 

دستمزدتان شامل چه مواردی می‌شود؟ 

آیا هزینه سنگ‌دوزی، تور، شنل و کت لباس جدا دریافت می‌شود؟ 

آیا برای اندازه کردن های لباس در هفته قبل از عروسی باید هزینه بپردازم؟

اگر سایر اعضای خانواده هم در این مزون لباس بدوزند برای ما تخفیفی قائل می‌شوید؟ 

نحوه پرداخت دستمزد چطور است؟ 

نقد یا اقساط؟ 

اگر لباس را بعد از عروسی به خود شما بسپارم چقدر از هزینه‌ام کسر می‌شود؟ 

شما قرار داد می‌بندید؟ 

خسارت خراب کردن پارچه را در قرارداد قید می‌کنید؟

 

9. دوخت لباس عروس چقدر؟ اگر وضعیت مالی‌تان عالی است سری به مزون‌های بالا شهر بزنید و انتظار دستمزدی از 2 میلیون به بالا را داشته باشید این مزون‌ها معمولا 80 درصد مبلغ را از شما دریافت می‌کنند و بعد لباس را می‌دوزند و تازه برای سنگ‌دوزی و سایر مشتقات لباس باید جداگانه پول بدهید. در محله‌های متوسط تر می‌توانید بین 600 هزار تا3 میلیون تومان برای لباس‌عروس‌تان هزینه‌ کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
بهترین آتلیه عروس تهران از نظر مردم
شنبه 13 آبان 1396 ساعت 16:41 | بازدید : 19 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

 

 

بهترین آتلیه عروس غرب تهران کدومه؟ آنچه از شب عروسی باقی میمونه عکس و فیلمه.بهترین آتلیه عروس غرب تهران رو انتخاب کن تا یادگاری خوبی از جشن عروسیت داشته باشی. معروف ترین و بهترین آتلیه عروس تهران که عروس خانم ها بیشتر می پسندن و به دیگران توصیه می کنند رو اینجا برات معرفی می کنم تا بتونی انتخاب راحت تری داشته باشی و معروف ترین عکس های قرن رو از عروسیت تهیه کنی.

 

#بهترین_آتلیه_غرب_تهران #بهترین_آتلیه_تهران


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آتلیه عکاسی عروس + قیمت مناسب
شنبه 13 آبان 1396 ساعت 16:39 | بازدید : 21 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

 

 

 :مقدمه

مروری اجمالی بر صنعت عکاسی، نشان می دهد که عکس های عروسی قدمتی دیرینه دارند. عکس هایی که از زمان ورود نخستین دوربین های عکاسی به ایران، مسولیت ثبت عکس های عروسی شاهان، شاهزادگان، درباریان و نزدیکان آن ها را برعهده داشته اند. عکس ها سندی  زنده، از فرهنگ، آداب و رسوم گذشتگان ما محسوب می شوند. عکس هایی که علاوه بر زیبایی های بصری، مروری بر تاریخچه، لباس، آرایش، دکوراسیون و غیره نیز به حساب می آیند.

 

 

عکس های عروسی در میان خیل عکس های به جا مانده از گذشتگان، بی شک جایگاه ویژه ای دارند. چرا که بیان گر احساسات، عواطف و هویت گذشتگان ما نیز هستند.

 

 

 عکاسی عروس و داماد از گذشته تا امروز

 

عکس های عروسی، از دهه های گذشته تا به امروز تغییرات فاحشی کرده اند. این تغییرات نیز هم سو با تغییر نگرش ها، ذائقه ها و فرهنگ ها رخ داده و بدون شک از آن گریزی نبوده و نیست.

 

عکس های عروسی در چند نسل قبل، معمولا پر از هیجان و شور و اتفاق بوده است. عکس هایی که جمعیت زیادی عروس و داماد را احاطه کرده اند و عکاس باشی در میان یک شادی جمعی، به ثبت لحظه ها پرداخته است. عکس های قدیمی علی رغم اینکه در معرض گذر زمان بوده اند؛ اما همچنان رنگ و لعاب شان را حفظ کرده اند و منعکس کننده ی انرژی های مثبت اند. عکس های عروسی در گذشته، در حیاط و منزل عروس یا داماد ثبت می شد. با همان چیدمان قدیمی و همان معماری بکر که از گذشتگان به یاد داریم.

 

اما عکس های عروس و داماد های امروزی، عموما در آتلیه های عروسی، ثبت می شوند و جز خود عروس و داماد، کس دیگری در آن ها حضور ندارند. عکس های فتوشاپی و پر از جلوه های ویژه، که سعی می کند، تمام عیوب چهره و صحنه را رفع کرده و عکس را به بهترین شکل ممکن رتوش کند.

 

 عکس های آتلیه: محاسن و معیب

 

در دنیای امرزو، اغلب افراد به دنبال ثبت بهترین عکس ها از لحظه های مهم زندگی خود هستند. عکس هایی که آن ها را در اوج زیبایی و شکوه نشان می دهد. برای همین بازار کار عکاسان و آتلیه های عکاسی بسیار پر رونق است. امروزه کمتر کسی را می بینید که برای مراسم عروسی آتلیه نرفته باشد و یک دو جین عکس عروسی، از خود به یادگار نگذاشته باشد.

 

عکس های عروسی جلوه ی بسیار زیبایی دارند، مونتاژ و طراحی می تواند بر زیبایی آن تا حد زیادی بیفزاید. اما ممکن است این قبیل عکس ها، حالت تصنعی را به چهره ی عروس و داماد القا کرده و عکس ها را از حالت طبیعی و بکر دور کند.

 

 

 شما دنبال چه آتلیه ای هستید؟

 

با بررسی های صورت گرفته در یک جامعه ی آماری کوچک، می توان چنین برداشت کرد که قیمت، تنوع و کیفیت عکس و نحوه ی برخورد عکاس با مشتری از اولویت های مهم عروس و داماد ها برای انتخاب یک آتلیه است.

 

فایقه 29 ساله است و سال گذشته عروسی کرده است. او می گوید: برای من کیفیت عکس ها، تکراری نبودن ژست های پیشنهادی و قیمت، اولویت های اصلی بودند. من و همسرم یک از آتلیه های معروف را به خاطر قیمت بالا و اینکه می خواست کل مبلغ را یک جا پرداخت کنیم، کنار گذاشتیم.

 

فاطمه 28 ساله است و دوسال قبل عروسی کرده است. او معتقد است برای انتخاب بهتر باید به چندین آتلیه ی مختلف سر زد. در نهایت با مقایسه ی نمونه کارها و رنج قیمت ها، بهترین مکان را انتخاب کرد.

 

مینا چهار سال قبل ازدواج کرده است، او می گوید: من بیشتر از هر چیزی به اخلاق و نحوه ی برخورد عکاس توجه می کردم. با خودم می گفتم، قرار است بهترین شب زندگی ام را با این فرد سر کنم و اگر اخلاق خوبی نداشته باشد؛ ممکن است خاطره های بدی برایم رقم بخورد.

 

همچنین این نکته که باغ پیشنهادی شان، متناسب با فصل باشد و تمام امکانات را در اختیار داشته باشند نیز،  فاکتورهای مهمی در انتخاب یک آتلیه ی مناسب برای من بود.

 

 

 برای انتخاب یک آتلیه به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

هنگامی که به یک آتلیه عروس مراجعه می کنید، به ژست عکس ها، شکل نورپردازی، کیفیت و میزان شارپ بودن عکسها توجه کنید. پیشنهاد می شود، در مورد تجهیزات مورد استفاده از جمله نوع دوربین ها، فلاشها، تجهیزاتی که برای عکاسی فضای باز آورده میشود، (مانند فلاش پرتابل ، هلی شات و رفلکتورها) با عکاس صحبت کنید.

 

یکی از هزینه های عمده در آتلیه عروسی، فیلمبرداری مراسم می باشد. تعداد دوربین های مورد استفاده در شب مراسم، کیفیت دوربین ها، کرین و هلی شات می تواند هزینه های شما را بالاتر ببرد.

 

توجه: ساخت کلیپ اسپرت برای نمایش در سالن عروسی را نیز مد نظر داشته باشید.

 

 اگر فردی مذهبی هستید…..

 

معمولا برای افراد مذهبی و مقید، انتخاب آتلیه، به مراتب دردسر های بیشتری دارد. چرا که اغلب آتلیه ها، پرسنل آقا نیز دارند، ممکن است در روز جشن، باغ هایی را به شما پیشنهاد بدهند که هم زمان چند عروس و داماد در آنجا مشغول عکاسی هستند. پس اگر این مسائل برای شما مهم است باید از قبل با آتلیه مورد نظرتان هماهنگ کنید.

 تبلیغات زبانی یا تبلیغات میدانی؟

 

تنها به تبلیغات میدانی و محیطی توجه نکنید. چرا که اغلب آتلیه ها امکانات خود را بیشتر از چیزی که هست جلوه می دهند و سعی در جلب نظر مشتری دارند. اگر از دوستان و بستگان خود که به تازگی عروسی کرده اند پرس و جو کنید، عموما به نتایج بهتر و منطقی تری خواهید رسید. مشتری های راضی همیشه بهترین تبلیغ هستند.. همچنین برای انتخاب آتلیه به سابقه و تجربه ی آن آتلیه و عکاس نیز توجه کنید.

 

همچنین محیط آتلیه، دنج و دل باز بودن مکان، زیبایی های بصری، همگی می توانند در کیفیت عکس های شما تاثیر گذار باشند.

 

 عکس ها همسو با سلیقه ی عروس و داماد

 

از میان خیل عکس هایی که در آتلیه از شما گرفته می شود، به طور متوسط بیست تا سی عکس انتخاب خواهد شد. این عکس ها باید دقیقا منطبق بر سلیقه ی شما انتخاب شده و بر اساس سلیقه و خواست شما، رتوش و ادیت شود. با دقت تمام، به بگ راند عکس ها، نورپردازی ها، محیط عکاسی دقت کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

 

 مهارت در خدمت امکانات

 

فیلم خوب عروسی،  فیلم نامه ی خوب و عکاس حرفه ای می خواهد و تنها دوربین های خیلی مجهز، دلیل ثبت کردن عکسهای خوب نیستند با دوربین های ساده تر هم می شود عکس هایی زیبا خلق کرد.

 

بعضی از آتلیه داران مدعی می شوند که عکس های ما به روز است. این صحبت اصلا درست نیست، زیرا عکس ورژن نیست که هر ماه آپدیت شود.

 عکسهای جان دار

 

روز عروسی شما یک روز تکرار نشدنی است. پس اجازه بدهید حس واقعی شما مثل، استرس، خنده های طبیعی، گریه ، شادی و در عکس ها نمایان باشد.  نباید در تمام عکس ها توی قالب خاصی فرو بروید و مو به مو گفته های عکاس را به اجرا در بیاورید. باید به یاد داشته باشید که شما بازیگر نیستید و قرار است عکس هایی از طبیعی ترین لحظه های عروسی تان ثبت کنید.

… به رفتار و اخلاق عکاس دقت کنید

 

فیلم بردار و عکاس، باید رفتار دوستانه و صمیمانه با عروس و داماد داشته باشند، چرا که در این صورت عروس داماد، احساس راحتی بیشتر با عکاس می کنند  و  از گرفتن عکس های احساسی و بوسیدن یکدیگر در عکس، خجالت نمی کشند و عکس ها طبیعی تر می شود.

 فیلم و عکس به یاد ماندنی

 

عکس عروسی مهم ترین و خاطره انگیز ترین یادگاری مراسم شما است. چند سال دیگر که به عکس های عروسی تان نگاه کنید همه خاطره ها برایتان زنده می شوند . عکس عروسی تان با همه کسانی که شاید دیگر در میان شما نباشند؛ یاد آور همه خاطرات خوش مراسم شماست.

 

در هر مراسم عروسی، لحظات طلایی و تکرارنشدنی وجود دارد که، شما باید از عکاس مراسم بخواهید از آنها عکس بگیرد. عکس های عروسی که دلتان میخواهد داشته باشید را لیست کنید و به عکاستان بدهید؛ تا فراموش نکنید چه عکس های عروسی را می توانید یادگار داشته باشید.

 

فیلم عروسی هم می تواند به همان اندازه عکس عروسی، یاد آور شادی و لحظات بی مانند مراسمتان باشید. از تمامی لحظه هایی که برای آماده شدن شما و آقای داماد فیلم تهیه می شود، تا حضور پدر مادرها در کنار سفره عقد و لحظه بله گفتن عروس خانم.

 

فیلم عروسی گاهی هم می تواند به صورت مستند باشد و تمامی دقایق و روزهایتان را ثبت نماید. یادتان نرود برای فیلم عروسی، می توانید کلیپ اسپرت هم درست کنید. معمولا، در گالری عکس آتلیه ها می توانید نمونه های عکس، کلیپ و شیوه فیلم و عکس برداری را ببیند.

 

در خاطر داشته باشید، که یک عکس زیبا از مراسم عروسیتان زمانی مفهوم پیدا می کند که، شما به راستی و از صمیم قلب شاد و خوشحال باشید.

 

: یک پیشنهاد هیجان انگیز

 

اگر درباره ی عکس و فیلم عروسی بسیار حساس هستید و دلتان می خواهد همه چیز مطابق میل تان پیش برود و در عین حال، از نظر هزینه مشکلی ندارید و می توانید به حد کافی برای این کار هزینه کنید؛ پیشنهاد می کنیم که عکاسی عروسی تان را چند روز قبل از عروسی انجام دهید.

 

شاید به نظر عجیب بیاید ولی، بسیاری از آتلیه ها این پیشنهاد را به عروس و داماد ها می دهند. برای عملی کردن این پیشنهاد، ابتدا باید لباس عروسی تان را در اختیار داشته باشید، سپس با آرایشگر خود هماهنگی های لازم را انجام دهید تا برای آرایش مجدد تخفیف مناسبی برای شما در نظر بگیرد. همچنین ماشین عروسی تان را نیز باید گل آرایی کنید.

 

این کار حسن بزرگی دارد و آن صرفه جویی در وقت است. شما می توانید با خیال راحت تمام روز را صرف عکاسی کنید و تمام فیگورهای مد نظرتان را امتحان کنید. بدون اینکه نگران از دست دادن زمان باشید.

 

بنابراین در روز انتخاب عکس ها، دست تان برای انتخاب بازتر است و می توانید تعداد بیشتری عکس داشته باشید و روز عروسی تان را هم به گرفتن عکس با خانواده و دوستان تان اختصاص دهید. در چنین حالتی شما هم استرس زمان و از دست دادن فرصت های مناسب را نخواهید داشت و هم اینکه می توانید خاطره های بیشتری از جشن عروسی تان ثبت کنید.

 

 

: نکته ی نهایی

 

اگر می خواهید عکس های عروسی تان همیشه لبخند به لب هایتان بیاورند، در انتخاب آتلیه دقیق عمل کنید. نمونه کارهای آتلیه ها را با دقت بررسی کنید، اگر به دنبال تهیه ی کلیپ اسپورت برای نمایش در سالن عروسی هستید، حتما در این زمینه تحقیق کنید و نمونه کار بخواهید. سلیقه ی شخصی تان را برای آنها بازگو کنید و تمام آن چیزی را که از عکاس می خواهید برایش شرح دهید. در صورتی که از خانواده ای مذهبی هستید، به جنبه ی مذهبی کار، اشراف داشته باشید، اعم از اینکه پرسنل آتلیه خانم باشند، برای عکاسی به باغ شخصی بروید و فایل اصلی کارهای عروسی تان را پس از اتمام کار، از آتلیه تحویل بگیرید. چرا که تمام عکس های عروسی شما در نهایت در آتلیه ی مورد نظر آرشیو خواهد شد. به تجهیزات و امکاناتی که آتلیه در اختیار شما قرار خواهد داد دقت کنید، تعداد دوربین ها، لوازم نور پردازی و …. مهم هستند.

 

خلاقیت عکاس در طراحی فیگورهای جالب، رفتار مناسب و صمیمی عکاس با شما، کارهای قبلی و فضای خود آتلیه برای 

انتخاب بهترین گزینه حائز اهمیت هستند.  

 

:مطالب مرطبت


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خیاط لباس عروس در غرب تهران
شنبه 13 آبان 1396 ساعت 16:36 | بازدید : 16 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

به قطع یکی از بهترین و ویژه ترین روز های عمر هر دختری روز عروسی ایشون هست به همین دلیل به دنبال بهترین لباس های عروس میگردند.

برای پیدا کردن خیاط لباس عروس در شمال تهران که کار حرفه ای و با کیفیت ارایه دهند بسیار مشکل است، به همین دلیل سایت نوعروس لیستی از تمام خیاط لباس عروس در شمال تهران را برای شما آماده کرده است

 

 

برای داشتن لباس عروس خاص با قیمت های باور نکردنی به لیست مزون لباس عروس در کوچه برلن ما یه نگاهی بیندازید؛ در ضمن شما می توانید با عضویت در سایت ما از تخفیفات نوعروس هم بهره مند شوید

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد